Kom oss tilbake på hotelet for middag før jeg og fruen tok en kveldstur for en kikk på det hvite hus og andre flotte steder i nabolaget
Som man legger merke til av flere av bildene jeg har lagt ut, er det et langt større bruk av munnbind her i DC en alle andre steder jeg har vært siden covid utbruddet. Vil anta at ca 50% fortsatt bruker dette og overraskende høy andel også ute, spesielt av den yngre garde. Det er intet påbud om bruk av munnbind annet en på flyplassen og mulig offentlig transport, noe jeg ikke har tatt.
God morgen fra frokosten på Willard,Intercontinental. Om noen her inne ikke har erfaring med å booke hotell gjennom @milehigh vil jeg anbefale det på det sterkeste. Han er meget pålitelig, svarer raskt på evt spørsmål underveis og fordelene med hans toppstatus gir prikken over i-en på turer
Føler vi har runda museum i DC siste dagene og har gått helt i surr hvilke vi har vært innom. Siden mange museum er gratis trenger man ikke gjøre så stor research på forhånd, man kan bare ta en kikk om det faller i smak eller ei. Noen bilder fra ulike museum. Litt kult med både hyperloop og flyvende 'bil'
Etterfulgt av litt byvandring innom FBI bygningen Middag på et bra Ramen sted oppover 14th street En kveldstur ved Lincoln monumentet
Vi har med leiebil under hele oppholdet. Må si det var overraskende lett parkere gatelangs. Gratis parkering etter 18.30 på lørdag fram til i dag morgen. Fikk parkering rett over hotellet. Tok noen morgen bilder av et DC badende i sol rundt hotellet. Nå skal vi komme oss bort til Arlington og videre til flymuseet ved flyplassen.
Forøvrig høy munnbind faktor her i NY også. Virker som det er mandatory på undergrunn/tog og tilhørende stasjoner.
Jo større by, jo mer munnbind. I Atlanta sentrum er det en del masker, mens utenfor byen ser man ingen. Transport, også lokal transport som trikk, er underlagt føderale regler og har dermed munnbindplikt.
Vi sjekket ut av DC og dro bort til Arlington cemetery. Det var rett og slett vakkert, trodde ikke jeg skulle si det om en gravplass. Fikk med oss JFK sin gravplass og flammen som har brent der siden hans begravelse, den ukjente soldat sin grav med vaktbytte noe barna syntes var meget spennende følge. For en symmetri og orden på en gravplass har jeg aldri sett.
Fra Arlington til flymuseet ved Dulles, for et museum. Dette var helt fantastisk for hele familien, selv min mindre fly interessert frue mente dette var det beste museet i DC Neste IF champagne treff burde helt klart gjennomføres etter en dag her
Videre fra flymuseumet dro vi opp til Gettysburg etter gode tips jeg har lest her inne Tok en donout og kaffe pause i sjarmerende sentrum av Gettysburg før vi dro de ca 1,5 timene til Intercourse Hvordan kan man navngi et sted det navnet Innsjekk hotellet hvor barna ble enormt glad da de fant ut at det var basseng og boblebad. Når vi gikk ut av hotellet snudde vi oss rundt og fant ut at vi var i Amish land
Dagen startet ved det lokale senteret over gaten. Videre dro vi langs lokalveier til Lancaster og besøkte diverse Amish steder på veien.
Når vi parkerte i Lancaster var dette det første skiltet vi så. Må innrømme vi vurderte om vi skulle flytte bilen men hva gjør man ikke for gratis parkering Ble noen timer i Lancaster. Før vi dro tilbake til Amish land og fruen vant diskusjonen om middag, nemlig buffet på Shady Maples(buffet er ikke min ting) Største buffeten jeg har sett I mitt liv. Største restauranten også. Like stor som et lite kjøpesenter hjemme. Amerikanere assa
Den var stengt og åpner vist ikke før i morgen. Tror jeg ble reddet av skjebnen grunnet den enorme buffeten i går kveld. Jeg er fortsatt mett