Qatar Airways Globetrotter

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av cidman, 22. mars 2015.

  1. cidman

    cidman Rastløs online globetrotter

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    8
    Last edited: 25. mars 2015
  2. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Denne kampanjen gjer det jo smått interessant å byrja å tjena opp poeng hjå QR framfor BA som eg har gjort hittil når eg flyr med QR.
     
  3. cidman

    cidman Rastløs online globetrotter

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    8
    Ja, det er nok smart. QR kjører kampanjer med veldig gode priser, både foran og bak gardinet hele tiden. Med en slik Globetrotter-kampanje i tillegg, blir man regelrett tvunget til å fly til herlige destinasjoner som ligger på todo-lista.
     
    Last edited: 25. mars 2015
  4. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Kult! Godt mogleg at eg hiv meg på den her!
     
    Last edited: 23. mars 2015
  5. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Etter å ha studert Qatar sitt bonusprogram nøye og gått gjennom denne kampanjen har eg bestemt meg for å ditcha BA-opptjeninga mi (er allereie Silver der) og gå all-in for Qatar.
    Etter å ha studert og samanlikna lenge så tyder dette på å være eit svært godt tilbud, spesielt hvis du har moglegheit til å få alle 4 badges.

    Men no dukkar spørsmåla opp.
    Eg klarte ikkje å finna noko nærmare detaljar rundt denne kampanjen, og det står ikkje noko plass på nettsidene deira, men eg reknar sjølvsagt at du må vitja desse plassane med QR-flightar? Kva med codeshare-flightar?

    Med andre ord, om du vil vitja f.eks. Berlin så må du då reisa OSL-DOH-TXL?
     
  6. cidman

    cidman Rastløs online globetrotter

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    8
    Tror ikke du kan bestille OSL-DOH-TXL, ser ut som det er begrensninger på hvor man kan fly til fra OSL. Du må uansett melde deg på programmet først på "mine sider".
     
  7. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, eg er også veldig spent på om alle turane må vere med QR.

    Trur eg tek meg ein tur til Delhi no i april, men det hadde vore kjekt å få utført nokon av dei andre badges'a utan å måtte flyge via Doha kvar gong. Dersom eg nokonlunde følgjer den planen eg har laga i hovudet mitt no so får eg med god margin nok poeng til gull. Og då reknar eg med at eg vert oppgradert til Platinum.
     
    Last edited: 25. mars 2015
  8. cidman

    cidman Rastløs online globetrotter

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    8
    Har sjekket litt men ser ut som alt må via DOH, og fra OSL blir det kun destinasjoner øst, sør-øst som kan velges. Finner noen smarte kortere ruter, så gjerne gi beskjed (spesielt disse Globetrotter-kampanjedestinasjonene).
     
  9. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Kvar har du sjekka? Eg sendte mail til Qatar i dag med diverse spørsmål, så får me sjå kva svaret eventuelt blir frå dei.
     
  10. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Du får leve i håpet. Qmiles har ikke smilt til undertegnede.
     
  11. cidman

    cidman Rastløs online globetrotter

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    8
    Har bare testet å booke forskjellige ruter og sett hva som er mulig. Jeg tror QR kun vil godkjenne ruter som er promotert gjennom deres nettsider, det pleier å være malen deres.

    Har fått meg gullkort og håpet at farten på svarene på kundeservice skulle komme opp på ett ok nivå, men det er ikke blitt slik. Tar jo mange dager opptil uker, er jo helt forkastelig. Håper at mange nok klager på dette, slik som jeg har gjort, så kanskje......

    Men å fly med dem er jo en fryd, så man skal tydeligvis ikke få i både pose og sekk.
     
    Last edited: 25. mars 2015
  12. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Har som sagt hittil tjent opp alle mine poeng hjå BA sjølv om eg har flydd med QR, men denne kampanjen gjer det jo mogeleg for meg å gå rett opp til Platinum hjå QR (om eg skulle klara alle 4 badges). Saken er at 1 badge allereie er i boks då OSL-BKK i C var booka før kampanjen dukka opp. I tillegg så har eg OSL-SIN i C, men Garuda Indonesia mellom SIN og DPS (som er ein av dei andre destinasjonane). Booka via SIN då DPS direkte frå DOH var vesentlig dyrare. Angrar jo litt på den bookinga no då :)

    Eg prøvde meg rundt ei lita stund, men fant berre latterlig dyre prisar mellom DOH og dei forskjellige europeiske/nord-afrikanske destinasjoane som eventuelt var aktuelle som ein "mileage run" for manglande badges.

