Oslo-Troms - rabatt

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av larsen, 02. juni 2016.

  1. larsen

    larsen Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Hej, jeg er ny herinne, så lurte på om dere har noen bra tips . Har nettop flyttet til Troms med jobben,men har det meste av familie og venner i Oslo. Så det blir nok en del turer fram og tilbake. Til nå har jeg bare tatt reisen på mitt Bank Norwegian kort, hvor jeg får gratis reiseforsikring, men fikk tips fra kollega om denne gruppen - hadde jo vært trivelig å få litt billigere reise.
     
  2. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,409
    Likes mottatt:
    29,234
    Bonuspoeng:
    183
    Beste tipset er vel å booke i rimelig god tid og å følge med på kampanjer.
     
  3. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    I sommer kan du bruke Norge rundt-billetten til Widerøe. Litt tricky å komme seg til OSL men det går. Ellers kan du se om et SAS travel pass kan lønne seg for deg. Reiser du kun med håndbagasje kan det hende du finner en billett til en destinasjon du ikke trenger, som er billigere enn kun til Oslo, men som mellomlander på OSL. Da går du bare av i Oslo. Risikoen er om du skulle bli ombooket via helt andre plasser ved forsinkelse/kansellering.
     
    larsen liker dette
  4. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Anbefaler deg også å få noen venner i Troms, så åpner det seg muligheter og perler som kanskje er så åpenbare for en tilflytter :)
     
    TOS and MadsVaHa like this.
  5. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg reiser en del innenriks fra hvor jeg bor til min hjemby. Bruker alltid å planlegge god tid i forveien, og jeg kjøper så mye som mulig når SAS har sine tilbud med 5000p t/r innenriks. Det har vel vært 2 ganger så langt i år. Bare med bruk av kredittkort og trumf (inkl. viatrumf) greier jeg å dekke godt mye mer enn de turene jeg tar "hjem".
     
    larsen liker dette
  6. larsen

    larsen Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Joda, tromsinger er kjempefine de ;-), men har ikke lyst til å gi opp gammelmor og barndomskompisene helt heller. Har allerede fått gode venner gjennom jobben, og de har vært gull verdt.
     
    TOS and thecoldfish like this.
  7. larsen

    larsen Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Ja, langtidsplanlegging er allerede en del av strategien :)
     
  8. larsen

    larsen Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Viatrumf melder jeg meg på med en gang. Hvilke kredittkort har du best erfaring med? Tenker bonuspoeng/forsikring er det mest interessante.
     
  9. larsen

    larsen Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for tips! Fine ideer her. Jeg har jobbet på Færøyene og (da betalte arbeidsgiver for fly), og der ender man jo støtt og stadig opp i Reykjavik, Aberdeen og Bergen i stedet for på Færøyene... Så jeg har erfaring med improviserte ferier ;-)
     
    Petter B-C liker dette
  10. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Denne guiden fra forsiden bør kunne hjelpe deg. Selv har jeg AmEx Green og Shell MC som primærkort, og er godt fornøyd med det. Avhenger jo naturligvis av bruksmønster og hva du ønsker å få ut av det. Jeg f.eks. fyller ikke kravene til AmEx Platinum, og finner større verdi i 20p/100kr med AmEx Green enn 15p/100kr + CT med AmEx Premium.
     
    larsen liker dette
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,339
    Likes mottatt:
    19,547
    Bonuspoeng:
    293
    Da skal man i alle fall fly minst tre rur/retur i uka i Plus..
     
    larsen liker dette
  12. larsen

    larsen Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Tre ganger tur/retur i uka er nok i meste laget. Men greit å vite!
     
  13. larsen

    larsen Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Ja, der var det mye bra lesestoff! Tenker at Shell MC og et Trumf betalingskort er opplagte muligheter. Jeg har ikke akkura store shoppegenet, så lurer på om det betaler seg med flere kort. Dagligvarer og drivstoff må en jo ha uansett.
     

Del denne siden