Folkens, Jeg skrev en liten sak om Hawaiian som introduserer en Economy Plus / Premium Economy hybrid i dag, samt en sammenligning mellom amerikansk type oppgradert economy som stort sett kun er bedre benplass kontra SAS/AF/BA/VS type Premium Economy. Hva mener du? Artikkelen er postet her: http://bonusfeber.no/trenden-fortsetter-mer-benplass-tilbys-av-hawaiian/
KLM var jo en av de første i Europa til å ta initiativ da de introduserte Economy Comfort i 2009, noen ekstra centimeter for noe ekstra hundrelapper. Virker som om dette funker bra da det som oftest er stinnbrakke på comfort radene.
Ellers virker det jo som om Airbus er i ferd med å knekke en kode eller to når det gjelder bredde: http://e24.no/naeringsliv/saa-mye-betyr-en-ekstra-tomme-for-baken/22600239
Jeg slår et slag for skuff til alle!!! Om ikke det er mulig, så ser jeg at det for de som er lenger enn meg betyr sabla mye med ekstra benplass. Det må være forferdelig enkelte steder. Så det er vel en velkommen trend. For meg betyr det ingenting, min eneste kjepphest i economy er fred fra naboen. Hater armlene-leken, lese Financial Times i midtsetet, og sitte med bena breere enn en hest gjengen. Så midt personlige ønske ville være å kunne dra ned en enorm lem som begrenset naboen til hans andel av flyet.
Det jeg synes er fint med den Europeiske longhaul-løsningen er at man også får litt bredere sete, ofte er det jo fjernet et sete i bredden. På intra-Europeisk så overlever jeg greit i normal economy, men så er jo flytiden ofte ganske kort ifht. US-domestic.
Hawaiians produkt kommer vi til å bruke nå - synes det høres ut som en pakke som gir oss verdi. Setter pris på Economy Plus på United med den ekstra benplassen - men velger allikevel den som etter Tommys utsagn henger etter - Lufthansa hjem til Seattle, kortere reisetid har større verdi.