Presidentbesøk i Kina 2.0- famous last words

Tråd i 'Reisebrev' startet av milehigh, 14. sept 2019.

  1. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Som flere vet hadde vi en runde inn i Kina på statsbesøk i mai hvor vi hadde en suite på 888 kvm (ser også at det pt er 888 tråder i bonushjelpforumet!). Da det kostet kløver- typ 28000 kr - for visum, og double entry ikke var noe ekstra ble det slik.

    Derav en tur i andre enden av skalaen nå. Base camp 100 kvm suite Hyatt Bishkek nå, og starter turen innover fjellene til Xinjiang og Uigurens rike imrg. Begrenset planlegging bortsett fra nevnte visa. Får lokal transport til Naryn søndag formiddag og tar natten der, før en lokal helt fører meg til den kinesiske grenseposten. Har en emailavtale me et byrå i kina for å ta meg fra grense til grense via en natt booket med poeng på Radisson Kashgar.

    Tok med min gamle S7- nå burner phone. Ferdig fabrikk tilbakestilt. Nå gjenstår kun å tilpasse simkortet og legge inn de numrene jeg trenger. Ikke det at det hjelper for som agenten sa, telefonen får du ikke brukt i fjellet.

    Nå må jeg pakke, og det blir muligens den lettest pakkede som noen gang har reist inn i fjellene. Det har begynt å snø. Dropper bagasje så de utallige sjekkpunktene går raskere. Ekstra underbukse og sokker i den ene lomma, mobil og lader + en pakke tyggis i den andre, pass/penger/kort i den tredje, og en flaske vann i baklomma. + et par snickers nødproviant. Jo og en liten pakke våtservietter.

    Dette går bra- Famous last words. Stay tuned.
     
  2. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Reiseruten er nevnt annetsteds, men blir altså inn over Torugartpasset, og tilbake over Irkeshstampasset, hvor jeg også blir hentet av en lokal helt og tatt til et herberge i Osh, før jeg har lokalfly tilbake til Bishkek onsdag (kostet et par hundre kroner). Vi snakker om noen av de mest utilgjengelige grensepasseringer i verden som er åpne for 3. landsborgere.
     
    Last edited: 14. sept 2019
    Avixlo, Gullars, paron and 16 others like this.
  3. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Riktig god tur :)

    Har 3 dager i Bishkek til våren, så her satser jeg på både brukbare og mindre brukbare reisetips:p
     
    milehigh liker dette
  4. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,624
    Likes mottatt:
    24,745
    Bonuspoeng:
    183
    Spennende, god tur!
     
    milehigh liker dette
  5. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,225
    Likes mottatt:
    5,399
    Bonuspoeng:
    183
    Bon voyage!
     
    milehigh liker dette
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Kult! Gledes til å følge :)
     
    milehigh liker dette
  7. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    jgroneng, Avixlo, RoadKing and 9 others like this.
  8. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Dette blir BRA! God tur:)
     
    milehigh liker dette
  9. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er egentlig bare en scouting trip og photo shoot. Tenker ta samme turen senere med egen bil. Et av de vanskeligste landene i verden og ikke minst region å ta med egen bil. Men det lar seg gjøre. Jeg må bare få kinesiske skilt på bilen og kinesisk førerkort først. Dette "enkle" byråkratiet fikses av agenter i Kashgar, og må være i orden før vi kjører videre fra grensestasjonen.

    Tenker en Landcruiser med 7 seter og roof rack. Bare å melde seg på! Kanskje noe for delegater til neste årsmøte som har flyskrekk:D
     
    jonss, jgroneng, Avixlo and 13 others like this.
  10. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Og alt basert på dette;
    https://insideflyer.no/forums/threads/alea-iacta-est.13226/
    https://insideflyer.no/forums/threads/video-av-suiten-vår-på-888-kvm-i-beijing.13539/

    Nå har vi fått med noen fl bra fransk rød fra loungen siden han lokale som jobber der har bodd 2 år i Sverige og fikk praktisert litt. Men det gir meg flashbacks til da en lignende historie utspant seg i St Petersburg for noen år siden, og vi misset LH F dagen derpå. Men bør nok gå bedre her da jeg har bestilt ekstern fysisk vekking.
     
    jgroneng, Avixlo, drsyk and 6 others like this.
  11. SemiFrequent

    SemiFrequent TrumfGull

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    149
    Bonuspoeng:
    43
    Helt rått! Hvor er påmelding?
     
    milehigh liker dette
  12. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Fra spøk til revolver så ser jeg ikke bort fra at det kan bli en realitet. Current game plan er å fly til Tyskland etter å ha vært hjemom og byttet underbukse (jeg har jo tross alt bare to med), for å kjøpe en 08-09 Landcruiser, som jeg kjører til Kaunas/Lituaen og setter på en cargo bort til FRU, så jeg har en rullende base camp i området for årene fremover.

    Så om det er interesse for det skal jeg jaggu lage en tur. For at folk skal slippe ta hele ferien sin på 1x galskap så vil starten gå i FRU, visumfritt og enkelt å fly til, til og med med LCC som Pegasus. Men for ikke å gjøre det helt lett går sikkert turen om Pamir highway, fra Murghab og over Kulmapasset til Kina. Så er det plass til 6 pax til HK og 6 andre hjem. Med Toppnivå på MC premium er det jo bare 36K SK points en vei også.

    Jeg har definitivt gjennomført verre ting. Hatt med folk på biltur inn i Syria under krigen, og inn i Afghanistan. Carpe diem.
     
  13. SemiFrequent

    SemiFrequent TrumfGull

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    149
    Bonuspoeng:
    43
    Var verken gåsetegn eller blunke-smileys i kommentaren min! ;) Jeg er alltid klar for eventyr. Drøy omvei, men for min del vil turen om Karakoram Highway være en skikkelig bonus.
     
    milehigh liker dette
  14. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Kanon!

    Hopper i bilen for første leg nå. Mulig jeg får hotspot på den.
     
    Eddie47 and RoadKing like this.
  15. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,131
    Likes mottatt:
    7,757
    Bonuspoeng:
    183
    Eventyr med store bokstaver. Definitivt det mest interessante reisebrevet på IF. Helt konge!
     
    Eddie47, Grooo and milehigh like this.
  16. morradi

    morradi Senior Medlem

    Innlegg:
    510
    Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    Dette gleder jeg meg til å følge. God tur!
     
  17. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,701
    Bonuspoeng:
    293
    Her er det bare å henge seg på!
     
  18. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    God tur @milehigh! Det ble ingen hotspot i bilen?
     
  19. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    0600 straks avreise naryn. Regnet hele natten saa forvent mudslides kryss fingre.
     
    paron liker dette
  20. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    4g paa 4k. Venter ved kinesisk gate torugart
     
    Misterix liker dette

Del denne siden