Hei, Skal til Auckland NZ, trenger om noen tips av noen dyktige reise-freaks 2 voksne 1 barn (8år) skal på aller første tur til NZ i julen for å besøke familie. Jeg har EB gull status og ønsker å besøke lounges underveis i turen. Har 130.000 EB poeng, men det hjelper vel sikkert ikke stort til noe. Rimeligste rute jeg har funnet foreløpig på SAS.no er: 21.12.2020 SAS OSL-LHR SINGAPORE AIRLINES LHR-SIN - SIN-ACK Premium Economy Retur 31.12.2020 Samme rute, men på Economy . Pris: 37.000 Noen som har noen gode tips? Skulle jo gjerne ha minst hatt Premium Economy på en så lang reise begge veier, uten at det koster nærmere en månedslønn. Man har vel tilgang til Lounge med EB gull status på LHR og SIN? Noen gode lounges? Takker for alle gode tips
SQ har jo jevnlige tilbud på rutene, uten at jeg har fulgt spesifikt med på prisene. Et lite søk i mailboksen avslører at det så sent som i begynnelsen av mars kom ramlende mail med tilbud om t/r i premium economy på i overkant av 10’ pr. pers. Tipset blir da å melde deg på nyhetsbrev på SQ. Så er det jo selvfølgelig en relativt høy usikkerhet i forhold til når slike tilbud dukker opp igjen, gitt situasjonen. Har du ellers sjekket NZ via LHR og LAX?
Takk Arvid, var faktisk rimeligere med Singapore fra SAS.no, enn direkte på siden deres. Registrert meg på nyhetsbrevet og skal sjekke litt fra LHR og LAX
Ellers i forhold til EBG er det verdt å merke seg at du i SAS lounger kan ta med familien, men hos Star Alliance partnere er det ofte(st) slik at du kan ta med 1 gjest. Det er definitivt lounger hvor du har adgang som EBG på disse flyplassene, men jeg vet ikke hvor hardt begrensningen praktiseres i de aktuelle loungene, og om du ev. da kan kjøpe inn den siste av dere, men det er i alle fall et punkt du bør være klar over.
Hvis du er åpen for å fly noe annet enn *A, så kan du vurdere Qatar. De har for tiden en veldig bra rebooking mulighet som kanskje kan spare deg for noen kroner. "You can change the date of your flight, the origin airport (so long as it's in the same country as originally booked) and the destination anywhere within a 5,000-mile radius of your original destination as many times as you'd like." Kilde https://thepointsguy.com/news/qatar-airways-rebooking-policy/ Manilla, Jakarta, Hawaii for eksempel er innenfor 5000 miles fra Auckland. Er bare å finne ut hvilken destinasjon som er rimeligst for å så endre til NZ.
Eller, hva med å kjøpe CT og poeng fra noen som ikke har mulighet til å bruke dette? Må jo være ledig bonusbilletter, men er bare en tanke
Jeg hadde gjort som @Flyingdutchman nevner. Har vurdert å gjøre noe av det samme. Jakarta ligger innenfor 5000 miles fra AKL. Book en ECO tur/retur til Jakarta i September (ca. 18 000,- for 3 pers) og endre den med en gang til AKL for samme pris. Rebooking policyen fungerer til og med 31.12.20. (Nå flyr vel ikke QR direkte til AKL, men vil anta at dette fungerer så lenge QR utsteder billettene.)
Problemet er at man ikke får booket CT for tiden. Tror det er flere her inne som venter på muligheten for å booke hos Tallinn..
Da er reise kjøpt på SAS.no SAS/Singapore 20.des Premium Eco klasse B 2xA380 OSL-LHR, LHR-SIN, SIN-ACK Retur 31.des Premium Eco klasse S B777+A350 ACK-SIN, SIN-CPH, CPH-OSL Har 160.000 EB poeng og vil prøve å få oppgradering til Business på alle oss 3 (2xvoksen og en 8åring).. Fikk feilmelding om at jeg måtte kontakte kundeservice, muligens siden er nede pga corona? Er det noe sjanse i havet om å bli oppgradert til business, selv om billettene er kjøpt på SAS? Om jeg ikke har lest feil så skal det være mulig å bli oppgradert på billettklassene B og S..?
Klasser som tillater å kjøpe seg opp er som regel så dyre at det er billigere å kjøpe target klasse med en gang.
Ja men er ikkje denne klassa OK og betale seg opp med poeng? Altså då fastpris før avreise er vel 50 eller 60k poeng per person til Singapore meinar eg og hugse.
Du kan se om bookingen er åpen for cash upgrade bid her: https://www.singaporeair.com/en_UK/no/plan-travel/yourbooking/mysqupgrade/ Men tror mySQupgrade kun gjelder billetter ticketed by Singapore Airlines. Noen ganger får du epost fra SQ med tilbud nærmere avreise.
Som @Edvard sier. Hvis du har kjøpt hos SAS, så kan du se om du er kvalifisert for oppgradering med poeng her: https://www.sas.no/reiseinfo/om-bord/oppgrader-star-alliance/#booking-classes Selve prosessen gjør du enten ved å ringe inn eller fylle ut skjemaet her: Logg deg inn og gå til Min EuroBonus > Oppgradering > Star Alliance Vi reiste nesten samme rute i julen som var, (OSL - LHR - SIN (380), SIN - AKL (777) den 16 og 17 Des, AKL - SIN (380), SIN - ZRH (380) den 31 Des) og gjorde mange forsøk på oppgradering fra Biz til First, men det var ikke snakk. Premium til Biz er nok enklere. Merk at du oppgraderer enkelt segment, f.eks bare AKL - SIN og SIN - CPH. Merk at det heter AKL, ikke ACK
@Apeklatt , retter meg selv litt her. Jeg oppfattet kanskje ikke riktig? Hvis det er så at dere tenker å bruke poeng til oppgradering på en betalt billett, så er det faktisk en ikke så værst deal, forutsatt at man får tak på sete. Spesielt på oppgradering Asia - Oceania og omvendt.