Nå har jeg drøyd dette i snart 3 måneder, så tenkte å slenge ut noen bilder, og en kort oppsummering. Bildene fra tilbakeveien ligger på en annen telefon som oppfører seg særs vanskelig til tider. Jeg har tatt litt video med gopro også, og dette kommer senere. Billettene ble booket med CT, og jeg reiste sammen med samboeren. Vi fikk t/r oslo-phuket for 5000 kr og 140 000 poeng. Starter seansen med en "wrist shot" - som seg hør og bør for en klokkeinteressert. Første glass. Frøkna tester ut sengeanordningen. Her er menyen - vi valgte den asiatiske menyen. Jeg valgte med scampi. Champagne var et selvsagt valg til enhver rett, film og serie. Maten smakte godt, og det var nok til en fullverdig middag. Det ble et par av disse på turen. I tillegg til hovedrett kunne man velge mellom 4 småretter. Suppen manglet litt smak, men kyllingspydene var veldig gode. Spesielt sausen som var kruttsterk. Setene hadde gode valgmuligheter for enhver sitte- og liggeposisjon. Litt svak massage, og lyset var litt for konsentrert. Dette gjorde det vanskelig å lese avisen i mørke da det ble en del gjenskinn. På vei ned sov jeg ca. 4 timer, og sov godt. På vei tilbake sov jeg omtrent 8 timer. Dette var ikke sammenhengende da setene er for klumpete til at det lar seg gjøre. Jeg våknet samtidig med vond rygg. Så ikke spesielt imponert over setene. Goproen ble satt opp slik at den kunne filme mat etc. Dessverre burde den filmet fra en høyere vinkel. Jeg liker de bildene der man får med seg "essensen". Så neste gang skal jeg ta lærdom av denne feilen. Så var det BKK-PKT. Gode seter. Likte faktisk disse bedre en liggesetene til Bangkok. Disse var også full nedsenkbare. Frøkna tok seg godt til rette. På denne korte turen ble vi servert frokost: Sticky Rice. Smakte ikke noe særlig. Ikke vondt, ikke godt. Hotell i Bangkok: I Bangkok bodde vi på "Okura Prestige". Det var uten tvil den absolutt beste hotellopplevelsen vi noensinne har hatt. 10/10 stjerner. Fantastisk service, god beliggenhet og deilige rom. Det ble ryddet og vasket på morgenen, og på sen ettermiddag kom det ny runde med vask, der de også la frem nattøy, slippers og vann. Her matchende Kimono`er. Oppsummert: Thai Airways får 6/10 stjerner. Servicen var ikke slik vi hadde forventet - den var under par. Maten på vei hjem var uspiselig (hhv. biff og laks.) Setene var heller ikke tipp topp, men det gikk veldig greit. Ellers fungerte alt av priorterte ombordstigninger og loungebesøk veldig godt. Neste gang vi reiser velger vi nok noe annet enn Thai NB: det kommer videoanmeldelse, men trenger litt mer tid på dette.
Takk for deling og gode bilder. Har en CT med TG til BKK utpå våren. Er mye enig i vurderingen av TG, men vi overlever ganske bra likevel. Innsjekking og massasjetilbud i BKK trekker i positiv retning. Håper å få endret nedreisen til EVA når vi er nærmere dato.
@Berlioz - Jeg er helt enig i at det er bedre enn monkey class Når vi ankom BKK på vei ned var det såpass kort tid til neste fly, at vi orket ikke gå til utenlandsloungen for Spa, og på vei hjem var det dessverre fullbooket.
Takk for rapport. Ser jo bra ut dette, men det siste matbildet ser ut som hundelort blandet med ris (beklager at jeg er barnslig)
En fin liten rapport, takk for den. Virker som en grei tur, selv om Thai ikke lever helt opp til forventingene. Ser frem til å se videanmeldelsen også