Poenguttelling hos LH/OS

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Scandipendler, 13. jan 2018.

1. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg nødes til å dra til Wien om noen uker. Ettersom jeg nekter å fly rødnese, mens SAS - som jeg uansett ikke har nevneverdig til overs for - ikke flyr til VIE, måtte jeg gjøre noen krumspring. Resultatet ble en booking via sas.no under det nokså generelle 'SAS Plus', men med følgende bookingklasser

OSL-FRA SAS kl. S
    FRA-VIE OS kl. M
    VIE-FRA LH kl. J
    FRA-OSL LH kl. J

Her er vel M vanlig economy (men 100 % miles), mens det faktisk kan virke som J er Luftwaffe biz og gir 200 % miles (?). Eller er det noe mikkmakk her dersom reisen er booket via SAS? Og hva, sånn roughly, kan jeg forvente av EB-poeng for denne reisen?

ArthurDent liker dette
  2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,723
    Bonuspoeng:
    293
    Austrian flyr direkte, hvis du ønsker det.. ;)

ArthurDent liker dette
  3. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    På en tur frå Oslo til Lisboa via Franfurt booka på sas.no som SAS Plus, så viste det seg at J-klasse tilsvarte LH D-klasse, altså plassering i business-kabinen og ikke minst 2 000 EB-poeng per strekning (for grensekryssende reiser internt i Europa).

Dette fikk vi bekreftet via SAS Gullmail før vi reiste. Siden jeg ikke sikkert hvor du havner med M-klassen hos Austrian, så tør jeg ikke angi totalsum, men du kommer vel ikke langt unna 5 000 EB-poeng, kanskje litt over :)

Scandipendler and ArthurDent like this.
  4. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    Du verden! Dette var interessant, med tanke på min marstur til FNC, hvor LH via FRA er ett av alternativene. :)

5. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Har SAS lagt ned ruta til VIE?

6. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,961
    Bonuspoeng:
    293
    SAS flyr kun CPH-VIE.

7. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    CPH-VIE fikk jeg ikke opp som alternativ en gang, mens å fly via FRA var vesentlig billigere enn OS' direkterute. OSL-FRA-VIE-FRA-OSL i S/M/J (i alle fall i SAS-målestokk) havnet på drøyt 4600, så det var ikke så halvgal pris - litt avhengig av hva poenguttellingen blir.

Del denne siden