Poeng forsvant fra konto over natten

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av tmolvik, 04. nov 2019.

1. RescueMe

RescueMe Kortreist bonusjeger

Likes mottatt:
    1,444
    Bonuspoeng:
    93
    Sant sant, og om de hadde gått for sms kunne de i samme slengen sikret seg oppdaterte mobilnr til kundene.

EndreD and holmen like this.
  2. sutenai

sutenai Not throw away...

Likes mottatt:
    3,131
    Bonuspoeng:
    93
    Gjorde to bestillinger i dag og måtte oppgi sms-kode begge gangene. Kanskje noe er på gang.

EndreD liker dette
  3. Elo

Elo Snuteflyger

Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Ble også hacket for en stund siden. SAS EB meget passive etter min mening. Var brukt til en hotellbooking i Øst Europa og bestilt natten før innsjekk. Jeg oppdaget dette raskt (selsagt hyppig innom saldo/app etc) og fikk ringt hotell og EB. Vedkommende skulle bo der 4 netter og hotellet ville ikke gjøre noe før en bekreftelse offisielt fra EB kom på saken. Etter X antall telefoner og mail fikk jeg noe som hotellet etter hvert kunne godkjenne for å ta tak i saken, men de ønsket i utgangspunktet noe bedre fra SAS EB avdeling. De brukte vanligvis 1-2 uker på å svare fikk jeg beskjed på, så da ville vedkommende ha sjekket ut. Av prinsipp vil jeg ikke la folk slippe unna med slikt så derfor stod jeg på ekstra + for å få poengene raskere tilbake. Leverte politianmeldelse etc med navn og telefonnummer på vedkommende som lå i reservasjonen (dette kunne SAS levere ut).

Saken endte med at vedkommende hevdet han hadde bestilt fra et reisebyrå og måtte betale oppholdet i cash og jeg fikk poengene tilbake rimelig raskt. Syntes fremdeles han slapp for billig unna, men finnes vel grenser på hvor mye energi hotell gidder å bruke på en slik sak. Syntes uansett vi i det minste burde fått en mail til EB-adessen registrert på profilen ved uttak av poeng automatisk i tillegg til evt annen adresse som ble oppgitt.

chrt and EndreD like this.
  4. oyvindm

oyvindm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    I tillegg til en passordtjeneste (f.eks. 1Password, LastPass eller Dashlane), som er must-have, kan det også være lurt å ha en god VPN-tjeneste som man kan bruke når man er på reise. Der florerer det jo av åpne nettverk det er fristende å koble seg til. Selv bruker jeg NordVPN, og er godt fornøyd med den.

TElg78, jgroneng and reiseguri like this.
  5. AB69

AB69 Medlem

Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Sånn, da er passordet mitt byttet til umiddelbart.

Det nye innen passord (nytt for meg ihverfall) er at det sikreste er korte fraser som du husker - Så istedet for L!verp00l bør man bruke IngenbankerLiverpool2019!

(Normalt ville jeg kanskje ha skrevet IngenbankerRBK2019!, men - øh - tabellen...)

Hanen and EndreD like this.
  6. Sebzero

Sebzero Nytt Medlem

Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    13
    Skjedde med min konto tidligere i år pga Point Sharing, og hvor et av medlemmene hadde blitt hacket. God hjelp fra [email protected] som fikk stoppet iPhone utsendelsen, og fikk poengene (270k) etter å ha politianmeldt saken.
    Endret passord og fjernet tilgang for resten til å bruke poeng.
    Fraud avdelingen sa at det stort sett var noen som hacker eposten, bruker glemt passord, og så endrer/ bruker passordet til å tømme kontoen. Det eneste som overrasker meg er at politiet henlegger saken. De har tross alt mottaker av varene og adressen...

chrt liker dette
  7. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    16,399
    Bonuspoeng:
    183
    Og derfor fortsetter de... Ingen risiko med å bli tatt

8. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,616
    Bonuspoeng:
    183
    Alle seriøse steder bruker https og passordet ditt er like sikkert over åpent nettverk som via VPN.

K

haakonvt liker dette

Del denne siden