PLUS, Lounge (FRA) eller mat, er det vert det?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av XIII, 10. juni 2019.

1. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    355
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg skal snart OSL-FRA FRA-OPO, med SAS og så LH, M klasse.
    Jeg har 1 voucher til Lounge jeg kan bruke i FRA, så nå lurer jeg på om det er vert å oppgradere til PLUS. Det er mulig å bestille måltid, men jeg har aldri prøvd den, er det noen som har erfaring? [1]
    Screen Shot 2019-06-10 at 13.51.32.png

Alt var bestilt hos SAS, men det er kun mulig å oppgradere OSL-FRA, men ikke FRA-OPO! Må jeg oppgradere hos LH sin nettside? [2]
    Hvilken Lounge er best i FRA? [3]

OSL-FRA er 2t5m og FRA-OPO er 2t40m, med 2t20m mellomlanding. Jeg vurderer å oppgradere ihvertfall en av dem, men kanskje er det greit nok å bestille måltid+bruke lounge voucher.
    På vei tilbake har jeg 6t25m mellomlanding i FRA, så da må jeg nok bruke Loungen tenker jeg :D

2. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    Dersom du ikkje har gullmedlemsskap hos Star Alliance, så vil SAS Plus gi deg loungetilgang på Gardermoen. Dessutan vil du få fleire grunnpoeng på turen frå OSL til FRA. Maten du får i SAS Plus er nok ikkje det som ville fått meg til å gå for det alternativet.

Noko av maten du får i SAS Plus er ok, men no om dagen er han vel vegetarisk eller jamvel vegansk? Inga eiga erfaring vedrørande matbestilling hos SAS, så skal ikkje gi føringar.

Oppgradering for poeng innan Star Alliance gjer du hos SAS, oppgradering for kronasjar gjer du hos Lufthansa (dersom du har ein bookingklasse som kan oppgraderast).

Rapportar tydar på at First class terminal er den beste staden, men dit har du ikkje tilgang, så då skal eg overlate svaret til meir kompetente folk. Senatorloungane (for dei med gullkort) er hakket betre enn businessloungane (for dei business-/Plus-klasse)).

Lufthansa har eit, etter mitt ringe syn, eit ålreit produkt framom gardina jamvel på europeiske flygingar, så det kan jo vere verdt å teste, spør du meg, men det kjem jo an kor mykje du er villig til å betale. Dressmafiaklasse gir jo fleire grunnpoeng enn krøtterklasse... For oss med bonusfeber er jo det ein faktor :)

Eddie47 liker dette
  3. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    SAS har vel kun vegansk mat for tiden? Bare det er jo en grunn i seg selv til å unngå plus:eek:

benjaminbr13 liker dette
  4. Klubba

Klubba Nytt Medlem

Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    33
    Lounge FRA

For ett par timmar sedan testade jag 3st lounger på FRA.
    A24,A26 og Senator lounge.

A26 er en gammel first class lounge som nå er business lounge (alle reiser first bruker vel First terminalen ist.)
    Välsmakande mat men ikke så mye at velge på. Bemmanad bar med barista.
    A26 skall fortsatt ha badekar.

Fikk bara testa A24 dusjen som var meget god efter 5 dagar på rock am ring festival.

A24 og A26 har utsikt over landningsbanan.

Senator lounge har lite mer mat åt velge på men mye mer besökande.

Attached Files:

Kristian and Sonictravel like this.
  5. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,961
    Bonuspoeng:
    293
    Vegetarisk

6. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Ok, like ille som vegansk for min del:D Forskjellen er vel at vegan er enda mere uspiselig, men like ille begge 2.

7. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    355
    Bonuspoeng:
    63
    ok jeg sjekket og det er Prioritypass/Loungekey som jeg kan bruke. Og det betyr i FRA disse loungene: LuxxLounge, AirFrance Lounge, Premium Traveller Lounge, Primeclass Lounge, Sky Lounge. Fra det jeg leste er Primeclass lounge ny og den beste av disse. Noen som har prøvd?

ellers så er det ikke mulig å oppgradere hos lufthansa fra klasse M/W tror jeg, if SAS nettsiden, bare Y/B. Da er det kun OSL-FRA jeg kan oppgradere, med bud på minst 400 SEK/5000EB. Kanskje ikke vert det.
    Vet noen om man får mat på SAS fly OSL-FRA i Economy? eller bare te/kaffe som på innenriksflyene?

Det beste hadde kanskje vært å oppgradere FRA-OPO, da ville jeg få lounge i FRA+måltid osv ombord. Ellers er det kanskje ikke vert det, og det er bedre å bruke pengene på flyplassen eller noe denne gangen..

8. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,143
    Bonuspoeng:
    293

Er det alle grønnsaker som er uspiselige? Eller er det mer fraværet av biff? Ellers tenker jeg jo at den vanlige serveringen med salat, brød og grønnsaker og potet ved siden av middagen må være ganske uspiselig den også når den blir servert ombord?:)

Spør for en veganervenn på forum.

jgroneng and SemiFrequent like this.
  9. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,871
    Bonuspoeng:
    293
    Du må kjøpe mat i SAS økonomi med unntak interkontinentalt, eks OSL-EWR.

10. matsjonas

matsjonas Medlem

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    18
    Var en tur på FRA både torsdag og søndag. Lite mat å velge i, om du ikke har gratis tilgang ville jeg ikke brukt mye på det :) Senator ca. samme som Business-lounge ift utvalget.

Del denne siden