Påskeferie! OSL-BKK-KBV-HAN-HKG-MFM-CNX-DOH

Tråd i 'Reisebrev' startet av PaalAndre1977, 19. mars 2016.

  1. PaalAndre1977

    PaalAndre1977 Medlem

    Innlegg:
    155
    Likes mottatt:
    780
    Bonuspoeng:
    93
    22 mars går påsketuren av stabelen. Skal innom litt forskjellige steder og i motsetning til vanlig skal jeg ta meg bryet med å dele turen! Vi begynner med Qatar Airways til BKK i biz. Bestilte billetter for en stund tilbake, havna vel på rundt 20k for 2 personer. Hadde egentlig ikke tenkt til å fortelle hunkjønnet noe før vi skulle inn på flyet, men klarte ikke holde igjen idag når hun begynte å prate om hvor jæ**i det blir i sitte på flyet i lang tid.
    Hu blei ganske fornøyd.

    Mer svada og bilder følger!
     
  2. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Dette lover bra!! Det gledes:):)
     
  3. RemiWM

    RemiWM Aktivt Medlem

    Innlegg:
    313
    Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Gleder meg til en review! Kjør på med bilder også når den tid kommer.
     
  4. PaalAndre1977

    PaalAndre1977 Medlem

    Innlegg:
    155
    Likes mottatt:
    780
    Bonuspoeng:
    93
    Da begynner feberen å øke. Avreise hjemmefra om 10 timer. Mutter stiller som chauffeur. Tviler på at hu stiller med hvite hansker, men man veit jo aldri.

    Jo, kjøpte flybilletter for harde livet i januar. Synes prisene var greie og kjøpte biz billetter for rundt 15k for stykket. Gikk jo selvsagt ned et par uker etterpå. Fant nye til 10k, men turte ikke kjøpe disse for jeg fikk bekreftet hos customer 'service' hos QR at avbestilling var ok.
    Da vi endelig ble enige om at jeg skulle betale 5000 for avbestilling, ble jeg belønnet med 20 timer layvoer i Doha på vei tilbake. De billige 2-3 timers layoverene gikk fort gitt.

    Mer svada i morra!
     
    Kjakan and watchaddicted like this.
  5. PaalAndre1977

    PaalAndre1977 Medlem

    Innlegg:
    155
    Likes mottatt:
    780
    Bonuspoeng:
    93
    Da har vi sjekka inn.
    Entimeogettkvarter fra Kongsberg et innafor. Største krisa var når fruen klarte å oppdatere iPhone rett før avreise hjemmefra og glemte passordet sitt. Hun så for seg ferie uten Facebook en stund der. Kunne blitt stygt.

    Her er noen bilder:
    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    Vi tok en tur i kantina, før ombordstigning på bussen til Sahara.
     
    geddi, AndersWE, Chrisbgg and 5 others like this.
  6. PaalAndre1977

    PaalAndre1977 Medlem

    Innlegg:
    155
    Likes mottatt:
    780
    Bonuspoeng:
    93
    Potetgull&rødvin. En vinner.[​IMG]
     
  7. PaalAndre1977

    PaalAndre1977 Medlem

    Innlegg:
    155
    Likes mottatt:
    780
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, da var vi ombord QR180 til Doha.
    Boarding gikk veldig bra denne gangen. Statusfolk og bisniss i egen kø, og det virka som de hadde nogenlunde kontroll denne gangen. Tidligere har jeg vært borti at man må albue seg fram i køen.
    Det ble en Drappier rosé som pre-dep drink.
    [​IMG]
    [​IMG]
    For appertizer ble det pickled herring with potato. Frk business tok arabic mezze og det var noe tørt ræl. Jeg har spist det på en annen buss en gang før og det var mye bedre.
    For de som er veldig interesserte, ble det en Rully Premier chardonnay til forretten.[​IMG]

