Overnight transfer OSL

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av nick5000, 17. des 2021.

1. nick5000

nick5000 Medlem

Likes mottatt:
    67
    Bonuspoeng:
    28
    Er det mulig, nå under karantene restriksjoner etc å transfer overnight i OSL? Når stenger loungen nå om dagen? Er det ellers noen stedet man kan få seg litt søvn inne i terminalen?
    Kan man booke hotell selv for en natt ved flyplassen, hvis man er i karantene?

Tenker på OSL - MIA men den går såpass tidlig at rekker ikke connection same day.

2. tstone

tstone Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,095
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du reiser innenlands til OSL er dette ikke noe problem. Det er jo ikke karantene da? Eller tenker du på noe annet?

3. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,158
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du er i karantene skal du vel ikke ut å fly. Kommer du med kveldsflyet inn til OSL kan du meg bekjent sove i terminalen eller rusle bort på et hotell og sove der før turen til MIA.

4. nick5000

nick5000 Medlem

Likes mottatt:
    67
    Bonuspoeng:
    28
    Kommer fra Spania. På separate billetter da i såfall. Men mulig det blir for mye styr, så enklere å fly TAP herfra (og gå glipp av 4x miles..)

5. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,617
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du er i innreise karantene (noe annet enn smitte karantene) kan du forlate Norge i karantenetiden

Du skal i innreisekarantene
    Ankommer du Norge fra et land eller område med karanteneplikt skal du i karantene. Barn under 18 år skal ikke i innreisekarantene.
    Du skal også i karantene dersom du mellomlander i et område med karanteneplikt.

Du kan velge å forlate Norge i karantenetiden. Følg reglene for bruk av kollektivtransport dersom du benytter offentlig transport under utreisen.

6. nick5000

nick5000 Medlem

Likes mottatt:
    67
    Bonuspoeng:
    28
    Det er snakk om innreisekarantene (hvis vi må ut av terminalen og inn i Norge), og da kan man vel avbryte denne og reise ut av Norge igjen?
    Det er min kjæreste som har Sinopharm vaksine, som ikke er godkjent I Norge, men godkjent for innreise til USA (og Spania).

7. tstone

tstone Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,095
    Bonuspoeng:
    93
    Det er litt for mange muligheter til at dette kan gå skeis til at jeg ville tatt sjansen på det kun for 4x statuspoeng.... Person på karantenehotell som ikke kan regler? Da når dere ikke flyet. Tvil om rett til innreise? Da når dere ikke flyet. En eller annen form for tøys? Flyturen går fløyten.

Selv med all tenkelig dokumentasjon og retten på deres side kan dette relativt enkelt gå skeis. På tide å gjøre en kost/nytte-analyse her ;)

8. nick5000

nick5000 Medlem

Likes mottatt:
    67
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg tenkte på et vanlig hotell, ikke karantenehotell. Det kreves jo ikke karantenehotell, så jeg lurer også på om et "vanlig" hotell er et "egnet sted for karantene".
    Men ja, enig i at det er litt mye styr og nok bedre å fly utenom Norge.

9. tstone

tstone Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,095
    Bonuspoeng:
    93
    Poenget er at risikoen for at den som ikke har godkjent vaksine sendes til karantenehotell er høy. Og da begynner moroa med å komme seg ut derfra...

Del denne siden