Qantas er generøse

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av stekus, 27. aug 2024.

  1. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    NoLimit liker dette
  2. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,563
    Likes mottatt:
    3,684
    Bonuspoeng:
    113
    Syntes det var litt smålig av Qantas jeg, men mulig jeg er alene om det.

    35000 kroner er ikke en åpenbar feilprising for F. Det er fullt mulig å være i god tro at dette er et godt tilbud/salg. Nesten så jeg håper at noen prøver det rettens vei.

    Å så presentere det som en stor gest at de gir tilbud om nedgradering C hvor de sammenligner med fullpris C blir rett og slett feil. Snittinntekten Qantas har per sete i C er LANGT lavere enn fullpris (usolgte seter, oppgraderinger, bonusreiser, etc). Et mer riktig sammenligning vil være snittinntekten for et C-sete og det er jeg nesten helt sikker på at er under hva prisen var for «feilprisingen» i F.
     
  3. coccifera

    coccifera Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    13
    Hvis jeg leser artikkelen riktig, så er det snakk om 21000kr T/R Aus-USA i F. Hvis man kjenner litt til Qantas så er det ganske åpenbar feilprising, de pleier å være en av de dyreste å reise med fra Australia. $3000 AUD er rundt hva man forventer å betale på en economy+ billett, eller kanskje premium economy på tilbud til USA med Qantas.
     
  4. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,563
    Likes mottatt:
    3,684
    Bonuspoeng:
    113
    De kostet omtrent $5000 AUD, ikke $3000 AUD. En del artikler som har oppgitt i USD, og enkelte i AUD, antar det er en mixup der.
     
  5. coccifera

    coccifera Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    13
    NoLimit liker dette

Del denne siden