Overtale håndverker til å ta kredittkort

Tråd i 'Bonushjelp' startet av EndreD, 26. juli 2019.

1. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    16,790
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har et større prosjekt hvor jeg ser ut til å bruke 2.6 millioner på håndverkere før jul.

Som ei ekte bonushore smerter det meg å betale dette med faktura, særlig nå som payr er begrenset, og jeg er derfor i dialog med håndverkeren om muligheten for at han skal få en terminal jeg kan bruke til å betale.

Dette vil isåfall gi meg 390-520k poeng avhengig av om jeg får bruke amex eller mc. Jeg har sagt jeg har forståelse for at dette vil gi de økte kostnader og jeg er villig til å bidra noe der. Dersom jeg regner klassisk trumfverdi, 15 poeng for en krone, er verdien for meg mellom 26 og 35 tusen. Jeg håper naturligvis å slippe unna med lavere enn dette og jeg har også en avtale om at jeg kan kjøpe inn en del av materialene så jeg kan få viatrumf.

Mitt spm til dere blir da: har dere noen anbefalinger til betalingsterminaler som er rimelige (izettle?) og som påfører de minst mulig kostnader?

Jeg må også se på min verdi å kunne dra et større beløp på amex tidlig januar for å sikre CT'er tidlig.

2. pineapple_juice

pineapple_juice Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    779
    Bonuspoeng:
    93
  3. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    16,790
    Bonuspoeng:
    183
  4. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    iZettle koster 1.75% uten annet tull enn at kortleseren koster noen hundrelapper. Kan ikke tenke meg at en mindre aktør kan akseptere Amex rimeligere enn det.

Det finnes antagelig rimeligere løsninger for Mastercard, men kortbetaling gjennom en mer tradisjonell aktør innebærer ofte mye gebyrer, abonnementer og styr.

Om det er verdt det er en annen sak, til syvende og sist er det du som bidrar med alt (de gir deg sikkert villig "sin" andel som rabatt).

Last edited: 26. juli 2019
    EndreD liker dette
  5. Orjan87

Orjan87 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Nå sparer jo håndtverker en god del administrasjon og arbeid ved at du km direktebetale underveis. Ene plassen jeg jobbet hadde vi izettle i bilene så fikk kunden 3% avslag på totalen

EndreD liker dette
  6. Boleole

Boleole Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Er det noen som vet om håndverkere i Stavanger området som tar kort? Tenker på snekkere.

Del denne siden