Plusgrade Diamond Booster - scam?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Flybu, i går 04:49.

Tags:
  1. Flybu

Flybu Medlem

Likes mottatt:
    564
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har 2 bonusbilletter i Plus på HND-CPH og forskjellig PNR.

Jeg la inn bud på 30k poeng for meg som Diamant og antok da at budet ville bli boostet 30% til 39k.

For min kompis som ikke har status la jeg inn bud på 32k.

Så langt har kun budet på 32k fått upgrade. Betyr dette at booster fungerer også når det legges inn bud for andre? Eventuelt så har ikke mitt bud på 30k fått boost.

Noen som har vært utsatt for dette?

2. SuperVC10

SuperVC10 Medlem

Likes mottatt:
    248
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har opplevd å legge inn samme bud på samme flight fra plus til biz for en kompis og meg, på hvert vårt pnr. Jeg diamant, han uten status (eller sølv?).

Han fikk, ikke jeg. Men tenkte da at min status «smittet» over på ham, siden jeg la inn budet fra min konto?

3. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,813
    Bonuspoeng:
    183
    Mener det er slik at om du har gitt bud fra din konto, så telles EBD boost uavhengig av status på reisende

4. Flybu

Flybu Medlem

Likes mottatt:
    564
    Bonuspoeng:
    93
    Når jeg la inn bud på meg stod det tydelig st Diamond Booster var aktivert. Når jeg la inn bud til kompis stod det ingenting om dette.

Jaja, får se hvordan det utvikler seg.

5. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,876
    Bonuspoeng:
    183
    Boost gis ut fra høyeste status på passasjer i bookingen.
    Screenshot_20250315-083042.png
    Budsystemet holder ellers en teller på hvor mange oppgraderinger man har vunnet. Ikke utenkelig at dette brukes for å gi ekstra boost til nybegynnere el.

OyvindN, Flymunda and LaDuden like this.
  6. Gnopps

Gnopps Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Fler som har rapporterat liknande, här annat exempel: businessclass. com/forum/threads/plusgrade-rapportera-dina-bud.32312/page-250#post-1110003

7. Flybu

Flybu Medlem

Likes mottatt:
    564
    Bonuspoeng:
    93
    Det var ingen status på personen i bookingen.

Jeg som ga bud har dog diamant og mitt eget bud ble ikke boostet.

Virker som at dette er falsk markedsføring, men usikker på om man kommer noen vei. Ringte SAS og de sa det var veldig merkelig, men de kunne ikke gjøre noe da de ikke hadde innsyn i budgivningen.

8. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,876
    Bonuspoeng:
    183
    Noe av formålet med å tilby oppgradering på billigsalg er å vise frem produktet til nye reisende. Du kan anta at ditt eget bud har fått boost, men sannsynligvis har SAS også flere kriterier inne i miksen, som oppvekting av førstegangsbudgivere og nedprioritering av de som har fått hyppig tilslag.

Last edited: i går 14:59
    Henrik and NoLimit like this.

Del denne siden