Jeg kikket på parkering på Gardermoen for vår tur til Japan 6-16/9. Jeg ser at Park&GO er billigere enn P10. Noen som kan forklare hvorfor det er slik..?
Prisingen er av og til litt rar, har sett det samme. Noen ting er billigere når man bestiller på forhånd, diverse kampanjer, tilgjengelighet osv. I det siste har jeg testet Flight Park som DNB kundeprogram gir rabatt på, som er en slags kopi av Park & Go, men du leverer og henter bilen på korttidsparkeringen så bare NESTEN rett utenfor døra. Fungerte fint. En annen favoritt hvis jeg har god tid er P6 langtid lavpris, hvis man er tidlig ute. Der lønner det seg dog å bestille smart, for 1 uke koster mindre enn 3 dager. Så jeg bestiller alltid en uke og kjører ut for tidlig. Idiotiske prisregler..
Jeg har brukt Flight Park flere ganger, og er veldig fornøyd. Du får også Eurobonus-poeng ved å trekke EB-kortet før du betaler.. 30p/100 kr, det er verdt å få med seg! Hvis du er medlem av Huseiernes Landsforbund (eller hva de heter) får du også rabatt. Han som tok betaling forrige gang sa at man kunne få både DNB rabatt og HLF-rabatt. (Kan ikke bekrefte det siste)
Oi, dette må sjekkes ut. Deilig å forlate bilen ved hovedinngangen, men hvor pokker er bilen når man kommer tilbake??? Står Tingeling og vifter med bilnøklene når jeg går ut av ankomsthallen?
Hvis du skal stå 2-3 dager lønner det seg oftest å søke på en langhelg eller hel uke. Da slår det ofte inn en kampanepris som er rimeligere enn dagsprisene. Du kan f.eks kjøre ut 4 dager tidligere uten problemer. Det eneste er at du må vente på de 300 poengene, noen dager ekstra, som P10 gir deg.
Jeg har egentlig bestemt meg å begynne å kjøre flytog pga. garantiene de gir ved forsinkelse. Denne garantien får man ikke ved trafikktrøbbel på motorveien... i tillegg kan man nyte et glass.
Hvordan stiller forsikringen du har på bilen seg til slike tjenester? https://www.nrk.no/norge/parkerings...0-kilometer-med-kendra-sandums-bil-1.14133608
OnePark sin Park&Go så leveres bilen i en liten bod utenfor terminalen. Du legger fra deg nøkkel der og får en lapp tilbake. Når du kommer tilbake fra reise, går du til samme bod og leverer lappen, du får nøkkel tilbake og må hente bilen selv i parkeringshuset rett over kortidsparkeringen. De har satt av det innerste området i etasje 5 til Park&Go kunder. Brukte dette selv i sommer og fungerte utmerket.
Har brukt Flight Park en del ganger selv, fungerer likt som @kristtorp beskriver, bare at boden er byttet ut med en blå varebil som står på korttidsparkeringen på plan 5 (avgangsnivå). Har vært meget fornøyd. Flight Park har jo holdt på noen år, mens Park&Go (Onepark) kom i år (tror jeg?). Sjekket prisene hos begge selskapene for de to parkeringene jeg har hatt på OSL nå i sommer, og Flight&Go lå 10 kroner under Flight Park begge gangene. Så jeg tror svaret på spørsmålet ditt er konkurranse
Og konkurranse er jo en bra ting! Siden jeg (og @Gabface tydligvis ;-)) skal ut og fly i februar så sjekket jeg nå hva parkering ligger på. Har tatt utgangspunkt i 4. februar kl 06:00 til 18. februar 09:00 (2 timer etter ankomst) for å ha litt slingringsmonn i begge ender. OSL-priser: Park&Go: 1480,- P10 Car Park: 2330,- P2: 1100,- P3: 1100,- P6 Budget: 590,- P6: 795,- P4: 795,- P4 Budget: 700,- Skal jeg først parkere utendørs foretrekker jeg P6 over P4, for fjernkontrollen til Webasto når bilen fra terminalen når den står på P6. Konkurrentene: Flight Park: 1490,- (1341 som Huseierne, 1311 som NAF-medlem, 1266 som DNB Saga/PB) Dalen parkering: 680,- Gardermoen Airport Hotel: 650,- (avhengig av hvor raus de er med "2 uker" så kan det bli 850) Siden vi kommer hjem etter en natt på fly er vi nok mest interessert i å komme oss inn i en semi-varm bil (de kjører 6 km fra parkeringsanlegget sitt) enn å måtte vente på shuttlebuss. Kanskje de setter igang webastoen hvis jeg spør pent, så er bilen skikkelig god og varm når vi kommer ut med bagasjen.