Hei. Oppgraderte fra MIA-CPH fra Go til Plus med penger. Men jeg fikk "kun" 6000 poeng for denne strekningen, som ifølge point charts til SAS går under klassen "Go Flex & Plus Saver". Er dette riktig? I tillegg fikk jeg 4500 poeng for en GO Flex billett fra CPH-MIA. En flex billett skal gi 6000? Bookingklassen er O, som er forsåvidt riktig, men hvorfor får jeg ikke poeng for Go flex klassen? Dette var ungdomsbillett. Skal det ha noe å si, da? Takk for svar
På CPH-MIA stemmer det nok - du var vel på ungdomsbillett, som ikke er helt det samme som "vanlig" Go Flex. Når det gjelder MIA-CPH, så spørs det vel hvor bookingklassen din havnet på den oppgraderte billetten. Det er flere som rapporterer om akkurat det samme, at de får poeng for Plus Saver. Det du imidlertid kan gjøre, hvis du har tid og gidder, er å krangle med SAS på dette - jeg mener at ordlyden er rimelig klar på sidene deres for oppgradering. Det står at du blir oppgradert til SAS Plus, og når de eksplisitt skiller mellom Plus Saver og Plus på poengopptjeningen, kan man vanskelig argumentere med at du burde ha forstått at "oppgrader til SAS Plus" egentlig betyr "oppgrader til SAS Plus Saver".
Det stemmer at du kun får 4500 poeng på CPH-MIA basert på tabellen under Er nok sikkert en spesialgreie med flex på ungdomsbillett, men er bookingklassen du får poengene på. SAS er dårlig på å oppgi bookingklasse Jeg har alltid bare blitt oppdradert til plus saver når jeg oppgraderer. Hadde vært interessant å vite når man har en "ekte" flex billett om man da hadde fått oppgradering til "ekte" plus klasse. Noen som vet dette?
Bedre om vi som kjenner til det, heller sender mail og klager hver gang.. 98% bryr seg ikke, derfor fortsetter SAS.. mens vi få som bryr oss, klager og får mer.. endrer SAS praksis, blir det garantert ikke høyeste klasse som blir praksis/spesifisert... Selv har jeg en standard mail jeg sender, hvor jeg bare endrer referansenr.. og så endrer de opptjening rimelig kjapt... 1 gang har jeg opplevd en svensk kverrulant.. men på mail 2 var det løst.. C
Jeg har nettopp sendt en mail til diamant mailen hvor jeg etterlyste poeng for oppgradering til Plus på flygningene til og fra ORD i mai. Jeg fikk mail om oppgradering til Plus, men fikk poeng som Plus Saver. Så får vi se hvordan dette går ...
Jeg sendte mail på fredag. Så får se hvor dette bærer ja. Tusen takk for svar. De burde helt klart skrive at det er PLUS SAVER. Det står Plus på siden deres, kvittering på oppgradering og den andre mailen man får når budet er gått gjennom. Ingenting om Saver ... tullete.
Første gang jeg prøvde meg gikk det fint og jeg fikk poeng for vanlig Plus. Andre gang fikk jeg som svar at det var en hyggelig tilbakemelding, som de skulle ta med seg videre, men ekstra poeng ble ikke nevnt.
Tack för ditt mail. Vad jag kan se så har du blivit uppgraderad till en SAS Plus Saver, detta innebär att de poäng du får för denna resa är 6250 poäng per sträcka (ARN-ORD och ORD-CPH). Din SAS Go biljett som du hade före du blev uppgraderad hade gett 4687 poäng per sträcka (ARN-ORD och ORD-CPH). Då du ansöker om uppgradering via SAS hemsida så blir det alltid en Saver biljett. Ha en fin dag! Med vänlig hälsning Malin Enmark Traveler Consultant SAS Sales and Service SAS Scandinavian Airlines System
Jeg tenkte jeg skulle prøve meg på det samme. Står ikke noe om Saver noe sted jeg har søkt om oppgradering.
Har skrevet følgende svar: Nei Jeg har ikke blitt oppgrader til SAS Plus Saver. I mailen fra SAS står det utvetydig at jeg er blitt oppgradert til SAS Plus! På hjemmesiden til SAS står det at jeg kan by på oppgradering til SAS Plus eller SAS Business. Det står ingenting om SAS Plus Saver! Så lenge dette står på hjemmesiden og at det står i mailen om oppgradering så er det det jeg har lagt inn bud på og forventer poeng deretter. Dere kan ikke selge et produkt og levere et annet. Regner med at dere retter opp i dette.
Hei, Jeg har samme greia, oppgradere fra Plus Saver til Biz.. men fikk poeng for Biz saver.. jeg er kun EBB(kunne vært EBS om jeg hadde fått poeng for Biz ), er det noen mail jeg kan sende til eller må jeg prøve meg på chat?
Ja fant ut det i chat med de, ble videresent til ett skjema. Men her må vi da ha en ganske god sak?? Det står ikke noe om at man oppgraderes til saver klassen på https://www.sas.no/fly-med-oss/tilleggstjenester/oppgraderinger/ heller ikke i terms and conditions https://www.sas.no/content/dam/sas/pdfs/fly-with-us/plusgrade-tc-sv.pdf
Jeg har hatt samme problem. Jeg snakket med en kar på telefon og forklarte saken. Han var i utgangspunktet enig med meg og satte meg på vent. Så sa han at jeg skulle sende inn skjemaet under "Customer Care". Så fikk jeg dette til svar: Bra att du hör av dig. Då vi på SAS reklamationsavdelning inte hanterar Eurobonusfrågor måste jag vänligen be dig att kontakta vår Eurobonussupport på telefon. Telefonnumret är 05400 / +47 915 05400. Med Vänlig Hälsning Ok, tilbake til start. Ny telefon. Ny svenske. Ikke så forståelsesfull han nei. Sa bare at det var kabinklassen som man ble oppgradert til (Plus eller Business), og at poengopptjening var noe annet. Så han påsto at SAS hadde sitt på det tørre der når de sier at man blir oppgradert til Plus eller Business. På en måte tar jeg poenger, men på den annen side synes jeg de taler med to tunger. Noe i meg har lyst til å prøve dette videre i systemet. Det hadde jo i det minste vært fint med en fotnote på siden der fordelene med Plus og Business blir ramset opp: Opptjen enda flere poeng* *Poengopptjeningen blir i Plus Saver/Business Saver
Vil tro de vil referere deg til denne: "The new ticket class of the upgrade applies as the basis for earning points." Her kan de si at billettklassen du fikk tildelt var Plus Saver, og dermed har de sitt på det tørre. Så er jeg helt enig i at det fremstår som at du er lovet en annen billettklasse på nettsidene, og det er kanskje det beste motargumentet. Så lenge det ikke står noe annet enn "Plus" og "Business", så forventer du selvsagt å bli oppgradert til tilsvarende billettklasse.