    Gje gjerne ein lyd om nokon finn ei brukbar rute til ein brukbar pris :)
     
  13. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for advarselen. Får håpe at dei har datasystem som ordnar alt med oppgradering, har forstått at kundeservice ikkje er særleg prioritert i Qatar.
     
  14. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Har en mail fra stasjonen her i OSL som i korte trekk sier "Jeg forstår deg og situasjonen, men dette er utenfor mitt myndighetsområde...." men så er det bra service ombord og billige billetter da
     
    afirm liker dette
  15. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Har no leikt meg med forskjellige bookingar som involvere LCA, DOH og CAI (som vil gje deg dei 2 første badges) men prisane vert uansett så høge at det på langt nær er verdt det.
    Med mindre det skulle dukka opp nokre spesielle tilbud framover så ser det svært vanskelig ut å få alle 4 badges.
     
  16. cidman

    cidman Rastløs online globetrotter

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg vuderer å kjøre OSL-DEL som Cultural og OSL-HAN, evt OSL-MLE eller OSL-DPS som Adventurous (OSL-JRO kunne jo også vært noe, skal vist ikke være så vanskelig å bestige fjellet). Har sjekker og ser ut som utreise fra OSL er rimeligst med bra priser. Venter uansett litt og ser om det kommer noen tilbud, QR kjører jo disse hele tiden. Har også sjekket til fra FRA siden jeg har lyst til å teste den nye A350, og bra priser der også. Metropolitan blir nok en tur OSL-BKK.

    Så har jeg godt tid til å planlegge hva jeg velger som Culinary.
     
    Last edited: 25. mars 2015
  17. cidman

    cidman Rastløs online globetrotter

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    8
    Nå tror jeg at jeg har løst litt av floken, hvis dette er tillatt og teller som to badges.

    Først så finner man en billig tur/retur OSL-LCA her (tur/retur som passer i JUN-AUG fra 500-1000,-, så disse billetten dukker ikke opp før i juni).
    Først OSL-LCA (charter), så reiser man LCA-DEL (QR).. party 2-3 dager .. DEL-LCA (QR).. party 2-3 dager ..og retur fra LCA-OSL (charter). Hvis det teller som Cultural og Adventurous, så er man godt igang.
     
    Last edited: 25. mars 2015
  18. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Kva totalpris endte du opp på då?
    Eg kjeda meg litt på jobb i dag, så begynte på ein liten oversikt over dei forskjellige aktuelle destinasjonane, men kun med OSL som utgangspunkt (med andre ord 2 separate reiser).

    https://docs.google.com/spreadsheets/d/18ZzFA5uCiVGgqfzTpf1vtieRy3UBiqI0NHm9WRuSe0g/edit?usp=sharing
     
  19. cidman

    cidman Rastløs online globetrotter

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    8
    Ca 6-7 lapper, kanskje litt dyrere om man må bestille enkeltturer LCA-DEL, DEL-LCA i tillfellet de ikke godkjenner tur/retur som 2 badges på samme billett. Jeg har litt forskjellig utgangspunkt enn deg, siden jeg allerede har gull, men her tror jeg Cultural og Adventurous er i boks. (Turen vil tilsi 50.000 miles i ekstrabonus om man tar alle 4 badges, røft regnet)

    Mulig jeg flyr litt rundt med A3 i samme slengen for å sikre gull hos dem. Mangler kun noen flighter med A3 for gull.
     
    Last edited: 25. mars 2015
  20. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    For meg er Metropolitan allereie i boks i form av OSL-BKK-OSL. Og på den samme turen tenkte eg å ta SGN-PNH-SGN (QR har ei feeder-rute der) som gjer at Culinary burde væra i boks. Så for meg er det nettopp Cultural og Adventurous som avgjer om eg gidd å gå for alle 4 badges, som eg nok kjem til å gjera om f.eks. di reiserute med LCA-DEL-LCA er gyldig (har ikkje vore på hverken Kypros eller i India før, så begge destinasjonane er i og for seg interessante).

    Summa summarum vil det potensielt gje meg Platinum-status, nærmare 150k Qmiles og 2 nye land rikare. Det vil eg påstå det er verdt, HVIS LCA-DEL-LCA er gyldig då.
    Så no gjenstår det vel berre å sjå om/hvis/når QR svarar på mail (har du sendt og?), før ein kan byrja bookinga.
     

Del denne siden