Prøver å spre det gode budskap!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Rgjertsen, 24. jan 2019.

  1. Rgjertsen

    Rgjertsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    255
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg tenkte å gjøre et lite forsøk på en informativ Instagram konto, som heter Bonusjegeren, hvor jeg vil legge ut poster med nyttig informasjon og enkle triks for folk å spare bonus. Tenkte da å informere om Trumf, EB, Norwegian Reward, viatrumf osv. For de fleste her på forumet vil nok det jeg tenkte å legge ut bli ganske basic, men om dere kjenner noen som er fersk eller trenger en litne påminnelse av og til, hadde det vært hyggelig om dere nevnte kontoen :)
    Om dere har tips til ting som bør legges eller noe tar jeg gjerne i mot! Jeg lurte også på om jeg må avtale med nevnte firma før jeg på sett og vis reklamerer for deres tjenester? Har sendt noen mailer for sikkerhets skyld. Vil ikke havne i bloggertappen og få bøter for gratis reklame :p
    Tar i mot alle tips og triks!
     
    drsyk, Braxze, ina and 3 others like this.
  2. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,196
    Likes mottatt:
    17,195
    Bonuspoeng:
    293
    Tips; Ref siste post:
    Mer enn 5-6 linjer tekst er det få som leser. Hold postingene til et minimum av tekst. Heller oftere postinger.

    Bilder selger mer enn tekst på Instagram
     
  3. Rgjertsen

    Rgjertsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    255
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Tenkte på det mens jeg skrev siste! Er så mye info jeg vil ha med om hver ting :p Men kan prøve å korte ned tekst og heller poste flere ganger om «samme» tema :)
    Edit: Endret første post nå, så skal heller poste flere ganger med det som stod der før. Takk for tipset :D
     
    Last edited: 24. jan 2019
  4. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,196
    Likes mottatt:
    17,195
    Bonuspoeng:
    293
    Det er viktig å tilpasse budskapet til mediet, og ikke omvendt. Se for deg kun tekst på Snapchat :) (nå kan det være at Snapchat endres over tid ...)
     
  5. Rgjertsen

    Rgjertsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    255
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Helt enig. Håper den nye teksten ble bedre, og håper på flere tilbakemeldinger fremover.
     
    jgroneng liker dette
  6. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,196
    Likes mottatt:
    17,195
    Bonuspoeng:
    293
    Begreper som alle Norgesgruppenbutikker er for mange ukjent, bruk heller Kiwi, Meny osv.
     
    Rgjertsen liker dette
  7. Rgjertsen

    Rgjertsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    255
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Var derfor jeg la med bilde nummer to, men kan prøve å gjøre det enda enklere uten igjen å bruke for mye tekst :p
     
    jgroneng liker dette
  8. Ombo

    Ombo Medlem

    Innlegg:
    196
    Likes mottatt:
    926
    Bonuspoeng:
    93
    Nå har du 7 følgere; inkludert meg!!
     
    Rgjertsen liker dette
  9. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Enig med @jgroneng , Instagram poster/spons innlegg som er for lange orker jeg aldri å lese ferdig.
     
  10. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    8 nå. Støtter alltid en god sak!
     
    Rgjertsen and Ombo like this.
  11. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,106
    Likes mottatt:
    14,445
    Bonuspoeng:
    293
    Bilder og opplevelser liker folk.
    Opplæringa får de i alle de flotte guidene her på IF. Det skal så mye tekst til for at folk skal «lære» at Insta’n din kommer til å drukne i tekst. Vis heller folk i bilder hva de kan oppleve, så kan du heller linke til guidene i forumet her feks
     
    drsyk, Xflipper and Misterix like this.
  12. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,745
    Likes mottatt:
    8,297
    Bonuspoeng:
    183
    Der begynte jeg også å følge deg!
     
    Rgjertsen and Misterix like this.
  13. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Hmm, for så vidt sympatisk å ønske å spre "det gode budskap" men blir ikke dette litt som Jehova's Vitner's forhold til misjonering? De vil gjerne dele (og misjonsbefalingen står der jo) , - men de vet (dvs tror) samtidig at det kun er 144 000 som får plass i paradis. :confused:. Omskrevet til kick-backs: dess mer utbredt, dess større sannsynlighet for at "tilbudets" kvalitet og omfang reduseres. Dels ved "devaluering" fra tilbyder, dels ved skattlegging?
     
