Perleonsdag?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Origo, 02. mars 2022.

  1. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Overnatting på SeaCrest (Pismo Beach) ble mer eller mindre valgt som tilfeldig overnatting på vei til San F. (HW1 tur).
    For en perle!!
    Har sikkert med forventninger (og personlige preferanser) å gjøre, men idylliske omgivelser overgikk det aller meste :eek:
    Om badetemperatur og luksus-hotell står høyt på listen, så finnes det andre sikkert andre steder. Men du verden(!)
    5FA2ABF3-11F5-4535-9B06-ADFF8FDC9C7F.jpeg
     
    Calling, Earl, Wiolenze and 15 others like this.
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra CPH.
    Akkurat kommet ombord på SK1462, og klar for siste hopp til OSL.
     
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Jammen kom første onsdagen i mars med sol og fint vær og på Romerike.
    Her skal det kokes Bacalao til servering for middagsgjester i efta. Den viktigste vårt yngste barnebarn, bare 3 mnd.
    Håper hun får anledning til å bli globetrotter om 20 år, hvis hun vil.
    T-2
     
  4. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,404
    Likes mottatt:
    12,292
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Grenland.

    Flott vær, kortbuksesesongen startet i går. Tre ettermiddager igjen på jobb før 17 dager langfri.

    Satt meg opp på to overtidsskift man og tir til uka. Kjekt med noen ekstra $ iom at det er avreise til Mia om 9 dager.

    Ha en knekort dag
     
    Earl, Sunnfjordingen, holmen and 10 others like this.
  5. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,403
    Likes mottatt:
    21,167
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra bykontoret.
    I dag skal dagen brukes til å snakke med 21 studenter som alle sammen jobber med forskjellige prosjekter for meg. Blir artig å se hvor langt de har kommet mens jeg var på ferie.
    I strøket der jeg kommer fra feires dagen med å spise rå sild, med eller uten rå løk. I tillegg får man tegnet et lite askekors i panna. Slike skikk finnes vel kanskje ikke i Norge?

    Ha en flott askeonsdag!
     
    Earl, Sunnfjordingen, holmen and 8 others like this.
  6. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,991
    Likes mottatt:
    10,918
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra kontoret.

    I dag klarte jeg til og med å huske adgangskortet..

    T-10 til ti kompiser skulle på blåtur til Kyiv. Tragisk det som har skjedd. Jeg liker den byen godt og håper virkelig ting kan normalisere seg der snarest.

    Fremdeles litt jetlagged etter hjemturen fra Asia, men det er definitivt verdt det selv om man sovner litt tidlig på sofaen hjemme noen dager :)

    Det morsomste øyeblikket på turen var nok da dattera som vanlig svingte til høyre da vi gikk inn på flyet. Har egentlig hatt som prinsipp at det bygger karakter for ungene at de skal sitte på økonomi, men siden denne turen var kun henne og jeg så gjorde jeg et unntak. Etter en stund kom hun løpende mot der jeg satt og hadde vidåpne øyne "Skal jeg sitte på business?!" Skulle ønske jeg hadde det øyeblikket på video :)
     
    jonss, Earl, Sunnfjordingen and 9 others like this.
  7. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Jessheim

    Tilbake på hjemmekontoret etter en liten svipptur til Tyskland. Tanker etter turen:
    * Nye BER var langt i fra noen imponerende flyplass på noen som helst måte
    * Jeg har aldri sett så få mennesker i LH senator loungen på FRA. Var vel kanskje 1/3 fullt på det meste.
    * Til tross for overstående punkt var det bom stopp i forhold til å gjeste inn kolleger som skulle til CPH. Klar beskjed om at SAS betaler kun for gjester på samme flight, så det var ingen mulighet.
    * Flyet fra FRA til OSL var derimot smekkfullt
    * I Tyskland er det fortsatt fullt kjør med munnbind og Corona sertifikat. Lengst av alle går min egen bedrift som faktisk krevde maks 48 timer gammel PCR og FFP2 for å slippe oss inn i lokalene.
    * Tax-free kvoten er redusert, uten at jeg hadde fått med meg dette
    * Åååååå som det kriblet i kroppen da vi kjørte forbi FCT

    Ha en strålende en!
     
    jonss, Earl, Wiolenze and 10 others like this.
  8. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,149
    Likes mottatt:
    869,602
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Trondheim, et utrolig drittvær i natt etter et gløtt av sol på feitetirsdag … livet er lett.
    Nå skal vi straks ta flytoget til TRD og fly til solkysten.

    En tanke har slått meg, nå har covid-19 endret på hele måten vi reiser på, flyruter og reisemønster og ikke minst flyselskapenes evner til å levere.
    Nå kan det være at han tullingen i Øst endrer på hele verdensordningen og alt må redefineres…
    Du verden!
     
    Earl, Arvid1410, EndreD and 8 others like this.
  9. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,191
    Bonuspoeng:
    163
    Synes titlene på dagstrådene holder et generelt høyere nivå om dagen, kudos.

    God formiddag, dagen startet i køsystemet på polet, noen flaske med bobler og chardonnay er bestilt, så får vi se hva som faktisk blir levert...

