Jeg har fysisk Priority Pass kort som medlem av Danske Banks Akademikerne. Når jeg legger inn kortet i digitale Priority appen (prøvd iOS, Android og web) ser ikke noe Digital kort. Skal det være sånn, eller er kortet ikke aktiv?
Fått email om at Akademikerne bytter fra Danske bank til Handelsbanken. Har vært svært fornøyd med Dansk bank bolig lån og Priority pass tilbudet blant annet . Noen som har erfaring som total kunde hos Handelsbanken?
Selv om du må flytte lånet og opprette lønnskonto i handelsbanken tipper jeg du kan fortsette å få de samme godene i danske bank ift PP. Flytter selv til Nordea nå ifm Econa sin akademikeravtale med Nordea og planlegger å opprettholde kundeforholdet med Danske B. Kundeprogrammet er gratis så ingen kostnader forbundet med det.
Danske Bank kommer til å legge ned tilbudet til privatpersoner, og videreselge det til en annen bank, så hva det blir til spørs jo på tilbudet til den banken som ender opp med å kjøpe Danske Bank sine kunder.
Helt klart men det er nok en god stund til så tenkte å benytte meg av fordelene så lenge som mulig. De kan t.o.m bli bedre i ny bank.
Noe mer detaljer rundt flyttingen til Handelsbanken, se denne linken på DN. Tviler på at det blir særlig endringer i vilkår for de fleste, men desto viktigere å utnytte de siste restene av Danske Bank.
Sammenliknet med å være kunde hops Danske Bank, er det en drøm Jeg trodde ikke det fantes fornøyde Danske Bank-kunder. Spøk til side: Jeg byttet da Juristforbundet flyttet sin avtale fra Danske Bank, og opplevelsen er i en helt annen liga. Ikke bare følger de opp det de skal, de har en nett- og mobilbank som fungerer, noe DB var veldig langt unna å ha for tre år siden. Men regn med litt forsinkelser i starten. Handelsbanken har en rimelig pussig onboardingprosess der du må snakke med noen, bli tildelt kontor og rådgiver osv., noe som er veldig uvant når man er vandt til å bli kunde med BankID på et minutt. Det gjør at det gjerne tar litt tid i starten når mange nye kunder plutselig skal inn samtidig. Mulig de har lært av forrige runde og har en mer online onboardingprosess denne gangen. Jeg har aldri hatt noe behov for en fast kontakperson i en bank, men må si jeg har fått helt super kundeservice i HB, og at det har vært veldig praktisk i forbindelse med mellomfinansiering ved huskjøp o.l. å ha en kundebehandler som (virker det som i hvert fall) både husker deg, boligen du har og boligen du skal flytte til når det er spørsmål underveis. Handelsbanken bruker dessverre Loungekey som loungeleverandør, det er knyttet til Platinum-kredittkortet deres. De er jeg ikke spesielt imponert over, men jeg aner ikke om Priority Pass er noe bedre, da jeg ikke har testet dem. Som flere har nevnt, vil de kanskje prøve å beholde (noe av) engasjementet ditt ved å fortsatt tilby deg godene du har i dag hos Dansje, og man må jo ikke binde seg til én bank.
De har ikke lært nei. Jeg ble rimelig irritert da de krevde at jeg kom på et FYSISK møte i arbeidstiden for å få lov til å bli kunde. Veldig, veldig sært. Av trass ga jeg blaffen i hele Handelsbanken
Nå har jeg jo ikke arbeidstid, ei heller så mange fysiske møter. Men jeg er rimelig sikker på at jeg hadde reagert på samme måte.
Jeg har avtalen til Juristforbundet hos Handelsbanken og er veldig fornøyd. Loungkey fungerer veldig bra for mitt vedkommende. unlimitied antall besøk og unlimited med guests. https://www.handelsbanken.no/no/privat/partner/juristforbundet
Ser at Havsalt nå er en eat partner hos Priority Pass: Ikke en del av American Express Platinum tilbudet, men fikk det opp med mitt Danske Bank Platinum Priority Pass. Bør være tilgjengelig for Akademikerne også, enn så lenge i hvert fall. Den som er glad i fisk kan vel spare 150 kr.
Legeforeningen hadde avtale med DNB for en del år siden gjennom akademikerne, og jeg gikk da for deres Saga platinum-program som gav tilgang til Amex med Eurobonusopptjening, Mastercard med eurobonusopptjening, en helårs reiseforsikring for hele familien som ikke krever at man har kjøpt reisen med et bestemt kredittkort, en concierge service jeg en sjelden gang har benyttet, et priority pass (tror jeg kun benyttet dette en gang), rabatt på kurtasje, AVIS presidents club-status, og hyppige superrabatter på 25% hos Power, XXL og en del andre steder (i tillegg fikk jeg et svart SAGA platinum bankkort og en personlig kunderådgiver jeg kunne ringe ved behov, og en priority-kø ordning dersom jeg ville kontakte kundeservice om noe. Alt dette gjorde at jeg følte meg verdsatt som kunde). For ca 10 år siden gikk legeforeningen over til Danske Bank, men med alle de overnevnte fordelene så jeg ingen grunn til å bytte bank og prøve ut noe nytt. Nå har de nok en gang endret bank til Handelsbanken og jeg har fortsatt ingen interesse av å bytte ut et velfungerende opplegg hos Saga platinum (i mellomtiden har DNB avviklet Saga platinum-programmet for nye medlemmer, men for oss som har vært med hele veien opprettholder de programmet og fordelene, og fortsetter til og med å produsere de svarte bankkortene etterhvert som de forrige går ut på dato. Det sies at det ikke lønner seg å være lojal mot banken sin, men jeg vet sannelig ikke om gresset ville blitt noe grønnere av å være lojal mot akademikerne