Det har ikke vært lett å holde hemmelig at vi faktisk skulle fly Lufthansa First Class. Fruen var nær ved å avsløre meg for en ukes tid siden da jeg ringte CT-telefonen for å booke om returen til F. Jeg ble også tvunget til å presentere en svært dårlig og klønete forklaring på hvorfor det siste boardingkortet hennes hadde bokstaven «F» på seg når vi «bare» skulle fly business.
Når hun setter kurs mot Senatorloungen klarer jeg imidlertid ikke å finne noen god unnskyldning for hvorfor vi i stedet må gå ut av terminalbygget, så jeg bryter sammen og tilstår mine synder. Bløffen min har holdt, hun blir genuint overrasket og smiler fra øre til øre når jeg sier at vi «dessverre» må gå helt ut til FCT og at vi selvfølgelig må fly F siden hun har bursdag under oppholdet. Hun hadde nok vært mer enn happy med å fly C, men det er ingen tvil om at hun er særdeles fornøyd med oppgraderingen. Dette er verdt hvert eneste poeng og hver eneste time i telefonkø på CT-telefonen!
View attachment 31857
Vi spaserer bort til FCT og må selvfølgelig stoppe for å ta litt bilder av både bygget og hverandre. Når vi ankommer blir vi tatt i mot av ung og entusiastisk mann som smiler minst like bredt som vi gjør, og som absolutt skaper et godt førsteinntrykk. Vi geleides gjennom sikkerhetskontrollen, får skikkelige boardingkort, en kjapp presentasjon av terminalens fasiliteter og vi får utdelt hver vår badeand.
Når vi kommer er vi tilnærmet alene i loungen, men det kommer etter hvert noen flere gjester. Siden vi allerede har satt til livs et ukjent antall flasker musserende vin bestiller vi Whiskey sour og Mojito som baren bruker nesten 20 minutter på å levere. Ikke spesielt imponerende. Vi holder oss derfor til vin under resten av loungeoppholdet. Vi rekvirerer selvfølgelig et bad og rekker en liten matbit i restauranten før vi skal videre. Ingen av oss er egentlig spesielt sultne, så vi går for buffeten denne gangen. Måltidet avsluttes med et generøst glass Whiskey (jeg har dessverre glemt hvilken, men den var god).
View attachment 31858
View attachment 31859
View attachment 31875
Vi rekker ikke å sitte stort mer enn fem minutter før vi blir hentet for boarding. Det er en S-klasse Mercedes som skal ta oss ut til flyet i dag, noe som selvfølgelig er stas.
View attachment 31860
Dette var mitt første besøk på First Class-terminalen i Frankfurt og jeg kunne i utgangspunktet tenkt meg mer enn det fire timene vi hadde til rådighet. Når vi i tillegg fikk avkortet oppholdet med nesten tre kvarter var jeg bekymret for at vi ikke skulle ha nok tid, men det gikk egentlig helt fint. Vi hadde tross alt seks timer med beinhard Cavadrikking bak oss allerede, og når man ikke skal kjøre Porsche er tre timer mer enn nok til å teste både baren, badet og restauranten.
Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke ble veldig imponert over FCT. Det er stas med en egen terminal og det er utrolig kult å bli kjørt helt til flybroen, men som lounge var FCL i München på alle måter en bedre opplevelse. Spesielt servicen i FCL var langt bedre, mer smilende og mer personlig enn det vi opplevde på FCT. I FCL ble vi «dullet» med fra vi kom til vi dro og det var alltid noen der for å forsikre seg om at vi hadde alt vi trengte. Det er morsomt å ha prøvd det, men nesten gang tipper jeg vi bare går i FCL i stedet om vi ikke har veldig god tid.
Det ble dessverre tatt litt lite bilder fra FCT, vi var rett og slett for opptatt med å nyte den tiden vi hadde.
Vis alt...