Oslo - Brisbane

Tråd i 'Reisemål' startet av Geabs, 10. jan 2018.

1. Geabs

Geabs Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    8
    Hei!

Jeg har planer om å reise Trondheim - Brisebane i Påsken, der reisetid og pris er viktig for meg.

Planen er å reise 19. Mars - 9. April +|- 3 dager.

Er det noen her som har noen tips for maksimal bonusopptjening eller andre deals? Leste for ikke lengde siden at Qatar hadde gode priser på business til Australia. Jeg har selv EBG.

Mvh
    Gabriel Borrego

2. WannaBeFrequentFlyer

WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    113
    Singapore Airlines i business koster ca 25K for den strekningen på det tidspunktet..

3. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Da er Qatar et mye bedre valg til ca 16400,- NOK med A380 og bar med bartender ombord på returen fra Australia. Du må via Sydney men det er jo topp med flere flyturer og BA Avios og Tier Points:)

4. madsop

madsop Medlem

Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    33
    Tja, det spørs både på kva allianse du samlar bonuspoeng i (SQ gir jo 200% eurobonus i biz for tida, og denne reisa i seg sjølv gir nesten EBG), og kor komfortabel ein er med å reise med Qatar.

5. Geabs

Geabs Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    8
    Har hørt mye bra om SQ ja! Må undersøke ytterligere. Var snakk om et januarsalg, men det er vel over?

6. WannaBeFrequentFlyer

WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    113
    Salget pågår fortsatt.. Varer til 1.feb tror jeg.

7. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Viss det er SAS EuroBonus poeng du først og fremst er ute etter så er det SQ som gjelder. Og kampanjen pågår enda ja. Og som nevnt over; ca 25 000,- inkludert tilknytning til/fra Trondheim.

8. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, helt enig i det, allianse er jo selvsagt viktig. Grunnen til at jeg nevnte Qatar er jo at det er nesten 10.000 kroner i forskjell på billettene. I tillegg er vel Qatar også kåret til en av verdens beste business class, så det er også et bra valg i forhold til Singapore Airlines business. Qatar har jo bar med bartender ombord i A380 og der skiller de seg ut positivt.

Men hvis målet er EBG gull og Eurobonus så kan man få til mye for de 10.000 som er differansen mellom SQ og Qatar. EBG kan ordnes og resterende kan man bruke på f. eks Joker Glad kampanje som vil gi ca 2500 Trumf med 50% bonus. Dette er vel ca 37500 Eurobonus. I tillegg har Viatrumf avtale med Qatar så det gir 1% Trumf som igjen er rundt 2000 Eurobonus.

I tillegg til SAS gull og ca 40.000 Eurobonus over får man også ca 35.000 Avios på denne turen på BA. Det er jo nok til 3 t/r reiser OSL-LHR ved å bruke Avios poengene. I tillegg gir Qatar turen 600 Tier points og da mangler man bare 4 flyturer i billigste økonomi for å få Sølv på BA. Sølv på BA kan jo sammenlignes med EBG.

Så de 10.000 kr i differanse kan man få et godt utbytte av.

9. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Men så var det dette med de sandkasseselskapene også da... For noen er nok det grunn god nok til å se etter noe annet. Til og med om det skulle være en del dyrere.

Del denne siden