Hei, Jeg driver å planlegger en tur til Los Angeles fra Oslo Ønsket avreisedato: 4. februar 2015 Ønsket hjemkomstdato: 14. februar 2015 Ønsket flyselskap: SAS / *A for EB Jeg ser at jeg har et par forskjellige muligheter å komme meg ned dit på: Alt 1 (sas.no & united.com): OSL - (CPH) - SFO med SAS kr 3358,- SFO - LAX med UA kr 1103,- Totalt kr 4461,- Alt 2 (momondo søkemotor): OSL - FRA - LAX med LH/UA LAX - LHR - OSL med LH/UA Totalt via momondo kr 4195,- mens kr 4410,- via united.com Alt 3(lufthansa.com): OSL - FRA - LAX - FRA - OSL med FH Totalt 4442,- Som jeg ser, så har jeg veldig mye forskjellige muligheter. Og jeg ser at jeg får best pris via søkemoter, men trenger nødvendigvis ikke være den beste. Er det noen som har noe tips til hvordan jeg burde legge opp reisen min for best mulig pris og mest EB-poeng? Takk på forhånd Hilsen en uerfaren reiser
Når du har final destination i LAX så bør du gå for mest mulig direktefly. Ingen mening i å flakse rundt. LHR er en ryddigere flyplass en FRA, men Luftwaffe er hakket bedre enn UA på langdistanse.
Hvilken bookingklasse er det på Lufthansa/United-flygningene? Er det noen av de som gir 25% opptjening er det helt klart mye mer poeng på SAS-alternativet. Samtidig suger det å mellomlande på SFO og vente på et knøttlite fly ned til LAX etter en rimelig lang tur. Terminalen UA flyr fra er dødskjedelig.
Tom Bradley på LAX var ganske ålreit. Lyst og luftig og god *A-lounge med takterrasse. Men generelt veldig enig. Innenriksterminaler i USA er spesielt trist.
Mye bedre å lande direkte der man skal til i USA, og slippe immigration og mellomlanding på samme flyplass.
Jo, men man er ofte ganske trøtt når man kommer frem. Jeg gjør sånt en gang iblant men angrer alltid grusomt Hadde definitivt valgt LH alternativet
Personlig ivlle jeg gått for alternativ 3, men det er fordi jeg ikke har flydd med LH på mange mange år
Ringte 05400 her om dagen. Oppga samme ruta som jeg hadde funnet på ITA Matrix, og fikk en pris drøyt 5000kr dyrere... Rett skal være rett, jeg oppga ikke bestillingskodene som Matrix ga meg, bare flight # erne. Jeg ble litt satt ut, så jeg takket nei og la på. Spørsmål: Vil de på 05400 akseptere å lete opp en itinerary og pris basert på ITA Matrix booking kode eller er det andre steder jeg kan/må ringe? Jeg aksepterer å evt måtte betale handling agent fee el. slikt, men nesten en dobbling hører ingensteds hjemme.
Det burde gå greit å oppgi bookingklassene. Alternativt se om du får lagt inn bookingen på wideroe.no, legg inn kommentar om bookingklassene du vil ha og sjekk med dem på chaten etterpå.Finner de ikke bookingklassen din så kansellerer du bare ila. 24 timer Valgte du rett "point of sales" på ITA? Jeg har også opplevd at den kommer opp med bookingklasser som ikke selges fordi enkelte regler ikke er tilfredsstilt, eks. en intern EU-flight som kun var lovlig dersom man kjøpte den ifbm. en transatlantisk o.l.
Aha. Visste ikke om det der i siste avsnitt. Nuvel, skal prøve forslaget ditt med Widerøe. Mange takk for input @AndersB
Takk for svar alle sammen Har dere noen andre alternativer som jeg kunne valgt utenom de forslagene jeg har kommet med?