Sånn nesten bare for å understreke hvor makelig ting er her på hotellet så kommer «velkomst gaven» siste kvelden;
Vi treng ein tråd her på forumet der vi kan spekulere om kva @Wiolenze jobbar med. Dette er noko anna enn Widerøe til Oslo og overnatting på Børsparken eller Grand Central. Kjekt å fylje deg på tur i alle fall. God tur heimover!
Eg må innrømme at eg aldri har budd der, men eg har nokre kollegaer som ikkje har so mykje fint å seie om hotellet. Quality Karl Johan og Folketeateret er mine favorittar i hovudstadens sentrum. Frukosten på Folketeateret er kanon. Korleis er den på Børsparken?
Da er det straks hjemreise. Måtte sjekke ut seinest 11:00 så det ble 06:45 når jeg dro på jobb. Men var velkommen tilbake for dusj og skifting, men da på ett såkalt courtesy room. Betraktelig mindre, men veldig mye bedre enn å henge på flyplassen; Utsikten også meget forskjellig, på baksiden av hotellet altså;
Ikke ofte det skjer, husker vel ikke sist, men det er utendørs innsjekk; Innsjekk gikk kjapt, 1 foran i køen. 2 skranker for C+ Pass og sikkerhetskontroll gikk kjapt nok, men kun fordi det var lite folk.
Utendørs og veldig varmt synes jeg å huske! Vi ble «tvunget» til å fylle ut et langt spørreskjema om grad av fornøydhet før vi slapp videre, alt under påsyn av innsjekkingsagenten som var den som mer eller mindre ble ratet Kona som fikk delegert ansvar for skjemaskriving fikk skrevet i kommentarfeltet at hun var fornøyd med alt, bortsett fra dette dustete skjemaet som gjorde at vi måtte stå å svette utendørs før vi fikk komme oss inn i en Lounge med AC. Håper de har sluttet med dette tøvet
Var i utgangspunktet skeptisk til loungen men den leverer over forventning. Skulle relativt lite til. Naturlig nok Air Seychelles som har loungen her, kontraktert ut til de fleste andre som flyr her: Drikke og matutvalget;
Boarding 10 min før annonsert og hele 60 min før take-off. A330-200 som skulle ta oss til DOH; Klok av skade var jeg tidlig ombord og rakk 2 glass før take-off; Setet helt likt som sist, lie-flat og jeg fikk mine 2 timers søvn på turen;
Drikkemenyen var lik som på vei ned, maten varierte litt; Oppsett og forrett før forretten(halvparten av 3-retters hos TK); Jeg gikk for «hail-fish», ingen anelse hva det er men selve fiskebiten smakte ikke bra. Salaten var bra; Hovedretten ble sau, med ertestuing. Litt touch av lutefisk der altså; Men verdens beste sauser til gikk det ned på høykant;
Trøtt og sliten etter i mine øyne en lang dag så glemte ostefatet, får ta det igjen på flighten til OSL; Men fikk med sjokolade;
Hadde jeg hatt halvdel-følge så hadde ett stopp her vært obligatorisk; Uten følge gikk det rett i baren;
Prøvde å snike meg litt lengre frem men det er stappa i C så måtte ta til takke med 5A; BTW, jeg har skiftet til TG pysj, men nå deles det ut pysj;
Det rare med sikkerhetskontrollen der var at vi fikk ha vannflasken med oss bare vi tok en slurk av flasken.
Det funket ikke i dag, vannflasken som lå i handbagasjen måtte destrueres. Meget logiskt på en øy uten selvforsyning av vann
Jubel i taket fra 5A. Det er mini sliders. De var magiske siste, jeg kjørte 2 runder. Det er lagt opp til skuffelse sånn sett; Allerede bestemt meg for å hoppe over frokosten, har lovet bort en 3 timers til Bikkjn når jeg lander
Turen fra DOH til OSL gikk veldig greit; En gammeldags og sjampis med jeg ventet på maten; Sliders var sånn passe OK; Takk for følget folkens, nå blir det tur i skogen straks denne våkner;