Overgang fra Norwegian Reward til EB

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jarr, 17. juli 2020.

  1. Jarr

    Jarr Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei
    Jeg har i et par år nå samlet cashpoints i Norwegians rewardprogram. Dette har resultert i noen bonusreiser og et par rewarder med setereservasjon og fasttrack. De siste årene har jeg fått reist en del så det begynner å bli færre destinasjoner som Norwegian flyr fra osl jeg ikke har besøkt. På bakgrunn av dette vurderer jeg å gå over til EB. Problemet med dette er at jeg tror det blir vanskelig å opparbeide seg SAS gold. Jeg er student og kjøper stort sett flybilletter på kampanje utenfor Høysesong. Dessuten er fremtiden fremdeles usikker med tanke på covid-19 situasjonen. Jeg har nytt godt av fasttrack og vet jeg kommer til å savne dette på osl. Har lest på flere tråder på dette forumet men er ikke helt overbevist om at EB passer for studenter med litt trang økonomi i forhold hva man får gjennom Reward programmet. Er det noen som kan argumentere mot dette? Jeg bruker feks konsekvent bank Norwegian men jeg ser at det finnes flere muligheter å knytte EB til kredittkort. Har dere noen tips til valg av kredittkort også?
     
  2. Mysterio

    Mysterio Senior Medlem

    Innlegg:
    611
    Likes mottatt:
    1,300
    Bonuspoeng:
    93
    Hei, jeg er i utgangspunktet enig. Da jeg var student (Bergen) hadde jeg en deltidsjobb som innebar en del reiser til Oslo/Trondheim. Selskapet hadde avtale med SAS og vi benyttet oss dermed av SAS-billetter, noe som er hovedårsaken til at jeg fikk opparbeidet meg til gullkort. Da var ikke mange ferieturer per år med SAS som skulle til før man tikket 45 reiser.

    Privat nøt jeg svært godt av UNDER26-tilbudet til Norwegian og som student var billettpris overordnet status da det gjaldt privatbilletter, og da kommer de rewardsene fra Norwegian godt med.

    Summa summarum må du selvsagt ta en avgjørelse selv, og er hovedflyplassen din OSL og lounge/FT betyr mye stiller det seg selvsagt i et litt annet lys.
     
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Slik situasjonen er i dag, ville jeg ikke stressa med å begynne å sanke EB og status.
     

Del denne siden