Qatar med supertilbud fra OSL til Australia i Business

Tråd i 'Reisedeals' startet av rkvalvaa, 07. des 2017.

  1. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk nettopp opp en facebook post fra en blog som hevdet at Qatar nå kjører et supertilbud på Business til Australia (Melbourne, Adelaide, men ikke Sydney ser det ut som). Sjekket nå og i februar er prisen litt over 15 000,- med Business Promo pris. Er jo spennende om man skal kjøre en tier point run mot British Airways, gir 600 tier points og EC Silver (om man har 4 BA flygninger).

    Kilde: http://www.godsavethepoints.com/201...s-class-european-cities-australia-round-trip/
     
    phileas, Robert H, SVG_flyer and 4 others like this.
  2. whaat

    whaat Trust me I'm a doctor, sort of

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Oddvar liker dette
  3. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Dette var meget meget bra tilbud, 15 000kr i business med Qatar til Australia er helt rått altså. Bare synd tilbudet ikke og begynner fra London Heatrow :(. Men som sakt helt bra tilbud.

    Takk for tipset rkvalvaa :)
     
  4. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Veldig bra tilbud! Qatar flyr A380 mellom Melbourne og Doha. Veldig fristende å booke en MR dit nå... De har jo en bar ombord i A380 som deles mellom første og business og der de har en bartender. Ser for meg at tiden går fort ombord der. Rekker vel en kjapp tur en langhelg til Melbourne:D Gir jo en god slump med Avios poeng også i tillegg til 600 TP
     
    Robert H liker dette
  5. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Baren ombord i A380 er jo verd en tur alene... testet denne mellom DOH og BKK for to-tre år siden, den gangen de fortsatt serverte Krug ombord.

    Rett og slett umulig å stå imot denne fristelsen, så jeg booket nettopp en helgetur i midten av februar :)

    Er det noen som vet noe om sjansen for oppgradering til First med Qcredits på disse betingelsene? Billetten er Business Saver med bookingklasse I. Jeg har sendt oppgraderingsforespørsel begge veier mellom DOH og MEL - håper jeg klarer å kvitte meg med 70 Qcredits. Tidligere år har disse ekstrapoengene bare blitt nullet bort.

    Har egentlig ingen suksesser med oppgraderingsforsøk med QR, selv ikke i tilfeller der det ved ombordstigning har vist seg å være med ledige seter... Sikkert et gjennomtenkt forretningskonsept ettersom jeg nå ikke tar noen sjanser lenger, og bestiller biz for sikkerhets skyld.

    Uansett blir det en fin avslutning på dette året, og en fin start på det neste:
    AKL om tre dager, SYD i begynnelsen av januar, MEL i februar og HKG i mars.

    Jeg kommer til å sovne godt i kveld.
     
    Last edited: 07. des 2017
  6. petterel

    petterel EBD og QPP

    Innlegg:
    227
    Likes mottatt:
    887
    Bonuspoeng:
    93
    Det frister veldig for undertegnede også! Sikler på en tur i midten av februar til MEL.

    Oppgraderte med Qmiles i januar på turen t/r SYD, og hadde F kabinen for meg selv til Doha. Et av tidenes øyeblikk!
    Jeg har ikke hatt noe problem med å oppgradere billetten med Qcredits, og tror nok det skal gå helt fint - men det er sjeldent at det går igjennom via nettet/Mail i god stund før avreise, jeg får det som regel ved innsjekk eller ved gate.

    God tur til AKL! Er det QR dit også?
     
    Robert H and NilsernNilsen like this.
  7. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Godt å høre. Et problem er at 40 av Qcredits-poengene utløper ved årsskiftet, så hadde jo vært gull om jeg fikk oppgradert før det skjer. Men om jeg får oppgradert kun den ene veien, så skal jeg likevel være kanonfornøyd.

    Takk, takk :) Jepp, QR også på denne turen. Med min generelle berøringsangst overfor artsfrender, er jeg litt bekymret for 2-2-2 konfigurasjonen, så jeg har bestilt midtsetet 3E begge veier DOH-AKL-DOH. Dermed unngår jeg iallefall risikoen for
    å måtte krabbe over eller under sidepartneren for å komme meg til midtgangen.
     
    petterel liker dette
  8. petterel

    petterel EBD og QPP

    Innlegg:
    227
    Likes mottatt:
    887
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg skjønner! Da får vi krysse fingrene for UG før 2018 ;) Har du sjekket setekartet for flighten? Greit å ha en liten indikasjon.

    Spenstig! Jeg skal ha den ruta i mars, og jeg funderer veldig over hvilket sete jeg skal velge. Ber til høyere makter om at akkurat den flygningen blir med Qsuites, da er iallfall året mitt gjort.

    Du har ikke tilfeldigvis vært foreleseren min på BI? o_O
     
    Robert H and NilsernNilsen like this.
  9. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    I går ettermiddag, etter en fin tur i skauen, tikket det inn en sms fra Qatar Airways, og kort tid etterpå kom følgende e-post:

    We are pleased to inform that your booking is now authorized to upgrade your journey from Melbourne to Doha in first class. We however could not process the upgrade from Doha to Melbourne sector due to unavailability of redemption seats.

    As redemption seats are limited per flight and are subject to availability, you may still check with us from time to time should cancellations occur. Upgrade at the time of departure is also introduced at some airports.


    Jippi, jiippiii :) Har ikke blitt så glad på lenge! Jentejuntaen smilte litt overbærende, men var glade for at de slipper å bli med (komplett uforståelig - verden er full av raringer, og jenter er overrepresentert i gruppen med vesener det er umulig å skjønne ;) )
     
    Eddie47, Guden, geddi and 6 others like this.
  10. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Det var ifølge ExpertFlyer helt tomt i F-kabinen fra MEL til DOH, der jeg fikk oppgraderingen igjennom. Jeg er storimponert over at det lot seg gjøre mer enn to måneder før avreise. Egentlig hadde jeg regnet med et svar av typen "vi kommer tilbake til om denne forespørselen lar seg imøtekomme nærmere avreisetidspunktet for din reise". Men neida.

    Jeg synes servicen fra Qatars kundesenter de siste månedene har blitt merkbart bedre. Eksempelvis svarer de på e-post mindre enn 24 timer etter en henvendelse (tok flere uker tidligere), og nå har jeg dessuten fått tilbake troen på at oppgraderinger faktisk er mulig - tidligere forsøk ble avvist tre-fire ganger på rad, både ved innsjekk og ved gate når det viste seg å være ledige seter ved boarding.

    Men selvfølgelig er ett eneste datapunkt bare er fjollete som utgangspunkt for ekstrapolering, men statistisk signifikante tester er dessverre vanskelig å gjennomføre i denne sammenheng. Og dessuten er det mye hyggeligere å tenke på hvor gøy det er at det gikk bra denne gangen :)
     
    Eddie47, rkvalvaa, Petter B-C and 3 others like this.
  11. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Hot digidy dog! Det blir saker! God tur! Venter i spenning på fyldig reisebrev!
     
    Robert H liker dette
  12. petterel

    petterel EBD og QPP

    Innlegg:
    227
    Likes mottatt:
    887
    Bonuspoeng:
    93
    Så deilig å få bekreftet oppgradering allerede! Kundeservicen hos Qatar synes jeg også bare blir mer og mer fantastisk. De siste gangene(mnd) jeg har hatt dialog/spørsmål så får jeg faktisk svar i snitt ila 10 timer. Det kaller jeg service!
     
    Robert H liker dette

Del denne siden