Heisann godtfolk! Jeg har en god del bonuspoeng og en CT som brenner i lomma. I tillegg ser påskeferien i 2017 ut til å kunne blir rekordlang. Derfor tenker jeg å høre med dere om hvor i Sør-øst Asia dere ville reist med deres utkårede? Thailand seiler opp som en god favoritt, men jeg får litt mark av å tenke på å møte nordmenn på hvert gatehjørne, hva med Vietnam, Laos, Kambodjsa, Vietnam, Malaysia, Bali, Fillippinene osv? Legger til at en god blanding mellom strandliv og utflukter er å foretrekke. Takker for alle innspill!
Anbefaler også som shyneno Malaysia. Spe på med noen hyggelig dager i HK før og etter Malaysia, så kan du fly OSL-CPH-HK med SAS Biz. Gjorde det i fjor, funker som en drøm. AirAsia og DragonAir tilbyr rimelige og gode reiser mellom HK og f. eks Penang, så det er absolutt verdt å sjekke ut. Må jo da også anbefale Eastern and Oriental i Penang, opprinnelig stiftet av de samme brødrene som stod bak Raffles. Book dere inn på den nye den nye Wingen, og få et flott opphold! -K
Hoi An i Vietnam Eksotisk gammel koselig by med masse historie, gode restauranter i tillegg til en fantastisk fin strand.
Bare vær obs på at (deler av) SØ Asia kan bli veldig varmt i april. Neppe et problem på en strand, men skal du mye rundt for å se ditt og datt, i et land uten nødvendigvis en overflod av.. tilleggsgoder som AC etc, kan det være greit å ha i bakhodet. Vær sin smak, etc.
Jeg vil få anbefale Angor Wat, som jeg syntes var mindblowing. Kambodsjanere er vennlige, maten er utsøkt og det finnes strender i Sianoukville. Men Angor Wat kan lett kombineres med strandferie i Thailand eller Vietnam som nok har bedre strender, uten at jeg skal si det med sikkerhet.
Hoi An er flott Vi bodde i Da Nang for en mnd siden. Undervurdert by med fine strender etter vår mening. Kort vei til Hoi An og relativt kort til Hué. Bra flyplass med avganger i alle retninger. Ikke langt til Laos heller fra den delen av Vietnam, men om veiene er særlig gode vet vi ikke. Var ikke noe å rope hurra for til Hué hvertfall, brukte vel nesten 2 timer på 10 mil med bil.
Støtter forslaget om Angkor Wat. Super ferie i mine øyne: Ho Chi Min, Angkor Wat og avslutte med god mat og strandliv Hoi An
Bodde rett ved siden av Angkor Wat et år, slutter meg til @geddi, holder dog en knapp på maten i Thailand
Da må jeg droppe inn Bali som forslag her. Etter vårt fjerde besøk der nå er dette destinasjonen vi drar tilbake til år etter år. Mulighetene der er på mange måter uendelige. Vi har opplevd Myanmar, Hué, Hoi An etc som nevnt av andre i tråden, og som alle er magiske destinasjoner - men av en eller annen grunn er Indonesia vår returnerende destinasjon.
Hva ble endelig routing? Var nylig i Yangon og jobbet, hyggelig det. Men de 6000 tilfellene av Dengue Fever i Mandalay i fjor gjør meg litt skeptisk til å reise akkurat i det området.
Vi endte med å velge Vietnam + Singapore. Avreise i dag Ukomplisert rute OSL-ZRH-SIN-IST-OSL på CT. SIN-HAN + DAD-SIN på egen økobillett.