Prøver SAS og gjøre det vanskeligere for oss å ta en MR?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Misterix, 17. mai 2017.

1. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Sjekket for morroskyld MR muligheter til HAM fra OSL og får da opp følgende: Tid mellom utreisen og hjemreisen må være minst 1 time.

Er dette noe nytt som har kommet på alle SAS sine ruter? Har tatt samme fly hjem fra HAM på gjennomgående billett før (mener da tiden var 25 min minimum connection). Senere så jeg den var på 35 minutter men nå er den gått opp til 1 time!?!

Flere som har sett etter MR og får opp samme beskjed?

2. vegardg

vegardg Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,168
    Bonuspoeng:
    163
    Der står det 35 minutter:
    Code:
    STANDARD.D/D...D/I...I/D...I/I.
    ONLINE    .35   .35   .35   .35
    OFFLINE   .35   .35   .35   .35
    ** OR * ARE ALL

3. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
  4. KristianR

KristianR Incurably jetlagged

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Jøss. "Folk som ikke har peiling på et forum" to the rescue!

5. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Sorry @KristianR men IF mangler en dobbelt like knapp :)

6. KristianR

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Du skjønner fremdeles ikke at det er din måte å ordlegge deg på som provoserer folk. Du har en måte å uttrykke deg på som stadig skriker "jeg vet bedre enn dere / for en idiot du er". Folk blir lei...

milehigh, Shyneno, Bernhard2 and 9 others like this.
  7. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Det beste er nok å gå til kilden(SAS), men med de nye forbedringene så er vel svaret å ringe til SAS, men det skader ikke å høre på forumet her heller. Jeg har også prøved flere ganger å få svar på ting fra SAS og da fått helt noldus svar der også. Og som en hovedregel heter det vel at flere hoder er klokere en et, noe som de fleste opplever noen ganger i livet når de kontakter et selskap og vedkommende på telefonen blånekter at du kan fikse det slik eller sånn, for så å ringe opp på nytt eller be om å snakke med en over vedkommende, som da bekredter at infoen man har fått via bekjente er rett og at de skal fikse det snarest. Når det er sagt, så syns jeg også at det er litt ekstremsport, å så og si snu i gaten for å boarde samme fly man nettop kom med :)

jayeff liker dette
  8. KristianR

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Lurer på hva folk utenfor forumet vet om hva som skrives og ikke skrives her inne.

Høres ut som du ville gjort både deg selv og alle andre en tjeneste ved å melde deg ut.

milehigh, Shyneno and jayeff like this.
  9. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,296
    Bonuspoeng:
    183
    Okei....vi stopper der..... MCT ligger i Amadeus på 35 minutter. SAS sier på sine sider 60 minutter. Det er det vi VET.
    Poster om andre ting enn MCT i denne tråden blir redigert/slettet....

10. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Skulle vi ringte SAS for hvert eneste spørsmål som er stilt inne på dette forumet tror jeg SAS hadde lagt ned callingsenteret sitt. Hvis folk syns spørsmålene jeg stiller er dumme så er det bare og la være å svare, enkelt og greit. Hvis man ikke trives et sted men fortsetter å dra tilbake gang på gang, år etter år så burde nok di små grå få seg en sjekk ja!

Forøvrig var spørsmålet mitt: Flere som har sett etter MR og får opp samme beskjed? (Det kunne vært besvart så enkelt som f. eks Ja/Nei).

Kanskje spørsmålene ikke vil være så idiotiske hvis man faktisk svarer på dem i stedet for på noe annet...

@LN-FHU Du kan nok sikkert bare drepe hele tråden for tviler på at det kommer noe godt ut av den uansett.

milehigh, jayeff and KristianR like this.
  11. magall

magall Nytt Medlem

Likes mottatt:
    24
    Bonuspoeng:
    3
    Er nyregistrert her på forumet men har vært flittig leser av Bonusfeber/InsiderFlyer et par år. Først vil jeg spørre, når du skriver:
    Da mener du sikkert "Tid mellom ankomst HAM og retur OSL", ikke utreise og hjemreise, eller tar jeg feil? Det tar jo uansett mer enn en time å fly til HAM (fra utreisen starter...).
    Når det gjelder flyplassen i HAM (med fare for at dette er kjent info) kan jeg fortelle at jeg hadde to MR der i 2016, og man snur jo bare i gaten. Dvs at man trenger ikke å gå gjennom noen ny security eller traske flyplassen rundt. Flyet tar jo av fra samme gate 40 min eller noe lignende, etter ankomst. Så man kan jo bare sette seg å vente på boarding utenfor gate hvis man ikke vil løpe til loungen 4 min unna. En løsning på problemet med bestilling av MR til HAM er jo bare å kjøpe 2 enkeltbilletter (ja, det er minimalt dyrere). Du står jo ikke i fare for å miste flyet siden det er det samme flyet du kom med som skal tilbake, og kjøper du plus som gir best verdi på MR så kommer du jo uansett med neste fly.

Last edited: 18. mai 2017
    milehigh and RoadKing like this.
  12. Samui

Samui Wrong Planet!!! :S

Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    Løste den nøtta med å ta to enveisbookinger, prisen ble det samme uansett :)

milehigh and RoadKing like this.
  13. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Stemmer @magall
    Har tatt ruten før flere ganger men ankommer man fra f. eks CPH så havner man veldig ofte på bussgate og da kan man få problemer.
    @Samui Det er også en løsning men rekker man ikke flyet tilbake blir det mitt problem. Med gjennomgående billett ville SAS hatt ansvaret for og få meg hjem igjen :)

14. lMartin

lMartin Jeg var ung og trengte poengene! Moderator

Likes mottatt:
    6,312
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tok TRD-HAM med 30 min connection og 2 x enkeltbilletter en gang. Da var det CRJ-900 CPH<>HAM. Boarding skulle starte 20 minutter før avgang og vi landet på rutetid, men bussturen inn til terminalen tok en evighet. Da vi endelig kom til terminalen var det imidlertid bare å "snu i døra", skanne boardingkort og gå inn en ny buss. Det hele var gjort unna på under to minutter om jeg ikke husker helt feil.

Jeg vurderte faktisk å spørre kabinpersonalet om å få bli på flyet hvis det var samme fly som skulle tilbake til CPH, men klarte ikke å få meg selv til å gjøre det :)

Del denne siden