Oversikt SAS EuroBonus Mastercard + Klarna

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Neguah, 09. aug 2023.

1. Neguah

Neguah Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    127
    Bonuspoeng:
    43
    Er det noen måte å få oversikt over hvilke transaksjoner som overføres til poeng? Ser bare på mine sider på SAS at det er overført fra Mastercard Reward, men klarer ikke koble til det en transaksjon. Tenkte først at det blir overført poeng én gang i måneden, basert på fakturabeløpet, men det stemmer ikke.

Grunnen til at jeg spør er at jeg ble usikker på om jeg får poeng med bruk av Klarna. Bruker aldri "utsett betaling", men benyttet Klarna, og betaler direkte. Mener jeg leste et sted at betaling med Klarne blir regnet som kontantuttak. Stemmer dette? Eller gjelder bare dette når betalingen utsettes?

2. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,640
    Bonuspoeng:
    183
    Eg har tidligare opplevd at det blir rekna som kontantuttak, men førre gong eg brukte det vart det rekna som nettkjøp.

Neguah liker dette
  3. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,977
    Bonuspoeng:
    293
    Ekstrapoeng fra SAS Mastercard blir overført et par dager etter fakturaproduksjon, deretter kommer statuspoeng 4-5 dager etter det igjen. Alt av poeng kommer samtidig.

Hvis du trykker på Eurobonus i Mastercard-appen kan du se akkurat hvilke transaksjoner som ga deg poeng.

Neguah liker dette
  4. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,525
    Bonuspoeng:
    113
    Her er en genial post fra en annen tråd.
    Du skal kunne forutse hvilke transaksjoner som ikke gir poeng FØR du betaler.

SAS Mastercard Premium (samletråd) | Page 258 | InsideFlyer NO

eventyrer and Neguah like this.
  5. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,450
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har lenge brukt Amex til å betale Klarna pay later og få poeng, men nå virker det som at det ikke funker lenger.

Neguah liker dette
  6. pepperminte

pepperminte Medlem

Likes mottatt:
    252
    Bonuspoeng:
    63

Hvis du går inn i SAS MC appen, inn på Eurobonus får du liste med alle transaksjoner og poeng. Kjøp betalt med kort gjennom klarna dukker opp som for eksempel: "KLARNA*ANTONSPORT" med poeng.

Neguah liker dette
  7. Neguah

Neguah Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    127
    Bonuspoeng:
    43
    Her har jeg alltid trodd at betaling med Klarna har gitt poeng. Men nå er det så mange feller å gå i at dette må sjekkes hver eneste gang.

freddyen liker dette
  8. Neguah

Neguah Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    127
    Bonuspoeng:
    43
    Se der, ja. Denne var jeg ikke klar over.

Ser for øvrig at enkelte Klarna-kjøp gir poeng, mens andre har ikke gitt.

9. pepperminte

pepperminte Medlem

Likes mottatt:
    252
    Bonuspoeng:
    63
    Merkelig, har sett gjennom ganske mange kjøp betalt med kort gjennom klarna og alle ga poeng.

10. Neguah

Neguah Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    127
    Bonuspoeng:
    43
    De to jeg (så langt har funnet ut) ikke har fått poeng på er Olympiasport og Fagmøbler. Her er står det ikke hvor jeg har handlet, kun "Klarna", og deretter beløpet. Der jeg har fått poeng står det, som nevnt av en annen: Klarna*nettsiden jeg handlet hos.

Har ikke gjort noe annerledes, så ingen grunn til at det ikke skal gi poeng.

freddyen liker dette

Del denne siden