Qatar - Booke C reise med en omvei

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av TravelManBiz, 28. nov 2017.

  1. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,669
    Likes mottatt:
    4,993
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg skal reise til Singapore i sommer og ser på muligheter med Qatar. Jeg vet at de flyr direkte OSL-DOH-SIN men jeg ønsker heller å reise via LHR. Grunnen er at da får vi en ekstra reise med BA til LHR i C og i tillegg kan vi enten fly med Qsuites i 777 eller A380 med bar om bord til DOH. I tillegg flyr vel Qatar fra T3 på LHR og de har mange gode lounger der:)

    Jeg har sjekket på Qatar Airways hjemmeside og der får jeg opp reiser både via CPH og LHR med prisen er veldig dyrere enn å reise direkte OSL-DOH. Prøvde deretter å sjekke på BA men der får jeg opp BA flighter fra LHR og det ønsker jeg ikke. På ITA matrix finner jeg reiser (OSL-LHR-DOH-SIN) som ligger på ca samme pris som å reise direkte (OSL-DOH-SIN) Spørsmålet er hvordan booker jeg dette? Det er kanskje et poeng å ringe Qatar og booke på telefonen, vil jeg da få opp ITA matrix prisen?

    Eller er det noen reisebyråer som kan booke opp en slik rute? OSL-LHR-DOH-SIN og retur.

    Noen som har noen erfaringer rundt dette?
     
    Oddvar liker dette
  2. Good2go

    Good2go Medlem

    Innlegg:
    79
    Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg har ofte tenkt det samme men ser vi har funnet samme svar. Mulig det er enkelte ruter det er "kampanje" på? Som feks OSL - DOH
     
  3. henrikvd

    henrikvd Aktivt Medlem

    Innlegg:
    302
    Likes mottatt:
    628
    Bonuspoeng:
    93
    Har du prøvd multi legs meg Berg Hansen eller Widerøe? De funker til mye i hvert fall, men du får nesten teste å se hva slags pris du får.
     
  4. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,315
    Likes mottatt:
    12,263
    Bonuspoeng:
    183
    Forsøk å ringe QR eventuelt søk på Orbitz/Cheaptix/hipmunk. En annen ting er at QR-prisene på ITA-matrix ikke er sanntidsoppdatert. Når jeg tenker meg om så tror jeg ingen priser på ITA-matrix er det. Fant routingen på hipmunk til $2400.
     
  5. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,669
    Likes mottatt:
    4,993
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, registrerte meg i går men fikk ikke opp mye nyttig der dessverre. Og så priser de hvert segment individuelt?
     
  6. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,669
    Likes mottatt:
    4,993
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, men de hadde jo Black Friday pris til «kampanjepris» på rundt 18k til SIN. I samme periode lå Qatar via LHR på ca samme pris. Men på hjemmesiden til Qatar er det billigere å fly via DOH.
     
  7. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,315
    Likes mottatt:
    12,263
    Bonuspoeng:
    183
    Som skrevet over kan du ikke forvente å finne prisene fra ITA-matrix. Leste litt i går og det kan fort gå både 24 og 48 timer før QR sine priser i ITA-matrix reflekterer det faktiske prisnivået.
     

Del denne siden