Lager ett lite reisebrev til Cartagena. Turen ble booket for en god stund tilbake, unnskyldningen for å reise på denne ferien ble lagt frem som at siden datteren fyller 2 år i i mai, så MÅ vi ut å reise en siste gang mens vi enda ikke betaler for hun. Det ble godkjent TRD-AMS-CTG(Via BOG) på utreisen, og CTG-AMS-TRD på hjemreisen. Ble enkelt bestilt på web Så ikke helt fram til en dagflight på så mange timer med ei som vil springe rundt
Starter med 0600 flyet fra TRD. Det er så sykt tidlig at det skulle ikke vært lov Med at klokken gikk en time frem i tillegg, så manglet det hvertfall søvn Maten som ble servert nedover til Amsterdam var en middagsrett. Fristet lite, så sto over og tok heller en kopp kaffe. Kun 2 rader i biz, men hele flyet var smekkfullt Vel fremme i AMS så hadde vi 1t og 35 min før neste fly. Trikset til neste gang er å gi faen i å gå gjennom passkontrollen før du kan gå på short connection køa. Det sto det var 10-15 min ventetid i kontrollen. Og det var heller ikke all verden med kø - men med 4 sluser åpne, hvor de kun har satt av 1 til den ordinære køa så tar det sin tid!! Samme var det når vi dro til Dubai i desember og. Vi kom igjennom til slutt og måtte bare rushe til gate F6 for de hadde allerede begynt boarding.
KL741 AMS-BOG-CTG Blå fin fugl som skulle fly oss over til Colombia. Vi hadde setene 7D&G, opprinnelig 1D&G men ble flyttet på «operational change», som det sto i appen. Satt noen andre på rad 1 uten barn så vet ikke hva årsaken var. Samma det. 7D&G funker det. Men det skal sies at har man en infant på billetten, så er det så å si umulig å velge seter i KLM appen. Kommer bare opp error. Kundeservice hevder man ikke kan sitte ved vinduet når man har infant pga oksygen, men f.eks. til Dubai så var ikke dette noe problem. På returen så har vi valgt 5 og 6K som begge er vinduseter så gud vet hva de styrer på med. Husker samme problemet når vi skulle til KUL i fjor, kunne også da bare velge midtsetet. Anyways. Smekkfull biz kabin, men den oppleves som romslig. Dessverre føles den ikke så privat ut da 787en ikke har dører som 777 har fått. Crew var veldig på og vennlig, og det ble raskt servert champagne. Jeg har hatt for vane de siste årene og forsøke å fly ut på sen ettermiddag/kveld og da mest over til Asia, så å starte med champagnen før kl 10 føltes tidlig ut, men må selvfølgelig drikkes Ikke det beste bildet av setet, men det satt allerede masse folk rundt oss så ville ikke ta bilde hvor de ble med Jeg syns setene er helt ok, de er litt vel trange i enden der man har fotene siden det skrår innover, men det funker. Litt for lite innstillinger på selve setet.
De var ganske raske med å servere etter vi kom opp i lufta. Forreten gikk jeg for laks som var veldig god! Kyllingen var sånn halvveis grei, samme med desserten. Etter middagstid så dimmet de ned lysene i kabinen, samme med vinduene. Da var det visst på tide å sove??? Datteren fikk inn 2,5t med søvn som var bra for turen videre, mens jeg slumret litt bare, var egentlig hverken trøtt eller klar for å sove Etter ett par timer så trillet de tralla rundt og bydde på fries og is Før en ny runde med mat som ikke ble spist noe særlig av ble servert før landing i Bogota.