    Hovedrett ble Braised beef med hesteradish juice. Har gått på en smell med skosålebiff hos QR tidligere men denne var som sjokoladepudding. For flydium ble det en Vina San Pedro fra 'Chill' som fruen sa.
    (hu ække fra Norge)
    [​IMG]
    Kjørte så en runde med diverse gammel ost, hadde ihvertfall begynt å mugne og lukte. Parret osteplattan med en port som ikke var det døyt bedre enn osten.
    Nei, det er ikke sant - osten var bra, men det var ikke noe Jarlsberg. Porten het forøvrig Dow's og var rundt ti år gammel i følge etiketten. Mulig det var derfor den smakte høgg.
    [​IMG]
    Til slutt ble det en 'Gourmet ice cream' eller sjokolade og vanilje som det heter i Kongsberg.
    [​IMG]
    Passe stappa da, så jeg fant fram Spectre og begynte å se på den. Synes det et litt dårlig lyd i de utleverte hodehøytalera, litt vanskelig å høre hva folk sier på skjermen. Åsså ble jeg noe dugelig svett på øra.

    Neste oppdatering blir fra kantina i Doha, der målet er en dusj, mat og se om de kan lirke frem ei flaske Krug.

    Random bilder:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Aussie74, geddi, LineE and 14 others like this.
  8. PaalAndre1977

    PaalAndre1977 Medlem

    Innlegg:
    155
    Likes mottatt:
    780
    Bonuspoeng:
    93
    Har etterhvert ankommet Bangkok og kommet til rette på rommet.
    Legger opp et par bilder fra Doha.
    Begynner med et bilde av lammekoteletter.
    [​IMG]

    Smakte greit. Prøvde meg på en White Russian i baren, 'barkeeperen' så ut som et spørsmålstegn.... Jeg forklarte opplegget, men det stranda på den ene ingrediensen-fløte. De har altså ikke fløte på businessloungen i Doha.... Ikke så jeg noe Krug heller, så jeg tok meg ikke bryet med å spørre. Ser ut til å stemme bra det man leser om nivået på service der. Lyset står på,men ingen hjemme.

    Ble en dusj også, fine fasiliteter og ingen ventetid.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Så ble det QR830 til BKK i A380. Satsa på å sove under denne turen. Fikk utlevert PJ, men de hadde kun XXL.... Greit jeg ikke er på størrelse med en skihopper, men det får være grenser. Så ut som en indianertipi.

    Jeg sovna under Ace Ventura og hadde bedt om å bli vekket en time før ankomst. Det funka jeg ble servert omelett og te som bestilt.
    [​IMG]

    Det var det for denne gang, mer tull følger fra BKK
     
    LineE, AndersWE, mhsalv and 4 others like this.
  9. PaalAndre1977

    PaalAndre1977 Medlem

    Innlegg:
    155
    Likes mottatt:
    780
    Bonuspoeng:
    93
    Her er litt fra Bangkok.
    Bodde på Millennium Hilton på andre sia av ælva. Greit nok, begynner å bli litt gammalt. Oppgraderte til executive rom ved ankomst og fikk spise frokost i loungen, gratis drinker fra 18-20 osv.
    Var 3 dager i BKK og det holder. Blir ikke mye avslapping gitt. Blei en tur ut en kveld, med dertil hørende hangover dagen etter.

    Legger inn litt bilder, beklager at det ikke er så mye fra rommet og loungen og sånn.
    Og så var jeg så snill å si ifra til Hilton Worldwide ar dusjhode på rommet var litt småmøkkete... Fikk 5000 poeng som takk for det.

    Akkurat nå er jeg på KoLanta og det kommer litt mer derfra når jeg tilgang til litt mer enn egde på telefonen.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Aussie74, geddi, Stuttfeiten and 3 others like this.
  10. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Flott rapport,
    Hvor er det de serverer den smoothien med Corona, så veldig sunt og godt ut.
     
