Jeg skal reise til Singapore i sommer og ser på muligheter med Qatar. Jeg vet at de flyr direkte OSL-DOH-SIN men jeg ønsker heller å reise via LHR. Grunnen er at da får vi en ekstra reise med BA til LHR i C og i tillegg kan vi enten fly med Qsuites i 777 eller A380 med bar om bord til DOH. I tillegg flyr vel Qatar fra T3 på LHR og de har mange gode lounger der Jeg har sjekket på Qatar Airways hjemmeside og der får jeg opp reiser både via CPH og LHR med prisen er veldig dyrere enn å reise direkte OSL-DOH. Prøvde deretter å sjekke på BA men der får jeg opp BA flighter fra LHR og det ønsker jeg ikke. På ITA matrix finner jeg reiser (OSL-LHR-DOH-SIN) som ligger på ca samme pris som å reise direkte (OSL-DOH-SIN) Spørsmålet er hvordan booker jeg dette? Det er kanskje et poeng å ringe Qatar og booke på telefonen, vil jeg da få opp ITA matrix prisen? Eller er det noen reisebyråer som kan booke opp en slik rute? OSL-LHR-DOH-SIN og retur. Noen som har noen erfaringer rundt dette?
Jeg har ofte tenkt det samme men ser vi har funnet samme svar. Mulig det er enkelte ruter det er "kampanje" på? Som feks OSL - DOH
Har du prøvd multi legs meg Berg Hansen eller Widerøe? De funker til mye i hvert fall, men du får nesten teste å se hva slags pris du får.
Forsøk å ringe QR eventuelt søk på Orbitz/Cheaptix/hipmunk. En annen ting er at QR-prisene på ITA-matrix ikke er sanntidsoppdatert. Når jeg tenker meg om så tror jeg ingen priser på ITA-matrix er det. Fant routingen på hipmunk til $2400.
Ja, registrerte meg i går men fikk ikke opp mye nyttig der dessverre. Og så priser de hvert segment individuelt?
Ja, men de hadde jo Black Friday pris til «kampanjepris» på rundt 18k til SIN. I samme periode lå Qatar via LHR på ca samme pris. Men på hjemmesiden til Qatar er det billigere å fly via DOH.
Som skrevet over kan du ikke forvente å finne prisene fra ITA-matrix. Leste litt i går og det kan fort gå både 24 og 48 timer før QR sine priser i ITA-matrix reflekterer det faktiske prisnivået.