18 timer i Lisboa!? Med mindre dere er avholds (2) har jeg et par-tre forslag.
1) Ta skrangletrikken som går øst-vest fra Bairro Alto gjennom gamlebyen (Kan gjerne gå på i Baixa... lurer på om det er rute #28) og opp til St Jorge Kastellet, hopp av der (må gå litt) og nyt utsikten fra kastellet. Ta trikken gjennom byen og opp på vestsiden av Baixa.
2) Hopp av på/nær Praça Luís de Camões, et lite stykke opp i Bairro Alto. En av de trange gatene videre oppover fra torget er Rua du Norte. Rusle opp til #81. Der finner dere Restauranten "Grapes and Bites". Dere kan ta en liten matbit, men sett for all del av tid til en runde portvinssmaking. Jeg var der for et par-tre år siden og betalte drøye 50 EUR. Kyndig betjening som tar dere gjennom et smakseventyr. Med såpass lite tid rekker dere kun en runde. Da vil jeg foreslå å smake dere gjennom "ruby'ene".
3) Når dere likevel er på Bairro Alto: selv denne ateisten hadde utbytte av et besøk i Sao Roque-kirken. Den ser høyst ordinær ut på utsiden, men er et eventyr av gull-barokk inni. Dere kan selvfølgelig vurdere rekkefølgen på disse tre forslagene etter hva som passer. OOOPS, rettelse rettelse, hvis dere ikke har tid til 2 runder vil jeg anbefale tawny'ene. De yngre ruby'ene kan dere ta neste gang
Last edited: 05. april 2017