#planleggingeroppskrytt#vitarenpratmedlenin

Tråd i 'Reisebrev' startet av milehigh, 18. juni 2022.

1. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,911
    Bonuspoeng:
    183
    Ettersom det er drøyt 7 timer til flyavang er det både på tide å pakke og planlegge litt!

Noen som er med!?

Blir en liten stan-trip med en velkjent landcruiser- Så får vi ta en alvorsprat med;

upload_2022-6-18_0-41-55.png

2CT for 4x C billetter OSL-FRU med Turkish ble bestilt i fjor høst etter div coronakanselleringer.

Sjekket inn i sta og håper det ikke blir flytekniker streik.

Blir i regionen en stund, men om noen vil henge seg på et prosjekt går turen Bishkek-Osh-Lenin basecamp med en tur opp i skjegget- Osh- Samarkand- Bukhara- Tashkent- (Bishkek)

1 fra forum som har hengt seg på, og en som ikke har utelukket det! Anyway har vi 2-5 plasser for en ukes tur. Dette blir gøy og billig! Fly gjerne inn til ALA og ta en runde på Medeo før noen få timers biltur til start grid i Bishkek.

Ingen visum eller koronaissues for KG/UZ, og neppe KZ heller.

Kristian, ordnetseg, Upsaker and 15 others like this.
  2. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,911
    Bonuspoeng:
    183
    Calling, Earl and snus_mumrikken like this.
  3. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,158
    Bonuspoeng:
    293
    Hils nedover ;)

milehigh liker dette
  4. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,911
    Bonuspoeng:
    183
    Taxer:cool:

Earl liker dette
  5. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    927
    Bonuspoeng:
    113
    God tur! Blir det Hyatt eller IC på basecampen?!

milehigh liker dette
  6. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,027
    Bonuspoeng:
    183
    Dette skal bli spennende å følge med på. God tur :)
    Kan se ut som om dere kom avgårde akkurat i tide før streiker lager krøll...

milehigh liker dette
  7. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,911
    Bonuspoeng:
    183
    Spiller ingen rolle- har toppstatus overalt! Tipper det blir presidentyurten:D

Maggie and mrt like this.
  8. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,911
    Bonuspoeng:
    183
    Satte oss i bilen, med unger og kjerring og hele kostebinderiet, hvor det meste av bagasjevolum var fullt utnyttet. Flaks egentlig siden vi ikke hadde testet passen. Avreise hjemmefra 0615 for en 0805 avgang var kanskje vel optimistisk fra Oslo når man i tillegg skulle via Dalen. Fint kjørevær og lite trafikk så tidlig en lørdagsmorgen tross første dag av skoleferien. Kjørte på førerkortgrensen så ank Dalen på 23 minutter. Puttet gjengen&bagasje kjapt inn i shuttle som avgikk i det vi kom til Dalen, så jeg kunne komme med neste. Da var trallene klare når jeg ankom, og vi hadde sjekket inn i går kveld.

Nokså salig kaos på Gardermoen. Men kort kø i SK biz innsjekk. Første hickup var problem med 5 pieces innsjekket på 4 personer. Fortalte ham at vi kunne ha 2x4 + 1 for gullkort. Telefon og sjekk. Systemet godtok det ikke men etter nesten 10 min var det ok. Helt til den en hadde for stort volum, men den ble droppet på spesialbagasje.

Så knapt flighter merket cancelled, men mye folk. Lang kø i familiesluse så vi tok fast track. Den ene håndbagasjen gikk til siden så det måtte ventes. Aner ikke hvorfor, og når jeg spurte fikk jeg standardsvaret om tilfeldig kontroll. Men da gav ham meg iallfall kofferten uten å sende den for ny gjennomlysing.

Rakk til og med frokostblanding til barna og smøre takeawaysandwiches til oss i loungen. Sto go to gate når vi gikk til lounge, som allerede var boarding da vi gikk inn. Gate closing på vei til gate, med beskjed fra agent om at det var nære på.

Ingen plass i bin, så en i skapet fremme og en vertinne som tok med den andre bak til rad 20. Med løfte om å hente den frem før deplaning.

Hvilepus og bra service&servering fra SAS. Spurter videre fra lounge i AMS nå.

Kristian, Liza, Upsaker and 18 others like this.
  9. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,160
    Bonuspoeng:
    113
    Forstår jeg korrekt at det var en oppfordring i siste liten for å henge seg på turen? Høres jo ut som en spennende tur! Både Uzbekistan og Kirgisistan står på ønskelisten. God tur! Det blir spennende å følge med.

Flyingdutchman and milehigh like this.
  10. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,911
    Bonuspoeng:
    183
    Helt riktig! Her er det plass. Så skarruværramesåhengpå!

11. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,882
    Bonuspoeng:
    293
    Via Dalen? I Telemark? :rolleyes:

milehigh and snus_mumrikken like this.
  12. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,911