Q&A: live fra F om bord LH721 PEK-FRA 03.06.19

Tråd i 'Reisebrev' startet av CrotchRocket, 03. juni 2019.

  1. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,443
    Likes mottatt:
    8,832
    Bonuspoeng:
    183
    «Welcome to our office», sa kapteinen. Jeg syns det så så gammeldags ut, og bemerket det, men de kunne forsikre om at det var veldig modern inside med masse programvare etc. Prøvde meg på en liten MCAS-spøk, men den gikk ikke helt hjem.

    Og så snakket vi litt om A380 vs. 74H. Sa jeg fløy 380 til SIN for 2 dager siden.

    - which one do you like the best? And please think about your answer, sa kapteinen
     
    Pingus, Stuttfeiten, Blaa and 11 others like this.
  2. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    :D
     
  3. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er 65 og aldri flydd F
     
    drsyk and ArthurDent like this.
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    Det er fortsatt ikke for sent :)
     
    drsyk liker dette
  5. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Det må være igår dagens spøk... Du har vel flydd mer enn mange piloter i deres fart tid :D Har vel vært innom LH-F en eller annen gang i livet?

    Hakke flydd F selv og bikker 38 ila kort tid(ja de grå hårene har begynt å komme) før jeg setter foten min på et majestetisk 380 driftet av TG i F...De sier livet blir aldri det samme etter første F;)

    EDIT. Forresten takk for reise @CrotchRocket
     
  6. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Hva?? Har ikke doktoren flydd F?
    Til og med hallingdølen har flydd F, 5 ganger til og med...

    FRA-LAX, 747-800
    MUC-MIA, A380
    MIA-MUC, A380
    CPH-SIN, 777
    ICN-FRA, A380

    Har også flydd UA X fra BNA til EWR... Ingen höydare...
     
  7. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Nå skal det sies at doktorer tjener ikke så "feeeet" som div. andre yrkesgrupper, om legger sammen "ikke award reise, men betalt full Biz billetter med ikke medlems status på et 5* hotell" ble F himla dyrt"...Men etter ha ramla inn på forumet her blir det minst en F tur pr år til en tar kvelden;)

    Bare guttungen kunne drukket mer tran og blitt klar for litt dannelse reise, hadde vi muligens fått til 2 F turer pr år. Men er vel 3-4 år igjen til den drømmen:rolleyes:

    Hvilken reise av de 5 var den beste? A380 vs 777 vs 747?
     
  8. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    484
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    93
    Kan dele denne frustrasjonen. Ble fortalt i BKK at jeg ville få neste BP i Peking
    Men at man da teoretisk måtte sitte i flere timer (Ankomst 05.30 & LH skranken åpner kl 09) på et lite avskjermet område uten noe å ta seg til enn å simpelthen vente på at LH desken der skulle våke til liv kom som en dryg overraskelse grytidlig om morgenen.
    Jeg var vel rimelig heldig da for etter nesten 2 timer og en del bedende blikk & smil så tok damen i den andre skranken som åpnet 06 sympatigrep & skrev ut LH passet mitt på no time.
     
    Last edited: 18. juni 2019
    CrotchRocket liker dette
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    Nå er det ikke meg du spør, men ... :rolleyes:

    LH: 380 over 747
    TG: 747 over 380
    SQ: Har bare prøvd 777
    LX: Har bare prøvd 777

    Generelt er 380 overlegen 747 pga kabinkomfort (støy, lufttrykk, toalett)
    Men... TG 747, selv med gammel kabin, så opplevdes den mye mer ekslusiv pga større rom og ikke minst mye færre seter i klassen.
    777 på LX var et eventyr, men flyet i seg selv er langt bak de to andre.
     
    anders82 and drsyk like this.
  10. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    På IF er det tydeligvis mange/få som svarer på ting, som er hverken stilt til dem, eller i det hele tatt relevant, og likeså er svaret overhode aldri prediker bart. Og dette er vel hele sjarmen med IF, så takk for svar @RoadKing :)

    TG F: 747 x1 leg + 380x3 legs her snart i juli. Det gledes å få erfare dette .
     
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    Skal bli morsomt å høre hva du syns :)
     
  12. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Nå er ikke jeg heller en av de med fet lønning og Porscher stående på tunet. Men IF har lært meg et tips eller tre..

    SQ 777 Var absoulutt best i lufta.
    LH 747-8 Er likevel min favoritt.. QOTS over hvalen any day.
    LH A380
    Og Asiana A380 var nok den F opplevelsen som gjorde minst inntrykk.
     
    drsyk liker dette
  13. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Hvorfor sjekke dere ikke inn på nett og printet BP? Dette funket fint for oss da vi fly TG til Pek og hadde SK videre 9 timer senere. Mulig ikke LH tillater online check in fra PEK?

    Takk for rapporten.
     
  14. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    484
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    93
    Vel for min del så forventet jeg vel å få et gjennomgående boardingpass på vanlig måte som da jeg reiste nedover med OSL-AMS-SIN-MNL.
    Returen var BKK-PEK-FRA-OSL

    At jeg måtte få nytt BP i Beijing var meg ukjent helt til jeg stod i innsjekk i BKK.
    Men selv da vurderte jeg ikke dette kunne være et problem i Beijing, noe det normalt sikkert ikke er heller om man ankommer Beijing etter kl 09.00 & LH skranke er åpen.

    En liten kommentar: Om man havner i samme situasjon: Venteområdet er ikke i flyplassens vanlige innsjekk området etc.
    Det er et lite avgrenset område uten noen mat/drikke tilbud etc. rett utenfor transfer innsjekk gaten.

    Prøvde forøvrig rimelig mange forsøk på å sjekke inn på LH via mobil tlf når jeg først satt der, men fikk aldri tillatelse til å laste ned boardingpass etc. på den måten
     
    CrotchRocket and Jonkebassen like this.

Del denne siden