Plutselig fant jeg ut at jeg ikke gadd reise den sjefsmelkeruta hjem fra Bangkok. Jeg har ringt både Lifemiles og Air Berlin og fått avbestilt + refund. Nå har jeg ingen billett hjem i morgen... Norwegian og Qatar er utelukket, og jeg må reise etter kl 17. Gjerne midnattsflighter så det ikke blir så mye venting. Det er ut som om det er et par alternativ: 1) Emirates ut 01:05 (fredag) 83000 bath i Business. 2) Thai Air TG924 ut 00:50 (fredag) - 102.000 Lifemiles i First. Må finne en enveis fra MUC til OSL 3) Emirates ut 01:05 (fredag) i First for 157.000 bath, men det er litt dyrt. Hva velger man? Alt annet har kjipe tider, og det er egentlig hele årsaken til at jeg gjorde dette. Det er den sedvanlige Asia-syken min. Jeg går og spiser og så booker jeg ett eller annet.
Får du ikke en grei pris på TG direkte til OSL da? Måtte jo være førstepri? Eventuelt kjøpe tur/retur så du har en unskyldning for å ta en tur til til BKK!
Saft suse... Den hadde jeg ikke tenkt på en gang. Thai er jo skikkelig skikkelig skikkelig kjipe da. Hmmmm... Får den opp til drøyt 14knok. Samme som Emirates
Jepp, men de har kjipe tider fra BKK. Dagflight ut på fredag, så jeg får en ekstra natt her pluss en superdøll flight hjem. Finnes ikke ex-BKK Ser ut som om det blir EK ja
Da kommer det ned i pris ja. Det kan definitivt vurderes. Men da må jeg sjekke litt connections igjen. Tusen takk. Wow. Den kunne jeg valgt om jeg hadde rukket den. Men har presentasjon her i BKK frem til kl ca 13 i morgen
Qatar t/r 69000 hønehuspesos Du kan velge retur når som helst eller kaste den i søpla TIER POINTS BABY! Bangkok (BKK) to Oslo (OSL) - Fri, Dec 5 Bangkok (BKK) to Doha (DOH) - Fri, Dec 5 Qatar Airways(Q.C.S.C) 829 Dep: 7:55PM Arr: 11:10PM 7h 15m Boeing 777 Business (I) Layover in DOH 3h 0m Doha (DOH) to Oslo (OSL) - Sat, Dec 6 Qatar Airways(Q.C.S.C) 177 Dep: 2:10AM Arr: 7:10AM 7h 0m Boeing 787 Business (I) Oslo (OSL) to Bangkok (BKK) - Mon, Jan 26 Oslo (OSL) to Doha (DOH) - Mon, Jan 26 Qatar Airways(Q.C.S.C) 176 Dep: 2:55PM Arr: 11:10PM 6h 15m Boeing 787 Business (I) Layover in DOH 2h 15m Doha (DOH) to Bangkok (BKK) - Tue, Jan 27 Qatar Airways(Q.C.S.C) 828 Dep: 1:25AM Arr: 11:35AM 6h 10m Boeing 777 Business (I) Cost per passenger (including taxes & fees) 69,800.00 Total cost for 1 passenger 69,800.00
I know.... Men QR... ballesjappe... Klinte til slutt til med TG til MUC. Da er det kun ett langt leg. Det ble utslagsgivende. Klemte til med mye cash så da tømte jeg ikke kontoen heller. Dessuten kom jeg på at jeg kan bruke en returbillett OSL-MUC. Vips, så hadde man en kongeconnection for null og niks. Takk for tips, folkens
Try er ikke særlig i favorittgruppa. De er kjipe. Men jeg sparer mye uten å bryte noen prinsipper, og får en lang istedenfor 2 halvlange. Det var det siste som holdt meg fra EK, som egentlig var favortitt. QR... Funker ikke for meg, men jeg gidder ikke krangle om det online og dømmer ingen. Folk reiser som de vil.
Nå er vel den boken relativt ensidig. Jeg står ikke på barrikadene altså. Da kunne jeg nesten ikke fløyet ett eneste flyselskap i verden. BA var jo en av de tidlige med å gruse ansatteavtaler og spille fagforeningen helt ut på jordet. I dag tror jeg FA er litt det samme som å jobbe i butikk. Det er noe du gjør mens du er ung og vil ha et eventyr. Ikke en livslang bedrift. Desverre... Men vil vi at en flaske melk skal koste 50 kroner? Er det mulig å opprettholde høy lønn i et yrke som ikke krever HELT spesielle menneskelige egenskaper? Neppe. Se på folkene hos Emirates? Tjener de mye? Niks? Snakk med BA Mixed Fleet. Tjener de mye? Nope. Men de gløder av glede for det de gjør og er med på et vinnerteam. Samme som EK gjengen. Så vokser de opp og begynner med noe annet. Akkurat slik jeg gjorde. Jeg har prinsipper for hvorfor jeg skygger banen for enkelte, men som sagt... They are my own Fnate out
Ha ha ha ha... Sjekker ut View From The Wing sin test av dette produktet. Dette er high end. Den neste som klager på BA F får pryl