LH gir som kjent frequent traveller status til petroleumsansatte, og Klm har sin petroleumsklubb somblant annet gir loungeadgang i ams. Har andre selskaper noe tilsvarende?
Jeg jobber jo selv i Olja og firmaet jeg jobber for har en link til registrering hos LH på intranettet vårt. Men ser man kan søke online også (om din travel manager har godkjent deg). http://www.miles-and-more.com/onlin...energyclub?nodeid=1639573777&l=en&cid=1000328 Men hos KLM man kan søke online direkte og viss man blir godkjent så får man kortet. http://www.klm.com/travel/no_no/flying_blue/flying_blue_for_business/flying_blue_petroleum/index.htm
SAS "kaster" jo gullkort etter de som flyr med "oljeruta". LH FQTV gir adgang til Lufthansas biz-lounger. Har også en følelese av at de ligger høyere på listen en andre selskapers *Gold på LH-flights...
Jeg skal ærlig innrømme at jeg knapt har brukt mitt LH Oil & Energy Club kort og faktisk måtte lese meg opp litt på fordelene. Men ser at det er flere enn jeg trodde i alle fall; - Tilgang til LH biz-lounger. - 2000 poeng ved innmelding. - Gavekort på 20 Euro på Kuffler & Bucher restauranten ved flyplassen i Frankfurt. - Award miles går ikke ut på dato. - Prioritert check-in. - Prioritet på ventelister ved fulle flights. - Ved stop-over på mer enn seks timer i Frankfurt eller Munchen er dagrom tilgjengelig ved utvalgte partnerhoteller. - I tillegg kan man ha med ett ekstra kolli bagasje når man reiser i økonomi. Dette var i alle fall (de fleste) fordelene når jeg ble medlem i august 2013 og det er selvfølgelig mulig at det har skjedd forandringer siden da.
Lufthansa har skrudd opp kravene en del for å få kortet. Jeg måtte fly inn en god del miles og forsette med det for å kunne få kortet. Var visst nye regler i høst. Så jeg ga opp det. KLM sitt er mye greiere.
Jeg har vært medlem i både LH og KL sine oljeklubber. Dette var mest interessant da jeg startet opp i jobben og ikke hadde høyeste status i programmene. Etterhvert ble det litt uinteressant ettersom fast track og lounge er det som er viktig for meg ved longhaul reiser. Med KLM programmet har du tilgang til lounge i AMS og CDG, samt vouchers for mat og drikke og hotellmulighet i CDG (Pullmann) som er fint om du har en kjip connection fra Afrika e.l. Hvis man ikke har status i selskapet så er dette veldig OK tilbud. KL var enkelt å søke om, LH litt mer klabb og babb men det funker greit når arbeidsgiver har en link på intranett og du logger inn med jobbmail.
Ok, for lh sin del er det tilbud om fqt til halv opptjeningskrav. Vi kan vel konkludere med at det ikke finnes andre oljeklubber.