Da ryker jeg vel på en reise til BKK igjen ser det ut som...og denne gangen må det gjøres litt rimelig...vil ikke bruke poengene og CT enda. Har Qatar og Turkish til rundt 4500,- Hva velger jeg? MVH Tommy
Det er jo Star Alliance Gold også det, så personlig ville jeg nok sterkt ha vurdert Turkish. Da har du jo bl.a. tilgang til Turkish sin fantastiske lounge i Istanbul. Men så skal det også sies at jeg ikke har flydd i økonomi med noen av selskapene på langdistanse så jeg kan ikke uttale meg om produktet ombord.
Sist jeg fløy OSL - BKK ble det med Thai. Betalte ca 7 lapper grunnet 100% opptjening av EB poeng (rett over 10 000 poeng). Var ikke noe problem å velge sete så satt på første rad bak Biz. Kan få billigere med Thai også men da går nok EB poengene drastisk nedover!
Med mindre du kjøper BA sølv (One World sapphire) og får lounge access mm, så er det uten tvil Turkish.
Qatar har veldig bra economy class, jeg skulle velge dem. har flygit med dem til Dubai noen gang og var nøjd.
Hmmm...tidsmessig leder Qatar. Trenger å komme til BKK så tidlig som mulig. Får bestemme meg i kveld. Ser ut til at jeg overlever begge
Jeg har hørt andre som sier det ikke er så bra. De flyr med en 787 med 9 seter i bredden og boksen for underholdning tar mye av plassen under på en del av setene. Personlig synes jeg A350 9 seter i bredden er mye bedre da selve flyet er bredere enn 787. Dere kan jo google BA 787 og lese hva de skriver om det Men Qatar C er et kjempebra produkt! Det er kun Y jeg snakker om på 787
Qatar har et veldig fint tilbud til BKK i økonomi. Har ikke flydd samme ruten med Turkish, men personlig hadde jeg valgt de pga lounge og poeng. Jeg hadde en tur med de i fjor som du kan lese her: https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=136219
Tenkte på en tur til Bangkok sjøl i pinsen. Da kom Turkish opp med beste pris på 6500,- Friste veldig!
Qatar i økonomi fungerer helt fint. Et par år siden forrige gang, og enda lenger siden de faktisk serverte champagne også i økonomi, men likevel minst like bra som andre jeg har forsøkt på langdistanse i økonomi - men Turkish kjenner jeg dessverre ikke til.
Har flydd både Turkish og Qatar i økonomi, dog ikkje til BBK. Fordelen med å velje Qatar er at det er meir forutsigbart kva flytype du får. Turkish er det aldri godt å vite med på strekket OSL-IST. Vil seie at begge har eit greit ombordprodukt i eco. Eg hadde nok valgt Turkish, grunna lounge i IST, men trur nok du overlev fint med Qatar om du går for dei.