    Ha en god dag.
     
    Earl, Arvid1410, EndreD and 7 others like this.
  10. travelislife

    travelislife Will travel to my last day

    Innlegg:
    457
    Likes mottatt:
    2,690
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen. Jobbing og en kopp kaffe. Skal ut og spise på asiatisk restaurant etter jobb med en. Jeg ble spurt om å foreslå sted. Er det noen som har tips til en plass der det er god mat i sentrumsområde / aker brygge / tyvholmen? Trenger ikke være super fancy men litt mer spennende enn fornorsket asiatisk ala Tuktuk Thai (godt forsøk men ikke veldig imponerende med norske rotgrønnsaker etc etc). Blue Siam ved rådhuset var heeelt autentisk og leverte veldig bra. Finnes det enda tilsvarende i Oslo? Hadde noe i nærheten av kvadraturen mener jeg, finnes den enda?
     
    Earl, Arvid1410, EndreD and 4 others like this.
  11. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    T-13. Det gledes
    Og så får vi håpe Ivan får seg nok trøkker i Ukraina til at de skjønner at dette ikke bærer noe sted. Har mine tvil, men vi kan håpe
    @travelislife Er indisk aktuelt? Kan foreslå Masala Politics i Karl Johan. God mat og god stemning. Og så kan dere ta en drink på Svanen apotek i første etasje før eller etter mat
    Vet ikke om Xich Lo er åpent fortsatt, men de har også veldig bra. Kanskje litt fancy, men anbefales
     
    travelislife, Flymunda, Earl and 5 others like this.
  12. Meursalt

    Meursalt Medlem

    Innlegg:
    86
    Likes mottatt:
    225
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg har to forslag til steder med ulik atmosfære og klientell. Dinner har vel etterhvert blitt en slags bastion i Oslo. Spennende nok for mange, med mat fra det kantonesiske og szechuanske kjøkken. Jeg synes det ble litt vibber av Oslo Vest-fru syntes det var gøy med noe "utenlandsk mat". Pluss for nice vinliste og de har åpent hver dag hele uken. Ligger rett ved Nationaltheatret.

    Et sted jeg likte veldig godt er den nye mathallen i Via Village. Her finnes det en rekke ulike restauranter, hvor thailandske Prik falt mitt hjerte nærmest. De har "autentisk" thai-mat med fokus på Nord-Thailand. Ulempen er liten meny (de skal visstnok åpne en fullskala restaurant senere i år og bruker dette som test). Fordelen er at det smaker digg og man kan også bestille fra andre restauranter som er tilknyttet Via Village. Det er en mathall, så det er langt fra hvite duker og vinliste her.
     
    Flymunda, Earl, Upsaker and 2 others like this.
  13. KainBenwi

    KainBenwi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    317
    Likes mottatt:
    906
    Bonuspoeng:
    93
    Slapper av i gullstua før avreise med SK805 til London. IMG_20220302_115416.jpg
     
    Flymunda, Earl, Upsaker and 5 others like this.
  14. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,149
    Likes mottatt:
    869,602
    Bonuspoeng:
    293
    Dagens første etappe med flytoget fra Lilleby terminal 27E95D00-B06A-4902-ADB0-935359EAEA3C.jpeg 6855544F-3EC2-4F13-B0EB-91DC6E0456C2.jpeg
    … så var det flytoget til TRD, betjenes av det internasjonale SJ Nord
    FD3DEF39-F71E-46BF-A344-C841BBC2D396.jpeg
    Så er det ut i den store verden fra TRD
    635840C3-AE62-4776-A028-A1C40A3281DD.jpeg
    På denne flyplassen kan de glede seg til en Lounge-opplevelse allerede i morgen 37318D30-09E6-4F7B-8BAD-FFF16A55DE58.jpeg
     
    Flymunda, Earl, Upsaker and 8 others like this.
  15. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    3 telefoner for å kansellere ANA F …..


    Måtte booke om til bedre avreisedato pga medreisende. Men fikk ANA C.

    Steålende vær og travel dag på jobb. Satser på at været holder seg :)

    T-2 NYC
     
    EndreD, Flymunda, Earl and 3 others like this.
  16. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,231
    Likes mottatt:
    22,420
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag frå Sunnfjord. Dagen starta med eit pungtert dekk, heim og legge om til sommardekk framme og få i avkommet graut før kursen vart sett mot sentrale strok og barnehagelevering. Godt vi skal på vitjing til mitt moderlige opphav for å få middag i dag. Neste månad skal eg fly!
     
    EndreD, Flymunda, Earl and 5 others like this.
  17. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,149
    Likes mottatt:
    869,602
    Bonuspoeng:
    293
    Så var vi endelig tilbake på solkysten
    75D82363-57FD-454C-9DF3-974D76FB3725.jpeg
     
    Sunnfjordingen liker dette
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Medreisende er en uting :)
     
    Eddie47 liker dette
  19. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,149
    Likes mottatt:
    869,602
    Bonuspoeng:
    293
    Det kommer vel litt an på hvem ….. tenker jeg
     
    RoadKing and anders82 like this.
  20. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Word:D
     

Del denne siden