Fyller rundt om et års tid og har bestemt meg for at dette skal feires med tur til Singapore og Maldivene sammen med familien. Dvs. Først noen dager i Singapore og så over til Maldivene etterpå. Totalt er vi 6 personer, alle myndige og reisevante. Funderer på hvordan vi skal legge opp flyreisen og ser etter tips og gode innspill. Får legge til at jeg ikke har noe særlig håp om å finne bonusbilletter her. Det som eksisterer er stort sett Vietnam og Saudia og de anser jeg som uaktuelle av diverse årsaker, dvs. nekter å betale dobbel pris og skal jeg fly så langt så skal jeg jaggu ha et glass med bobler. Så da er det altså revenue billetter vi ser etter. Planen er å reise biz sammen med madammen, mens arvingene får klare seg med å sitte bak i bussen Hovedteorien pr. nå er å reise med Qatar. Først og fremst fordi man da kan sette seg på langdistanseflighten allerede i Oslo og også fordi man da kan slippe omveien om Singapore på returen. Så har man jo hørt ekstremt mye bra om Qatar når det gjelder kvaliteten på produktet. Ser også pr. nå at Qatar ikke er de verste prismessig. Så til en del spørsmål ift. planleggingen 1. Har hørt at Qatar typisk har salg i september der man ofte kan finne gode deals bl.a. companion tilbud. Er det noen som har erfaring med dette, dvs. har sett gode tilbud på Qatar? (Er inneforstått med at man for å finne tilbud mest sannsynlig må reise tur/retur samme rute og ikke bruke muligheten til open jaw) 2. Bør jeg melde meg inn i Privilege club for å få bedre tilbud? Har meldt meg på nyhetsbrev. 3. Når man først har åpnet Pandoras box og ser etter t/r billetter har man jo også veldig mange andre alternativer. Best ut prismessig kommer Finnair. Jeg har ikke flydd Finnair mer en en og annen tur bak i bussen til Helsinki, så jeg har ingen erfaring med dem på langdistanse. Antar at vi snakker om et selskap/service på linje med SAS her, dvs. en del bak sandkasseselskapene i kvalitet? Men det er potensial for å spare 20k, så det er definitivt et aktuelt alternativ. Noen som har erfaringer å dele? Kan nevne at andre alternativer jeg har sett på inkluderer: Emirates: Flyr vel 777 fra Oslo med en gammel 2-3-2 konfig på Biz? Lite aktuelt... Lufthansa group: Ser i og for seg greit ut, men er ikke best på verken pris eller produkt KLM/AF: Samme som LH SQ: Omtrent på linje med QR på pris, så kan være et aktuelt alternativ. Håpet at jeg kunne finn multi-city og inkludere reisen til MLE, men det ser det ikke ut til at nettsiden deres takler helt. BA: latterlig høy pris sammenlignet med konkurrentene. De fleste andre selskaper blir vel mer enn en mellomlanding og har dermed et handicap sånn sett... 4. Synspunkter på QR vs. SQ vs. AY? 5. Ut i fra at SQ er et interessant alternativ, er det noen sjanse for salg der i nær framtid? Er det ev. muligheter for at de kan klare å sy sammen en multi-city om man kontakter dem? 6. Vet jo også at LH gruppen innimellom har noen innmari gode tilbud (f.eks. Swiss), men hva er sjansen for at det skal dukke opp tilbud på reiser til Singapore i August? Kan også legge til at det er ikke noe absolutt krav at alle må reise sammen. Dersom vi finner billige billetter på eco på ett selskap og på biz på et annet så kan vi utmerket godt splitte reisen på forskjellige selskaper Ble langt dette, men alle innspill mottas med takk!