Qatar satser, som vanlig! Moro, men ryktene sier jo at Adelaide-ruta ikke akkurat går så det griner, så jeg er litt overrasket over Canberra. I den grad man kan blir overrasket over noe som meldes fra Qatar. Pressemelding - http://www.qatarairways.com/qa/en/p...7destinations&CID=SMALL0678502232000000001105 Et par av destinasjonene er vel strengt tatt gammelt nytt. Hvis de bare hadde startet å prise nord- og søramerikanske destinasjoner fra Oslo.
Med en flying start med dreamliner fra Oslo i biz med AA miles er enhver slik satsing fra QR velkommen!
Min kommentar var rettet mo mulighetene for å fly uti verden fra OSL med proper biz og kun et stopp. Gjerne med gratis stopover i Qatar inkl visa/hotell på noen rates med det nye programmet. Ellers burne AA miles, og evt teste et av Qatars 5*s. Qatar har også noen interessente happenings som feks fotball VM
Mener jeg leste et intervju med en eller EK-representant at det å prise Europa-Amerika ikke er økonomisk forsvarlig.. Prisene må langt ned om det skal ha noe for seg, selv om noen av oss mer flygale helt sikkert kunne tenkt oss OSL-DOH-JFK som helgetur elns.. Angående fotball-VM så kommer jo ikke Norge dit
Lurer på hvorfor Qatar og Emirates ikke vil selge billetter online til Sør-Amerika fra Europa. Koster det flyselskapet mye å prise en slik rute? Har det andre ulemper? Lufthansa selger f.eks. Tokyo–Buenos Aires og Singapore–Vancouver på LH.
Dette har vel mest å gjøre med backtracking. Det antas at ingen er gærne nok til å ta en slik snarvei og så ser man vel at det koster mer tid og energi å prise ruten enn det kommer til å svare seg.
Men Qatar priser Madrid, Budapest, Cairo og Roma til Buenos Aires. Madrid er faktisk lengre fra Doha enn Oslo.
Disse byene har jo et større nedslagsfelt enn Oslo. Men godt mulig det er like stor betalingsvilje her. Kanskje det er en landssjef som undervurderer nordmenns evne til å betale stort for å reise lang omvei?