    Stuttfeiten and Darkcho like this.
  11. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Supert så langt!
    Hvilken e-postadresse brukte du for å kontakte Hilton Worldwide?
     
  12. PaalAndre1977

    PaalAndre1977 Medlem

    Innlegg:
    155
    Likes mottatt:
    780
    Bonuspoeng:
    93
    Det var på et sted som heter Glam. Er en hookah bar, uten at jeg holer på med det. Mye gode drinker! Ligger i Thonglor området
     
  13. PaalAndre1977

    PaalAndre1977 Medlem

    Innlegg:
    155
    Likes mottatt:
    780
    Bonuspoeng:
    93
    Direktemelding på Facebook!
     
    mathiasfe and mhsalv like this.
  14. PaalAndre1977

    PaalAndre1977 Medlem

    Innlegg:
    155
    Likes mottatt:
    780
    Bonuspoeng:
    93
    Et lite reisetips for Thailand: bruk GrabTaxi appen. Har jo en tendens til å bli litt høyere ennnødvndig taxiregning, jeg tipper at jeg har blitt forsøkt svidlet ca halvparten av gangene jeg har tatt taxi.
    Brukte GrabTaxi 5 ganger denne gangen og det ble riktig alle gangene!
    [​IMG]
     
    geddi, Insomnia4u and hifiman like this.
  15. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Tenker du på at de vil deale en høyere fastpris, eller diverse omkjøringer? Ev "trikset" meter? Har vært ute for sistnevte én gang, men ellers pleier de å slå på meter og oppføre seg. Snakker kun thai når jeg setter meg inn. Har muligens noe å si.
     
  16. PaalAndre1977

    PaalAndre1977 Medlem

    Innlegg:
    155
    Likes mottatt:
    780
    Bonuspoeng:
    93
    Har vært borti flere forskjellige, høyere fastpris, 'meter no work' litt ekstra påslag hver gang bremselyset er på, en som hadde en knapp ved solskjermen som dobla antall km osv,,,
    Kona er thai, så det er ikke språket det står på...
     
    Last edited: 01. april 2016
    Insomnia4u liker dette
  17. PaalAndre1977

    PaalAndre1977 Medlem

    Innlegg:
    155
    Likes mottatt:
    780
    Bonuspoeng:
    93
    Sitter nå på KBV og venter på TG242 til BKK. Ferden går videre til HAN med Jetstar Airways. Første gangen med Jetstar og første gang i Vietnam. Har booket en streetfoodtour i kveld og gleder meg til det.
    Hotellet som er valgt heter La Siesta Hotel & Spa som har veldig bra score på Tripadvisor

    Har hatt 6 topp dager på Ko Lanta som har inneholdt mye sol, bading, god mat, båttur og massasje på stranda.

    Vi bodde på Amantra Resort, noe som er et 3 stjerners hotell. Har bodd der en gang for 5 år siden og derfor falt valget på det samme denne gangen. Tilbakemeldinger på tripadvisor er litt labre, men jeg tok sjangsen.
    Er vel stort sett fornøyd med oppholdet, super betjening.
    Det forundrer meg mange ganger hvor lite som egentlig skulle til for å gjøre ting litt bedre, bare ting som å flytte frokostbuffet vekk fra sola slik at ikke alt holder 30-35 grader, fixe dører som ikke lar seg lukke osv - ting som ikke koster spesielt mye, men gjør oppholdet bedre.


    Uansett: her er litt bilder!
    Legg merke til bobilen fra Frankrike.....

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG] [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Kristian, Fredrik, Insomnia4u and 7 others like this.
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,526
    Bonuspoeng:
    293
    Ser behagelig ut :)
     
  19. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Ser helt herlig ut! Men jaggu - bobil fra Frankrike til Thailand? Litt av en tur! :)
     
  20. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Lurer på om det er samme jeg så i Penang i januar ?
     

Del denne siden