Eller en gjøkinne? Fruen og jeg skal reise med bolaget fra BGO til OSL 05.09 og jeg har som vanlig bestilt 1D og 1F! Det går jo alltid bra fordi jeg er EBD blir E setet alltid tomt når det er mye ledig i Plus. Men nå har det dukket opp en gjøk i E setet og det må jo være en EBD! Er det deg?? Hele Plus-delen er ellers tom, bortsett fra1ABC. Hvem i all verden booker 1E når det er fritt valg i 5 rader bakover?
Hehe.. det er nok meg ja. Neida. Men, det er visst en del som booker via reisebyrå e.l., og da får de bare tildelt et sete. Ikke alle som bryr seg så mye om det sitter noen der fra før. De vil bare så langt frem som mulig.
Når du reiser i september, så bør det jo ikke ha så mye å si om du er EBD? Soft block blir jo ikke aktiv før 72 timer før reise. I min oppfatning er det en stor ulempe med å reise i Plus. Alle kan velge sete gratis ved bestilling og soft block mister verdi. Reiser jeg i Go så er det nok mindre folk som har gratis setereservasjon og jeg nytter ofte tom nabosete ved nødutgangen - med mindre det blir fullt i flyet. Ellers liker jeg @holmen sin reisebyrå teori. Det sier jo også noe om dem som jobber der når dem plasserer kundene sine i midtsete.
Det er vel ikke helt riktig? Mine eksperimenter viser at kun de med status kan booke sete ved siden av noen med status, selv om det er lenge til. Hvert fall hvis det er plass andre steder. K
Makan! Har heldigvis aldri skjedd meg Skal med bolaget til London senere i uken. Masse stappa seter, siden jeg bestilte sent. Men setet ved siden av meg, som diamant, har de blokkert
Er nok et reisefølge på 4 som har booka hos reisebyrå og bedt om seter så langt frem som mulig. Byrået gir jo beng i om de setter folk i mellom andre. Lettere om dere flytter dere til 2DF enn å få SAS til å flytte den i 1E
Hva er kilden til denne informasjonen? Jeg er enig i at blocking hos SAS er soft, og ikke garantert. Men jeg har testet, på moro, flere ganger etter jeg har bestilt midtgang sete som diamant. Og om man booker som vanlig kunde, uten en profil, men med Plus billett, så er likevel setet ved siden av det jeg sitter på markert opptatt. Selv flere uker før.
@tobeornot999 @democomputer Det er bare min erfaring, at soft block ikke er aktiv inntil kort før avgang. Eksempel: Jeg har en reise i SAS Plus SVG-OSL 20. oktober. Her er setekartet når jeg er logget inn som EBD: Her kommer setekartet når jeg bestiller samme tur i inkognito modus:
Grensen på 72 timer kan også observeres på Expertflyer. OSL-CPH 20/08/22 7:10: OSL-CPH 20/08/22 9:55:
Hvem i all verden booker rad 1 når det er fritt valg i 5 rader bakover? Joda, du har kneplass, men du kan ikke strekke bena like langt ut, og du kan ikke ha håndbagasje i nærheten under takeoff og landing. Foretrekker rad 2.
For meg som er ganske lang så er alt annet enn rad 1 eller nødutgang et mareritt, det er godt folk er forskjellige
Jeg er 192. På rad 1 kan jeg ikke strekke ut bena. På rad 2 kan jeg det (fordi plassen under setet foran er bedre enn plassen foran bena på rad 1). Jeg er også breirompa så bord i armlenet trekker litt ned
En InsideFlyer som ønsker en time med læring fra ingen andre enn @Eddie47. Eller bare en plagsom journalist.