Hei, I utgangspunktet en kjent sak. Alle selskaper overbooker til en hvis grad. Den er vel i stor grad basert på faktiske no-show tall, segmenter og historie. Når denne skal mates inn i et data-system, blir prognosene aldri bedre enn inputet. Er det noen her på forumet som har opplevd QR-over booking? Jeg har en drøm om over-booking på strekningen DOH-OSL på 31. desember. Jeg har så lyst til å bli IRR/Re-booket til DOH-LHR-OSL og dermed få rpøve 388 servicen til QR.
Er vel større sannsynlighet at de da sender deg via CPH? EDIT: Dvs. du bør sjekke routingen før du rekker opp labben som frivillig
Null erfaring, men se på rutetidene så passer det bra med CPH. Vil tro de forsøker å sende deg korteste vei hjem, det er hvertfall normalt. Det går heller ikke SK-flighter så det blir terminalbytte i London i så fall.
Jobber aller mest med en mailadresse om status-match fra EBD til QR-Gold. Men Oslo kontoret svarer "To be handled and headed by HQ-QR Qatar head-quarters", og det har pågått i 4 uker.... Ønsker orden i sysakene før man booker neste tur enten i vinter- og eller påske-ferien.
QR bruker laaang tid på å svare. Jeg har sendt krav om manglende poeng for t/r Jakarta i månedsskiftet oktober-november, og for 6 uker siden i dag fikk jeg en e-post om at min forespørsel vil bli behandlet. Deretter radiotaushet. Hadde også en t/r Jakarta for to uker siden, og fortsatt mangler poengene for ett leg Abu Dhabi - Berlin. Vet ikke om jeg orker å mase mer. På tide å skjønne at jeg bør skifte bonusprogram?
Avreise 31.12 er vel alle ID reisendes drøm! Den dagen i året det er enklest å finne ledige plasser på fly intercontinentalt. Så at det blir op-up der er vel som å tro på julenissen.....