Punktert leiebil, hva dekkes?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Darkcho, 03. juli 2015.

  1. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Brodern har punktert med en leiebil booket fra alamo.no i USA. Betalt med Trumfvisa. Antar det blir noen kostnader her, er det noe reiseforsikring dekker?
     
  2. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis ikke han klarer å skifte dekk selv. ring Alamo og de sender servicebil fra AAA eller lignende. Men håper ikke han sitter og venter på svar ennå ...
     
  3. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,036
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    kjøp alltid med "ingen egenandel" forsikringen, har jeg lært :)
     
  4. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Det varierer endel imellom selskapene hvordan de håndterer punktering, da det slett ikke er sikkert du kunne gjort noe for å unngå det. Eneste rådet jeg kan gi er å lese i betingelsene fra Alamo.
     
  5. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Som oftest dekker ikke standardvilkår dekk og vinduer. Det kan være greit å vite. Noen ganger er det også hull i "ingen egenandel"-varianter, så moralen er å alltid lese betingelsene særdeles nøye. Spesielt i USA.
     
    Darkcho liker dette
  6. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Takker for svar :)
     
  7. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg punkterte med en Hertz leiebil i USA for ca tre uker siden. Byttet selv til reservedekket og tok turen til LAX stasjonen for å få en "fix". Utfordringen min var at de ikke ville bytte bilen siden jeg hadde bil fra "prestige collection". Eller rettere sagt de kunne gjerne ta inn bilen, men jeg kunne ikke få ut en tilsvarende. Da prestige, dream og andrenaline collection biler ikke får leveres inn til andre stasjoner. De tilbød meg hva som helst av standardbiler slik at jeg enten kunne kjøre til SFO å få ut en nye prestige bil, eller kjøre en standardbil resten av turen.

    Etter krangling i et par timer fra kl. 23.30 til 02.30 :eek:! endte det opp med at de til slutt byttet dekket på bilen (noe som for ordens skyld tok 15 min etter at vi var ferdig og krangle :rolleyes:) og jeg fikk bilen med videre på turen. Fikk $150 i avslag på leien for en "hyggelig" natt.

    Men for å dra det litt tilbake igjen. Hadde standard LDW forsikring og det var mer enn nok, så fikk ingen ytterlig kostnad for uhellet.
     
  8. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Hos AVIS i USA må man tegne "road side assistance" ekstra om man vil ha gratis hjelp langs veien ved punktering o.l. (ca. USD6/dag tror jeg)
     

Del denne siden