Bruker EB kortet (ikke kredittkortet, men det std EB kortet) der det er mulig. Merker at det er forskjellig prosedyre på de stedene jeg har vært. På Royal Gastopub (På Oslo S) fungere denne prosedyren: Servitøren taster inn på terminalen. Jeg taster inn evt tips og ok. Drar EB kortet. Betalingsteminalen feiler og sier at kortet er avvist. Servitøren taster inn på nytt, jeg taster inn evt tips og ok. Stapper så inn Amex kortet og kode. EB poeng kommer inn i løpet av neste dag. Denne prosedyren fungere ikke på Royal Gastopub: Servitøren taster inn på terminalen. Drar EB kortet. Betalingsteminalen feiler og sier at kortet er avvist. Servitøren taster inn på nytt, jeg taster inn evt tips og ok. Stapper så inn Amex kortet og kode. EB poeng kommer ikke inn.
Hvor godt kjenner de ansatte til systemet på de ulike stedene? Om det ikke er godt kjent må det vel oppleves som noe mas? Kjedelig det ikke kan være litt mer sømløst.. Begrensningen ligger vel gjerne i teknologien og ikke Loyalty Solutions som tilbyder ?
Set virker som at det er kortterminalene som er problemet. De må jo kunne klare å lese to kort etter hverandre på denne måten. Men mulig det må byttes terminaler? Noen (husker ikke hvem) hadde vært på et sted hvor det var terminal som sa at eb-kortet var lest, og at man skulle dra betalingskort. Så det er jo mulig.
Det er vel en kostnad på å programmere terminalene mistenker jeg, og så tar noen en shortcut. De klarer jo å registrere beløp og knytte til EB kortet