Problemer med Lufthansa og "forsvunnet" reisestrekning

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Martefarte, 21. aug 2024.

1. Martefarte

Martefarte Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Bestilte reise gjennom Lufthansa på deres hjemmesider. Tur/retur Oslo - Colombia. Det har vært en del kansellerte flyvinger og jeg har vært i kontakt med de for å ordne med rebooking som i utgangspunktet har gått veldig fint. Helt til de først klarte å ha flere ulike flighter og bookinger på samme dag, når jeg sa i fra om dette var ting i orden før det plutselig ikke var det lenger og nå mangler deler av returreisen min. Colombia til Miami.

Jeg har brukt timesvis på telefonen med support, men de sier nå at de ikke kan gjøre noe med denne strekningen da Lufthansa ikke har noen flyvinger mellom Colombia og Miami på den datoen jeg har min returbillett. De kan ikke endre hele min returreise uten at det vil koste meg penger og de kan heller ikke booke en billett for meg fra Colombia til Miami. De har sagt at jeg selv må ordne med en billett fra Colombia til Miami og deretter kontakte dem via et skjema for å be om å få tilbakebetalt for billetten jeg måtte kjøpe på egenhånd.

Har vurdert å avbestille hele driten, men visstnok kan jeg heller ikke få pengene tilbake da min bilett kun tillater full refund ved kansellert flight. Siden den ikke eksiterer, er den ikke kansellert.

Hvilke rettigheter har jeg her og hvilke muligheter? Har forsøkt å ringe ved flere anledninger. Jeg holder på å klikke av frustrasjon her.

themichael and Wiolenze like this.
  2. oslo.to.unknown

oslo.to.unknown Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    156
    Bonuspoeng:
    43
    Hvor lenge er det til reisen?

Her vil jeg #notalawyer tro du har rett til å heve kjøpet da de ikke kan levere produktet eller at du kan true med flyklagenemda for å få dem til å booke deg om. Mulig du må være fleks på dato

3. Martefarte

Martefarte Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Fortsatt god tid med tanke på reisen. Ikke før i januar, men hater at ting ikke er på stell.

Jeg trodde også at jeg hadde rett å få pengene tilbake, men det virker ikke som det er så enkelt da flyet ikke ble kansellert men slettet fra min booking. altså har de gjort en feil, men dette er tydeligvis litt mer mitt problem enn deres.

4. marekz

marekz Medlem

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    Er ikke dette et alternativ? Dersom du har det bekreftet at de vil refundere deg for merkostnader, så ville jeg ha vurdert å bestille denne strekningen selv i dette tilfellet.

Husk å legge inn nok tid til videre forbindelser etc. Her vil du jo være dekke av reiseforsikring og "innhenting av reiserute", dersom det skulle komme forsinkelser, gitt at du har bestilt med nok tid til transfer (forsikringsselskap har ulike krav der).

Del denne siden