    Last edited: 24. jan 2019
  14. Rgjertsen

    Rgjertsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    255
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Dette fikk jeg også kommentert tidligere, og føler jeg klarte å koke det første tipset ned til en ok mengde tekst. Som nevnt var tanken at kontoen ikke skulle være for de som leser IF guider til vanlig, men mer den gemene hop. Og jeg ville heller ikke bare bli en til konto som la ut reisebilder av steder jeg er og hvordan setene på flyet ser ut. Kan nok bli litt av det og, og det skrev jeg også på kontoen :)
     
  15. Rgjertsen

    Rgjertsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    255
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg skjønner godt hva du tenker her, men består ikke halve dette forumet av akkurat samme sak egentlig? :) Store deler av dette forumet er jo personer som deler tilbud de finner, fordeler ikke andre vet om og tips til hvordan andre kan få mer ut av poengsparingen? Og mange gode guider til opplæring som vil gjøre akkurat det samme som du nevner her. Jeg tror nok ikke min lille konto vil ha så stort utslag på våre goder :p Jeg vil mer være en liten hjelpekanal som jeg selv hadde satt veldig pris på å finne når jeg startet med denne hobbyen :D
    Edit: Jeg må også legge til at jeg skal ikke gå fra dør til dør med tvungen reklamasjon for min konto! Den er kun for de som ønsker å følge min sekt.. ehm, religion frivillig!
     
    Last edited: 24. jan 2019
    Avixlo liker dette
  16. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Absolutt, min kommentar var mest av det laidback’e slaget. Så tolk også fortsettelsen i samme spor : Det har også vært spekulert (uten at jeg skal gå god for lødigheten) at medieeksponering av «heftig og begeistrede» bonusjegere KAN ha bidratt til at skattemyndigheter og evt «tilsynet for høy moral har fattet særlig interesse for vår «hobby»
     
    Eddie47 and vegardg like this.
  17. Rgjertsen

    Rgjertsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    255
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Ja, tar alle tilbakemeldinger med godt mot :) Jeg ønsker selvfølgelig ikke at dette skal skje. Da forsvinner min hobby mer og mer også, noe jeg ikke ønsker! Om folk flest tenker det samme, kommer jeg nok til å slutte med det. Planen er nok ikke å legge ut de mest utspekulerte triksene om å betale kredittkort faktura med andre kredittkort osv. Jeg vil prøve å holde det folkelig for de som allerede er klar over tilbudene som er der ute, men ønsker kanskje å lære mer om de eller bare få en påminnelse. Vil ikke ha på meg at folk havner i kredittgjeld pga tips fra min konto :p
     
  18. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,203
    Likes mottatt:
    775
    Bonuspoeng:
    113
    Det kan være greit å holde det færrest mulig min del. Devaluering og ikke minst flere om samme bein ser jeg ikke noe positivt i :D
     
  19. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,196
    Likes mottatt:
    17,195
    Bonuspoeng:
    293
    Er det for få som bruker kickback og bonusprogrammer så blir det lagt ned. Det koster å drive disse tjenestene også ...

    Kjipt å være han ene som samler EB poeng, og minimalt å bruke det på ;)

    Disse programmene er kun for å skaffe lojale kunder. Det er er ganske høy kostnad å holde på kunder, og dette er en måte å gjøre dette på.

    Norgesgruppen har brukt og bruker mye ressurser på Trumf-programmet (ble lansert i 1996), og slik jeg ser det så er det liten sannsynlig at de legger det ned. Men endringer i slike programmer vil skje ...
     
    Rgjertsen liker dette
  20. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,203
    Likes mottatt:
    775
    Bonuspoeng:
    113
    Personlig er jeg ikke redd vi blir for få som bruker disse tjenestene... men du har et poeng. Ikke for mange, men heller ikke for få.
     
    Rgjertsen liker dette

Del denne siden