Oslo - Tokyo - SFO - Oslo - how?

Tråd i 'Reisemål' startet av KristianR, 11. okt 2016.

  1. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,

    Leker med tanken på en liten "jorden-rundt-reise" til sommeren hvor vi tilbringer en uke i Tokyo, før vi flyr videre til SFO for en uke der før vi vender snuten hjem til Norge igjen.

    Finnes det noen fornuftige måter å booke en slik rute på i en bestilling? Eller er man overlatt til enkeltsegmenter?

    /KristianR
     
  2. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    RoadKing liker dette
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Vil tro det finnes billigere måter enn disse jorden rundt billettene..
    Er jo mulig å kjøpe tre billige tur retur og droppe returen, alternativt fly rundt to ganger :)
     
  4. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Har undersøkt litt nå i kveld og ser ikke at det er mulig å finne noen fornuftige priser/løsninger på dette. Kan få enveis fra Oslo til Tokyo for rundt tre laken med Turkish i juli, men reisen fra Tokyo til SFO forlanger en helt annen pris. SFO til OSL er ikke stort bedre.
     
  5. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hei Kristian R,
    Jeg vet ikke hvilken beholdning av bonuspoeng du sitter på, men kanskje en bonus / award billett fra TYO (NRT/HND) over Stillehavet er løsningen.
    Dersom du er ankommet California, kan man lette med rød-dysene (Norwegian) fra Oakland rett til USA.

    Det er enkelte her på Forumet som er helt rå på SAS Eurobonus og Oneworld.
    Kjør på med spørsmål.
     
  6. ArrogantBastard

    ArrogantBastard Medlem

    Innlegg:
    160
    Likes mottatt:
    433
    Bonuspoeng:
    63
    Dere har jo få stopp underveis, derfor vil RTW billettene som gir muligheter til mange stopp bli uforholdsmessig dyre for dere - dvs dere betaler I såfall mye for noe dere ikke benytter. Så det dere trenger er en "billig" billett som lar dere reise en vei via Asia og en vei via USA. Så tenker man litt (mye vil noen si) utenfor boksen trenger dere egentlig en tur / retur Sydney eller Auckland med stopp I Tokyo på vei til SYD / AKL og stopp I San Francisco på vei fra SYD /AKL. Ulempen (fordelen for noen) er at dere må via SYD / AKL mellom TYO og SFO - og spesiellt koner / samboere har ofte noe problemer med å forstå en slik omvei. Men dette kan være løsningen - T/R Oslo - SYD / AKL med et stopp I hver retning er betdyelig billigere enn RTW. Jeg mener at OSL-CPH-TYO-AKL går på "mileage" AKL-SFO-CPH-OSL vet jeg går greit (CPH er brukt da det blir litt færre Miles) men OSL-LHR-TYO-SYD-SFO-LHR-OSL burde også gå greit.

    Det er en litt anderledes tankegang fra en tidligere billett presser.

    PS det er mulig at det går med OSL-CPH-TYO-HNL-SFO-CPH-OSL
     
    geddi, Insomnia4u and RoadKing like this.
  7. braathens safe

    braathens safe NN

    Innlegg:
    486
    Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    Teksten ovenfor er( noe av) det beste jeg har lest her på forumet.
     
    geddi, bor_i_en_koffert and jonss like this.
  8. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Det kunne jo hende han ville gjøre litt mer tur ut av det enn skarve OSL-TYO-SFO-OSL når han først var i gang! ;)
     
  9. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg vil også anbefale Hong Kong som destinasjon og hub for videre reiser. Det sies å være færre reisende ut fra HKG pga økonomiske nedgangstider for mange rikinger, så dermed kan man fra tid til annen finne gode billetter ut herfra, også til USA.

    Men om du vil ha få stopp på din rute, så kunne faktisk ha reist jorden rundt - frem og tilbake, med ulike destinasjoner, ved bruk av "open jaw". Her er ikke jeg spesialisten, men Qatar aksepterer utreise fra A til destinasjon B med returreise fra destinasjon C til hjem D (!) og da til gjennomsnittsprisen.

    Så utreisen kunne kanskje være: OSL (via DOH) til PEK, med tilsvarende retur TYO (via DOH) til OSL. // Deretter PEK til LAX og retur SFO til TYO // osv. Dermed oppnår du flere destinasjoner og jorden rundt 2 ganger til prisen av en jorden rundt (fordi tur-retur som oftest er halv pris av enveis billett).

    NB: Samtidig ville jeg ha gamblet litt på å følge med på billige billetter og ikke nødvendigvis måtte kjøpe alt samlet. Da kan du fort spare mye penger, selv om et leg kanskje blir dyrere...

    Tut og kjør - god tur!!
     
    geddi liker dette
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Helt enig, men jeg (preget av alvorlig bonusfeber) tenkte umuddelbart at dette var en kul greie som skulle gjøres billigst mulig, og ikke for å oppleve mest mulig.
     
    Blaa and Fredrik81 like this.
  11. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113

Del denne siden