Premium Economy, ekstra benplass etc

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av tommy777, 31. okt 2013.

  1. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Folkens,

    Jeg skrev en liten sak om Hawaiian som introduserer en Economy Plus / Premium Economy hybrid i dag, samt en sammenligning mellom amerikansk type oppgradert economy som stort sett kun er bedre benplass kontra SAS/AF/BA/VS type Premium Economy.

    Hva mener du?

    Artikkelen er postet her: http://bonusfeber.no/trenden-fortsetter-mer-benplass-tilbys-av-hawaiian/
     
    GinTonic and AndersB like this.
  2. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    KLM var jo en av de første i Europa til å ta initiativ da de introduserte Economy Comfort i 2009, noen ekstra centimeter for noe ekstra hundrelapper.

    Virker som om dette funker bra da det som oftest er stinnbrakke på comfort radene.
     
    tommy777 liker dette
  3. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Ellers virker det jo som om Airbus er i ferd med å knekke en kode eller to når det gjelder bredde:

    http://e24.no/naeringsliv/saa-mye-betyr-en-ekstra-tomme-for-baken/22600239
     
    tommy777 liker dette
  4. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg slår et slag for skuff til alle!!!

    Om ikke det er mulig, så ser jeg at det for de som er lenger enn meg betyr sabla mye med ekstra benplass. Det må være forferdelig enkelte steder. Så det er vel en velkommen trend.

    For meg betyr det ingenting, min eneste kjepphest i economy er fred fra naboen. Hater armlene-leken, lese Financial Times i midtsetet, og sitte med bena breere enn en hest gjengen. Så midt personlige ønske ville være å kunne dra ned en enorm lem som begrenset naboen til hans andel av flyet.
     
    vegardg and AndersB like this.
  5. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Det jeg synes er fint med den Europeiske longhaul-løsningen er at man også får litt bredere sete, ofte er det jo fjernet et sete i bredden. På intra-Europeisk så overlever jeg greit i normal economy, men så er jo flytiden ofte ganske kort ifht. US-domestic.
     
  6. Finn Erik Edvardsen

    Finn Erik Edvardsen Medlem

    Innlegg:
    237
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Hawaiians produkt kommer vi til å bruke nå - synes det høres ut som en pakke som gir oss verdi. Setter pris på Economy Plus på United med den ekstra benplassen - men velger allikevel den som etter Tommys utsagn henger etter - Lufthansa hjem til Seattle, kortere reisetid har større verdi.
     
  7. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    895
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som vet noe om seter og service i LH sin premium economy? Den blir vel installert på nyåret?
     
  8. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Intet offisielt enda
     
  9. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    895
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Så gi oss det uoffesielle da:D
     

Del denne siden