Hi folks! Har søkt litt rundt for å finne svar på dette spørsmålet men har ikke funnet tydelig svar enda. Det jeg lurer på er hvordan det vil være å ha "positiv" saldo på EB Mastercard Premium kredittkort. Noen som har prøvd dette over tid? Dvs å overføre hele bruks-delen av lønna til kortet hver måned slik at du ikke hele tiden bruker "lånte" kroner. Det jeg har funnet ut er at noen kredittkort tillater dette mens andre ikke. Forøvrig så har jeg prøvd å sette inn for mye på kortet en gang. Da fikk jeg positiv saldo og alt gikk som normalt. Men vet ikke om de setter pris på dette hos kort-leverandør? Takker for svar
Men hvorfor? Så lenge du betaler til forfall påløper det ikke noe renter. Hvis du da ikke tar ut penger i minibank eller slikt da?
Jeg har ved flere anledninger hatt opp til 20k i "positiv saldo" på MC-Premium (Kansellert dyre refunderbare billetter). Ett drawback var faktisk at jeg én mnd med 0.- å betale ttf god omsetning ellers ikke fikk 1000 månedlige statuspoeng...
Godt poeng med 1k statuspoeng. Har ligget i pluss i perioder pga kjøp av reiser for andre med innbetalinger osv. Takk for påminnelsen.
Det skjedde meg og da jeg kansellerte en flybillett og gikk i pluss. Heldigvis var det bare å sende en mail til SAS Mastercard kundeservice så ordnet det seg. Det var vel i november i fjor, så godt mulig de har fikset bugen nå.
Må vel si meg enig, kravet er jo at kortet blir brukt en gang i mnd for 1000 nivåbyggende poeng, om saldoen er positiv eller negativ er det jo ikke noe krav til. Det å ha positiv saldo er jo vanlig, spesielt om kredittgrensen er lav
Jeg har satt ett fast beløp på trekk i nettbanken og hatt så å si alltid hatt positiv saldo på kortet og jeg har aldri støtt på problemer som følge av dette
Jeg har de siste 3 månedene hatt positiv saldo på både amex og sas mc og har aldri hatt noen problemer med at jeg ikke har fått statuspoeng eller ekstrapoeng. Får en faktura på 0,- på begge kortene som jeg bare sletter.
Har du da betalt inn ekstra til kredittkortet, eller fått refundert kjøp fra tidligere måneder som utgjør et høyere beløp enn det du har handlet for denne måneden? For jeg tror det er bare i det siste tilfellet det blir trøbbel med statuspoengene. Man skal jo da ikke få noen ekstrapoeng siden refunderte kjøp gir minuspoeng, men man burde få statuspoeng uansett siden det har vært omsetning på kortet.
Dette ser bra ut! Da blir lønna overført direkte slik at det blir vanligvis blir positiv saldo på kortet. Var dum og bestilte kortet med lav grense òg ser nå at hvis jeg bruker kortet til alt mulig pluss payr så ligger man så høyt i minus at hvis man plutselig skal kjøpe noe ekstra så strekker det ikke til. Ville øke grensen, men det kunne jeg ikke før det var gått en tid.
Det samme har jeg opplevd for endel år siden. Så nå har jeg bare laget meg den rutinen at når jeg søker for nytt kort, så søker jeg heller om ganske lav kreditt, også søker jeg om å øke hver 6. mnd. eller noe slikt. Så har jeg alltid fått den grensen jeg ønsker til slutt.
Var standard prosedyre å vente 6mnd fikk jeg beskjed om fra kundeservice.. Så får vel bare vente da Men veldig greit om det ikke er problem å ha positiv saldo. Da fungerer de 20k (som jeg har som grense nå) kun som backup ved større betalinger
Får man 1000 poeng hver måned i grunnpoeng hver gang du bruker kortet? Så om du benytter det i 17 mnd så får du 17000 poeng? Eller er det sånn at det starter på nytt igjen etter et år?
Du får 1000 statusbyggende poeng (disse bidrar på veien mot økt status, men kan ikke benyttes til reiser etc.) per måned det er transaksjoner på kortet.
Året har 12 måneder, så maks 12 000 grunnpoeng per år. Du starter altså på null når ny periode starter på lik linje med andre grunnpoeng du opptjener.