PLusgradeStats.com - Ny side for å logge og analysere forsøk på Bid for Upgrade som SAS Upgrade

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av phithor, 16. juni 2017.

1. phithor

phithor Medlem

Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    Hei,

Som tittel, Jeg har laget en tjeneste for å logge og analysere forsøk på Bid for Upgrade i flyselskapene som blandt annet bruker Plusgrade sin tjeneste.

Den er nå ferdig som en enkel versjon hvor man kan logge forsøk og se oversikt per flyselskap, men skal jobbe med analyse-delen nå som jeg håper det kommer litt ekte data inn. Da vil man kunne se per rute/destinasjon osv.

Målet med siden er å gi dere brukere så mye informasjon som mulig om budprosessen, slik at dere med kunnskap kan by så lavt som mulig med fortsatt mulighet for at budet går igjennom. Det er klart det er mange variabler hos flyselskapene som kan ikke kan vite om eller kontrollere(ledige seter osv). Det som ihvertfall er klart er at det skal være mye lettere å sjekke på plusgradestats.com enn å tråle posten her på forumet.

Så, sjekk gjerne ut plusgradestats.com og kom med ris, ros eller ideer du måtte ha til å forbedre tjenesten.

EDIT: Glemte å skrive at om man poster rapporter som innlogget bruker vil rapporten være knyttet til deg. Brukere får poeng får hver rapport de legger inn osv.

Last edited: 16. juni 2017
  2. lMartin

lMartin Jeg var ung og trengte poengene! Moderator

Likes mottatt:
    6,312
    Bonuspoeng:
    183
    Bra jobba! Det gjenstår litt på brukergrensesnittet, men den er allerede bedre enn den businessclass.se har :)

Kanskje jeg skal lage en screenscraper som går gjennom forumtråden og legger inn alle historiske bud? :cool:

Travellingalf, bighc and Darkcho like this.
  3. phithor

phithor Medlem

Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    Ja, det kunne hjelpe veldig, takk! Jeg har ikke erfaring med scraping men er keen på lære det. Sender deg PM!

4. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    874,442
    Bonuspoeng:
    293
    Flott ... har lagt inn en oppgradering

Mulig forbedring; Da jeg la inn ORD kom ikke Chicago opp umiddelbart ... måtte skrive Chicago.
    Da jeg la inn ARN kom Stockholm ikke øverst på listen.

Ellers enkelt

phithor liker dette
  5. phithor

phithor Medlem

Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    Hei, ja det skal være mulig, men når det er mange flyplasser som har "ord" i seg lister den de første resultatet. Skal se nærmere på det og se om jeg klarer å få det enklere.

Last edited: 16. juni 2017
  6. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    9,400
    Bonuspoeng:
    183
    Lagt inn mine to fra i fjor. Tommel opp

phithor liker dette
  7. phithor

phithor Medlem

Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    Da har jeg oppdatert siden med flere funksjoner siden sist, inkludert søk, og fått lagt inn mange rapporter.

For dere insiders på insideflyer kan jeg røpe at neste feature på planen er et plot lignende det under slik at det blir ekstremt enkelt å få oversikt over tidligere forsøk.
    https://demo.bokehplots.com/apps/movies

Last edited: 11. juli 2017
  8. phithor

phithor Medlem

Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    Da er dette fikset.

9. LNAND

LNAND Medlem

Likes mottatt:
    344
    Bonuspoeng:
    63
    Prøvde å legge inn en upgrade nå, men fikk feilmedling:
    Oops, we hit a server error(500)!

That means that something has gone wrong. The error has been logged and will be fixed ASAP!

10. phithor

phithor Medlem

Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    hei, ja jeg fikk feilmelding. Mener feilen skal være fikset nå. Du kan prøve igjen :)

Del denne siden