Plusgrade på billetter via 3parts?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Xflipper, 19. febr 2017.

1. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Overskrift sier vel det meste.

Kan jeg oppgradere en billett via tripp monster eller andre 3 parts?
    Ofte skiller det jo 500+ på en billett som kan brukes på eventuelle oppgraderinger.

2. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk lagt inn oppgradering gjennom en tur bestilt via Berg-Hansen på en jobbtur til Stockholm i August.

3. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Berg Hansen regnes vel kanskje ikke? Tripmonster regnes ikke som et reisebyrå? Men tak for info. Greit og vite at det går da vi bruker de på jobb :)

4. mhandlykken

mhandlykken Medlem

Likes mottatt:
    607
    Bonuspoeng:
    93
    Så lenge du har et referansenummer hos SAS skal du kunne legge inn bud på oppgradering.

Xflipper liker dette
  5. lMartin

lMartin Jeg var ung og trengte poengene! Moderator

Likes mottatt:
    6,312
    Bonuspoeng:
    183
    Har gjort det flere ganger. Ikke noe problem. Dog prøver jeg unngå OTA så langt det lar seg gjøre...

Xflipper liker dette
  6. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Kan noen bekrefte at de har fått cu igjennom ota?

7. Bolle

Bolle Senior Advisor

Likes mottatt:
    190
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har akkurat fått et problem på bestilling gjennom BH (kombinasjon av Lufthansa utreise og SAS hjemreise), der Plusgrade sier at SAS-reisen ikke er gyldig for søknad om oppgradering. Så det virker merkelig. Får ringe til SAS og høre om kanskje de har et annet referansenummer

8. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Det var pussig. Jeg hadde Finnair på utreisen (ruten som går BGO-ARN-HEL) og SK på hjemreisen på BH-bestillingen. Null problem med å legge inn plusgrade, selv om den til syvende og sist ble avvist.

9. Bolle

Bolle Senior Advisor

Likes mottatt:
    190
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk til svar at billetten var utstedt på Lufthansa-billettering (220?), og at det da ikke var mulig å benytte Plusgrade selv om SAS-flighten er en ren SAS-flygning uten codeshare. Noen som har vært borti denne problemstillingen før?

10. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Opplevd det samme på SAS-flighter utstedt av Widerøe. Bruker sjelden Plusgrade, men liker dårlig å ikke ha muligheten.

11. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Det er veldig rart, ettersom jeg fikk mulighet til å grisle med upgrades hos både Finnair og SK. Har heller ikke vært noe problem de gangene jeg har hatt Norwegian og SK på samme bestilling.

12. chrisbu

chrisbu Senior Medlem

Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke rart, mest sansynelig hadde du to e-tkt nummer ett 117 SK og ett 105 AY.

De har sikkert utstedt på LH dokumenter og ikke SK dokumenter, siden SK og LH har codeshare så er det fullt mulig å ha hele reisen i et rent LH dokument.

OttoL liker dette
  13. Eriksan

Eriksan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Siden billetter som oppgraderes må skrives om (re-issue) av SAS krever det et 117 dokument. Dvs at billetter utstedt på *A eller andre interline-partnere sine dokumenter ikke kvalifiserer til UG via Plusgrade.

Are and Xflipper like this.
  14. Emirate

Emirate Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg har en RTW-billett og det er LH som utsteder på vegne av Star Alliance. Kan SAS på noen måte endre 220-dokumentet til et 117-dokument slik at jeg kan legge inn upgrade? Dersom jeg får SAS til å endre på billetten min (den er flex), får jeg da et 117-doument i "retur" f.eks? Jeg flyr SAS som første flyvning..

15. chrisbu

chrisbu Senior Medlem

Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, er nok ikke mulig, da må du isåfall avbestille og bestille nye billetter

16. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,019
    Bonuspoeng:
    293
    Er det ikke mulig å legge inn et plusgrade bud med penger på Lufthansa delen og poeng eller penger hos SAS? Hvis jeg har skjønt det riktig har begge flyselskapene denne muligheten?

17. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Bestilt hos LH og da var 4 av 6 med SAS. Fikk opp at disse ikke kunne oppgraderes hos SAS.

18. thecoldfish

thecoldfish Senior Medlem

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Bestilte min første billett gjennom Tripmonster noensinne nettopp, ~300 kroner billigere enn direkte hos SAS. De skriver at de sender billettnummer når betaling er registrert, som er et litt forunderlig system. Får jeg også en bookingreferanse så jeg får lagt inn setevalg og mulighet for plusgrade hos SAS?

19. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,385
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg bestilte hos travellink, fikk billetter og referanse på mail med det samme. Får søkt opp flighten på SAS. Deretter prøvde jeg å velge sete, men det kostet plutselig 179 kr?? Er gullmedlem.

thecoldfish liker dette
  20. thecoldfish

thecoldfish Senior Medlem

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Hmm. De pushet mersalg på forsikringer og andre tjenester før jeg fikk betale og det sto blant annet om jeg takket nei til en av tilvalgene ville ikke etterregistrering av bonuspoeng være mulig. Pussig opplegg.

Del denne siden