«Welcome to our office», sa kapteinen. Jeg syns det så så gammeldags ut, og bemerket det, men de kunne forsikre om at det var veldig modern inside med masse programvare etc. Prøvde meg på en liten MCAS-spøk, men den gikk ikke helt hjem. Og så snakket vi litt om A380 vs. 74H. Sa jeg fløy 380 til SIN for 2 dager siden. - which one do you like the best? And please think about your answer, sa kapteinen
Det må være igår dagens spøk... Du har vel flydd mer enn mange piloter i deres fart tid Har vel vært innom LH-F en eller annen gang i livet? Hakke flydd F selv og bikker 38 ila kort tid(ja de grå hårene har begynt å komme) før jeg setter foten min på et majestetisk 380 driftet av TG i F...De sier livet blir aldri det samme etter første F EDIT. Forresten takk for reise @CrotchRocket
Hva?? Har ikke doktoren flydd F? Til og med hallingdølen har flydd F, 5 ganger til og med... FRA-LAX, 747-800 MUC-MIA, A380 MIA-MUC, A380 CPH-SIN, 777 ICN-FRA, A380 Har også flydd UA X fra BNA til EWR... Ingen höydare...
Nå skal det sies at doktorer tjener ikke så "feeeet" som div. andre yrkesgrupper, om legger sammen "ikke award reise, men betalt full Biz billetter med ikke medlems status på et 5* hotell" ble F himla dyrt"...Men etter ha ramla inn på forumet her blir det minst en F tur pr år til en tar kvelden Bare guttungen kunne drukket mer tran og blitt klar for litt dannelse reise, hadde vi muligens fått til 2 F turer pr år. Men er vel 3-4 år igjen til den drømmen Hvilken reise av de 5 var den beste? A380 vs 777 vs 747?
Kan dele denne frustrasjonen. Ble fortalt i BKK at jeg ville få neste BP i Peking Men at man da teoretisk måtte sitte i flere timer (Ankomst 05.30 & LH skranken åpner kl 09) på et lite avskjermet område uten noe å ta seg til enn å simpelthen vente på at LH desken der skulle våke til liv kom som en dryg overraskelse grytidlig om morgenen. Jeg var vel rimelig heldig da for etter nesten 2 timer og en del bedende blikk & smil så tok damen i den andre skranken som åpnet 06 sympatigrep & skrev ut LH passet mitt på no time.
Nå er det ikke meg du spør, men ... LH: 380 over 747 TG: 747 over 380 SQ: Har bare prøvd 777 LX: Har bare prøvd 777 Generelt er 380 overlegen 747 pga kabinkomfort (støy, lufttrykk, toalett) Men... TG 747, selv med gammel kabin, så opplevdes den mye mer ekslusiv pga større rom og ikke minst mye færre seter i klassen. 777 på LX var et eventyr, men flyet i seg selv er langt bak de to andre.
På IF er det tydeligvis mange/få som svarer på ting, som er hverken stilt til dem, eller i det hele tatt relevant, og likeså er svaret overhode aldri prediker bart. Og dette er vel hele sjarmen med IF, så takk for svar @RoadKing TG F: 747 x1 leg + 380x3 legs her snart i juli. Det gledes å få erfare dette .
Nå er ikke jeg heller en av de med fet lønning og Porscher stående på tunet. Men IF har lært meg et tips eller tre.. SQ 777 Var absoulutt best i lufta. LH 747-8 Er likevel min favoritt.. QOTS over hvalen any day. LH A380 Og Asiana A380 var nok den F opplevelsen som gjorde minst inntrykk.
Hvorfor sjekke dere ikke inn på nett og printet BP? Dette funket fint for oss da vi fly TG til Pek og hadde SK videre 9 timer senere. Mulig ikke LH tillater online check in fra PEK? Takk for rapporten.
Vel for min del så forventet jeg vel å få et gjennomgående boardingpass på vanlig måte som da jeg reiste nedover med OSL-AMS-SIN-MNL. Returen var BKK-PEK-FRA-OSL At jeg måtte få nytt BP i Beijing var meg ukjent helt til jeg stod i innsjekk i BKK. Men selv da vurderte jeg ikke dette kunne være et problem i Beijing, noe det normalt sikkert ikke er heller om man ankommer Beijing etter kl 09.00 & LH skranke er åpen. En liten kommentar: Om man havner i samme situasjon: Venteområdet er ikke i flyplassens vanlige innsjekk området etc. Det er et lite avgrenset område uten noen mat/drikke tilbud etc. rett utenfor transfer innsjekk gaten. Prøvde forøvrig rimelig mange forsøk på å sjekke inn på LH via mobil tlf når jeg først satt der, men fikk aldri tillatelse til å laste ned boardingpass etc. på den måten