Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Kliss nytt...og ligger i gaten bak Paleet p-hus. Resepsjonen ligger like bortenfor gamle Expressen.
     
  2. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Da hadde jeg sendt en mail til direktøren!!
     
  3. gardamix

    gardamix Aktivt Medlem

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Hei, er ganske ny til Nordic Choice Club og generelt hotellbonus programmer.

    Har et spørsmål som lyder som følger: Når det gjelder oppgraderinger, og siden jeg har lest gjennom nesten alle sidene så har man ofte blitt oppgradert, betaler dere noe for disse oppgraderingene? eller er de gratis pga. status osv? :)
     
  4. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Viss du har status, f.eks. Club Carlson Gold, Hilton Gold eller andre kort som ikke er helt basis, så er ett av godene gjerne gratis oppgraderinger. Jeg fikk f.eks. Club Carlson Gold i fjor høst, etter statusmatch med Eurobonus Gold, og har blitt oppgradert hver gang etter det når jeg har bodd på f.eks. Radisson hoteller. Og da har jeg altså ikke engang "fortjent" Gold statusen pga overnattinger. Så mulighetene er mange og selv ett sølvkort vil ofte gi deg fordeler som andre ikke får.
     
    gardamix liker dette
  5. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan jo for eksempel sjekke guiden vår til Nordic Choice Club: http://bonusfeber.no/guide-til-nordic-choice-club/
     
    gardamix liker dette
  6. gardamix

    gardamix Aktivt Medlem

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Takk for tips! Pleier å reise ihvertfall alle ferier jeg kommer over. Men har bare nylig de siste årene bestemt meg å sette meg inni hotellbonusprogremmene. Har du noen anbefaling hvor det er lettest å oppnå status? Med tanke på hotellprogramm? :) Reiser mye i Europa og i Asia.

    Takk for tipset!
     
  7. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er det mange som kan mer om enn meg, men personlig så ville jeg ikke ha satset på Choice siden de vel stort sett bare har hoteller her i Norden. Jeg har sølv selv i Choice grunnet overnattinger gjennom jobb, men føler ikke jeg får igjen noe for det.

    Jeg er godt fornøyd med Club Carlson, men det er klart at det har mye med at jeg har fjuske-Gold der og snart fjuske-Concierge.
    Har du status med ett flyselskap så kan det hende at du også kan få til en match her.

    Tidligere hadde jeg også Hilton Gold og var godt fornøyd med det også. Problemet med Hilton er jo at de ikke har noen eiendommer i Norge og få i Noreen, om det er viktig for deg. Det er vel en kampanje som fremdeles (?) pågår der du kan skaffe deg HH Gold etter bare fire overnattinger. Den finner du mer info om her:
    http://forum.bonusfeber.no/threads/snarvei-til-gullkort-hilton-gold-etter-kun-4-opphold.2263/

    De siste månedene har jeg begynt å samle overnattinger hos Ritz-Carlton/Marriott også og er vel straks på andre nivå der. Vurderer du dette, så anbefaler jeg å melde deg inn i Ritz-Carltons hotellprogram (som også kan brukes når du overnatter på alle Marriott eiendommer). Men også her er det vel få opptjeningsmuligheter i Norge om jeg ikke tar helt feil.

    Viss du ikke har veldig mange hotellovernattinger i løpet av ett år så vil jeg anbefale deg å satse på bare ett eller to programmer for å kunne opparbeide og beholde status.
     
    gardamix liker dette
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Er det noen som har fått matchet seg til Nordic Choice ?
    Har 5-10 netter der om ikke så lenge..

    Har ingenting i dag men Club Carlson burde være raskt å skaffe med EBD..
     
  9. Fridtjof

    Fridtjof Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Matchet akkurat EBG til Sølvnivå. Trengte ikke sende inn bevis. De matcher ikke gull mot gull, og da sikkert ikke diamant mot platinum heller.
     
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje jeg får gull mot diamat? :D
    Selv om sølv er bedre enn ingenting.
    Hvor henvendte du deg for å få dette?
     
  11. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Som jeg skrev i en annen tråd:
    "Choice tilbyr vanligvis en challenge hvor man blir plassert på sølvnivå, og om man bor 20 netter i løpet av 5 måneder, oppgraderes man til gull."

    Jeg spurte på tlf, og fikk beskjed om å sende mail til [email protected].. :)
     
  12. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Ellers får man jo godskrevet 10 netter pr år, og da automatisk sølvstatus ved å ha Nordic Choice Club MasterCard. Årsavgift er vanligvis 200, men gratis første år..
     
  13. Fridtjof

    Fridtjof Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Som Baldrick skriver, sendte epost til [email protected].

    Vurderte også mastercardet, men droppet det til fordel for statusmatchen.
     
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Hej Are,

    Tack för ditt mejl!

    Vi statsusmatchar dessvärre inte med flybolags medlemsskap.

    Önskar dig en fin påsk.


    Så det fungerer tydeligvis ikke for alle...
     
  15. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Skulle nok presisert det, men jeg sendte inn kopi av Club Carlson og Hilton-kortene.. Holder nok egentlig med et av dem. Så om du ikke allerede har, så matcher du bare fra EBD til CC gold først, og sender inn det istedenfor. Burde gå greit. :)
     
  16. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tenkte jeg skulle slippe det leddet jeg.. bah..
    Burde nok gjort noe tidligere men synes det er unødvendig å styre frem og tilbake med forskjellige kort..
    Er bare en ukes tid til mitt opphold..
     
  17. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    CC brukte 4-5 dager på å matche fra jeg sendte inn screenshot av Hilton status. Choice er veldig raske, så da kan du kanskje greie det om du sender et screenshot av CC-statusen så fort du har fått den.
    Vil uansett absolutt anbefale å skaffe deg CC gull. Jeg har hatt meget god uttelling med statusen. Har alltid blitt oppgradert minst en romkategori, og noen ganger til suiter. I tillegg har de 2for1 og 4for2-tilbudene i weekend, som gjør det til et meget gunstig kort å ha! :)
     
    Travellingalf liker dette
  18. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Et annet tips kan jo være å sjekke om du har en avtale tilgjengelig via jobb eller fagforening. (om du ikke allerede har gjort det..) F.eks. har jeg som NITO-medlem en avtalekode som automatisk gir sølvstatus i Choice. :)
     
  19. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Har også opplevd samme via jobb + opp et nivå hos Thon :)
     
    Baldrick liker dette
  20. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    484
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg sendte forspørsel om statusmatch til Choice.
    Jeg la ved info om EBD & CC Gold, og Choice oppdaterte meg til Gold innen 1 time, så det er god mulighet med EBD.
    De hadde som ønske at du da bor minst 20 netter i løpet av en 5 mnd periode for å få innvilget.
    Merk at jeg da faktisk ikke hadde over 20 netter, men at de vurderte 18 som nært nok til å bli godkjent likevel.
     
    Baldrick liker dette

Del denne siden