Prepaid SIM i USA med europeisk 3G/4G?

Tråd i 'Reisemål' startet av Bjørn Helge, 28. sept 2013.

  1. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Takk :)
    Et kjapt spørsmål bare :
    er det 1 gb med 4G eller det som står på bildet bare 250mb , resten 3g ?
    http://goredpocket.com/unlimited-refills/gsma-49-99-30-day-unlimited-refill.html
     
    Last edited: 27. juli 2015
  2. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg hadde fullt 4G ihvertfall, når du mottar sim kortet følger det et brev med instruksjoner, tar 5 minutter å aktivere.
     
    hifiman liker dette
  3. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    regner med at jeg får et nytt nummer (usa nummer) når jeg bruker Prepaidzero ?
    Trenger nummer til UBER når jeg er der
     
    Last edited: 30. juli 2015
  4. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Håpløst når den ikke tillater tethering og kun kan brukes i smartphone. Jeg pleier å ha mitt vanlige simkort i telefonen (for samtaler og SMS), mens jeg har AT&T-kort i iPad'en, som da deler ut Internet til min og andres telefoner/pad'er ved behov. Så vær OBS på at dette ikke funker på redpocket.
     
  5. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, når du registrerer og aktiverer på Red Pockets nettside, så får du tildelt et nytt nummer.
     
  6. Naits

    Naits Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei.
    Jeg var i USA nå i sommer, og jeg brukte T-Mobile.
    Jeg gikk innom en T-Mobile butikk i USA, og fikk tilbud om ubegrenset datatrafikk, ubegrenset internasjonal SMS og ubegrenset samtaler i USA til 80 dollar. (samtaler til norge kostet 2-3kr/minutt tror jeg).
    I tillegg var det også ubegrenset streaming av musikk til Spotify og tilsvarende streamingstjenester.
    De hadde også mindre pakker på 1-3-5 GB data.
    Dekningen var veldig bra, og abonnementet fungerte fra 1. sekund.
    Det var bare å betale med kort, og oppgi et navn - så fikk man simkort :)
     
  7. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Wow det var mye for pengene :D
     
  8. Naits

    Naits Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Ja, det var gull verdt å ikke bekymre seg for å finne et wifi overalt - og å bare bruke Google maps / internett helt uten bekymring.
    Og i USA er det virkelig verdt det :-D
     
  9. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har hatt samme erfaring med AT&T de siste gangene jeg har vært der. Kjapt og enkelt. Husker ikke prisen i farten, men noen hundrelapper er det utvilsomt verdt, i hvert fall om man skal leie bil og trenger navigasjon. Holder en knapp på AT&T fremfor T-Mobile, med T-Mobile var det mange steder dårlig eller ingen dekning når vi kjørte rundt i Florida.
     
  10. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,115
    Likes mottatt:
    7,631
    Bonuspoeng:
    183
    Litt på siden, men skriver man "ok maps" kan man lagre kartutsnitt på telefon med alle veier osv. Sparer fort en god del data på det om man skal surfe mye.
     
    Last edited: 06. aug 2015
  11. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    "Ok Maps", ikke "Ok Google". Alternativt velg "Save offline maps" hvis man scroller helt ned etter å ha trykket i søkefeltet.

    Google Maps kommer for øvrig med støtte for offline-navigering i løpet av høsten. Inntil da kan HERE Maps være et alternativ hvis man ikke vil kjøpe SIM-kort med data.
     
    Henrik liker dette
  12. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,115
    Likes mottatt:
    7,631
    Bonuspoeng:
    183
    Ah, stemmer. Var litt for tidlig på morgenen :p
     
  13. pudderjeger

    pudderjeger Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Men, jeg som utvikler bruker som regel 500 megabytes eller mer om dagen på å synce kildekode, være koblet opp med vpn, ssh, lese dokumentasjon på nett, streame logger osv osv. Roamingutgiftene mine er mildt sagt astronomiske hver gang jeg setter foten ut av landet. Vanlig forbruk er på 10-15 GB i måneden og da er jeg forholdsvis forsiktig. En god måte å få billig datatrafikk i USA hadde vært gull!
     
  14. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Hei. Sjekk opensim.com
    Vi kjøpte bare datakort når vi var i NYC pga google maps osv. Men de har også ringekort osv. Da fikk vi 3g. Mulig de også har 4g men vi brukte en gammel iphone uten 4g! Kan også bestilles på forhånd og feks leveres på hotellet.
     
  15. pudderjeger

    pudderjeger Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    opensim ser ikke så lovende ut akkurat nå:
    [​IMG]
     
  16. Erot

    Erot Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Nå drar jeg til USA om en uke, så å bestille sim kort hjem er vel litt vanskelig. Men er det så enkelt som å gå innom en ATT / Tmobile butikk og skaffe seg et simkort? Betaler lett 400-500kr for muligheten for Google maps og tilsvarende i USA når man skal være der tre uker
     
  17. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,065
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis man bare er ute etter enkel kartløsning for spesifikke reisemål, kan det kanskje for enkelte være like greit å bare laste ned Tripadvisor-app'en. Der man kan laste ned "pakker" for forskjellige byer, som også inkluderer kart. Disse fungerer da uten mobildata/internett.
     
    anders82 liker dette
  18. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Man kan også laste ned Google maps for offline bruk for avgrensede områder (dog ikke med navigasjon foreløpig)
     
    Herlov liker dette
  19. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Gå rett til en AT&T-butikk og be om et simkort. Jeg pleier å legge det inn i pad'en (de hjelper deg med alle instillinger) og bruker tethering mot telefonen på den. Mener det koster $40 for 5Gb, og det er enkelt å fylle på gjennom websidene deres. Du får også et US nummer, så har du den i telefonen, kan den også brukes å ringe til/fra. Tar typ 15 minutter å få det fikset. Husk passet!
     
    Erot liker dette
  20. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Pass? Jeg har ikke vist noen form for ID, verken hos AT&T eller T-Mobile. Ellers enig.
     

Del denne siden